Crafters.dk server kører igen.

Nyheder fra holdet bag crafters.dk samt events.
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Crafters.dk server lukket ned på ubestemt tid

Post by julemand101 »

Ok folkens vi har med meget stor sandsynlighed lokaliseret problemet til det plugin der hedder NoLagg som påvirker chunkloading ret voldsomt (selvom vi havde slået den feature fra så var den aktiveret igen automatisk efter update).

Efter dette plugin samtidig så er gået ned flere gange i dag så har den i den grad ødelagt store dele af kortet. Vi har fløjet lidt rundt og fundet meget store skader og flere steder hvor alle blocks bare mangler i store streger.

Eftersom disse ting desværre er blevet gemt på serveren kan vi ikke bare lige løse problemerne og vi er derfor nød til at lave et rollback på hele serveren. Dette rollback vil skrue tiden tilbage til den tilstand serveren var lige efter vi opdaterede serveren. Så kort sagt er alle ændringer i har lavet i version 1.1 forsvundet.

Vi beklager meget at dette er sket og som i ved har xcanner virkelig testet det hele igennem. Problemet er desværre at den her fejl med NoLagg åbenbart kun opstår når der er mange på serveren hvilket er svært at simulere under test.

Vi har naturligvis nu deaktiveret NoLagg og vi vil se hvordan serveren kører uden dette plugin. Hvis der skulle opstå problemer med øget Lag har vi andre løsninger som vi vil se på. Men først og fremmest er vi nød til at få serveren til at køre stabilt igen og så kan vi altid teste nye ting igen. :)

Serveren vil være oppe og køre om 15 min cirka men lad nu vær med at slå os ihjel hvis det viser sig at blive 20 min. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
Gulerod
Posts: 140
Joined: 07 Nov 2010, 11:25

Re: Crafters.dk server lukket ned på ubestemt tid

Post by Gulerod »

I to er nogle guttemænd. Ja det er surt at der er rollback, men det er bedre end et smadret kort.

Xcan har det kørende hos sig selv og stiller det hele til rådighed gratis, for ikke at tale om det arbejde i lægger i det.

No hard feelings fra Guleroden :-) Jeg er bare glad og lykkelig over denne dejlige server og des brugere.
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Crafters.dk server lukket ned på ubestemt tid

Post by julemand101 »

Gulerod wrote:I to er nogle guttemænd. Ja det er surt at der er rollback, men det er bedre end et smadret kort.

Xcan har det kørende hos sig selv og stiller det hele til rådighed gratis, for ikke at tale om det arbejde i lægger i det.

No hard feelings fra Guleroden :-) Jeg er bare glad og lykkelig over denne dejlige server og des brugere.
Mange tak :)

Vi gør alt hvad vi kan og derfor er det trælst når den slags sker. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
Casper98dk
Posts: 1088
Joined: 31 Dec 2010, 13:47
Location: In-game building something.

Re: Crafters.dk server lukket ned på ubestemt tid

Post by Casper98dk »

julemand101 wrote:Ok folkens vi har med meget stor sandsynlighed lokaliseret problemet til det plugin der hedder NoLagg som påvirker chunkloading ret voldsomt (selvom vi havde slået den feature fra så var den aktiveret igen automatisk efter update).

Efter dette plugin samtidig så er gået ned flere gange i dag så har den i den grad ødelagt store dele af kortet. Vi har fløjet lidt rundt og fundet meget store skader og flere steder hvor alle blocks bare mangler i store streger.

Eftersom disse ting desværre er blevet gemt på serveren kan vi ikke bare lige løse problemerne og vi er derfor nød til at lave et rollback på hele serveren. Dette rollback vil skrue tiden tilbage til den tilstand serveren var lige efter vi opdaterede serveren. Så kort sagt er alle ændringer i har lavet i version 1.1 forsvundet.

Vi beklager meget at dette er sket og som i ved har xcanner virkelig testet det hele igennem. Problemet er desværre at den her fejl med NoLagg åbenbart kun opstår når der er mange på serveren hvilket er svært at simulere under test.

Vi har naturligvis nu deaktiveret NoLagg og vi vil se hvordan serveren kører uden dette plugin. Hvis der skulle opstå problemer med øget Lag har vi andre løsninger som vi vil se på. Men først og fremmest er vi nød til at få serveren til at køre stabilt igen og så kan vi altid teste nye ting igen. :)

Serveren vil være oppe og køre om 15 min cirka men lad nu vær med at slå os ihjel hvis det viser sig at blive 20 min. :)
Så bliver WA vel også rullet tilbage? ikke? eller?
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
User avatar
thomaskaufi
Posts: 283
Joined: 05 Oct 2011, 13:16

Re: Crafters.dk server kører igen.

Post by thomaskaufi »

Det lyder som om at alle XP farms bliver sat ned i tempo med manglen på Nolagg eller...?
Personligt har jeg ikke noget imod det, som gulerod siger: hellere have et komplet kort!!! :)
Og så kan det være at markedet for enchantments bliver lidt realistisk igen ;)
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Crafters.dk server kører igen.

Post by julemand101 »

WA bliver ikke rullet tilbage da det ikke er muligt. Vi er opmærksom på dette problem men vi har ikke lige nogen løsning som det er nu. Jeg har dog en ide til hvordan vi lige gør det men lige ved det her rollback kan vi altså ikke gøre det.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
Alisbjerg
Posts: 28
Joined: 05 Nov 2011, 23:24

Re: Crafters.dk server kører igen.

Post by Alisbjerg »

Shit happens...
Post Reply