Hvad skal man gå efter

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
PennisPuff

Re: Hvad skal man gå efter

Post by PennisPuff »

julemand101 wrote:Jamen det lyder super hvis de kan sørge for bærbare og derved slipper eleverne for at skulle foretage sådan en investering. Desuden vil det også være meget nemmere for underviseren hvis alle computerne i klasseværelset er ens konfigureret eftersom det ellers hurtigt kan blive noget bøvl. :)
enig men det sker dog kun på nogle privat skoler, men de vil prøve at få det i folkeskolen også, dog stadig fra 7. i starten.
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

Min skole er en privatskole så de må vel godt kræve det ikke? Ikke desto mindre gør de det, som sagt allerede fra 8 kl. da man forventes at have fået en i konfirmations gave eller penge dertil.
Jeg går lige pt. i 9. og der bliver computerne brugt flittigt, jeg har min fremme i alle timer bortset fra fysik, og i nogle af timerne Dansk, Engelsk og blok(Emnetime) er det næsten altid påkrævet.
Image
PennisPuff

Post by PennisPuff »

bobiboblolo wrote:Min skole er en privatskole så de må vel godt kræve det ikke? Ikke desto mindre gør de det, som sagt allerede fra 8 kl. da man forventes at have fået en i konfirmations gave eller penge dertil.
Jeg går lige pt. i 9. og der bliver computerne brugt flittigt, jeg har min fremme i alle timer bortset fra fysik, og i nogle af timerne Dansk, Engelsk og blok(Emnetime) er det næsten altid påkrævet.
ja det må privat skoler godt vidst også der hvor jeg går fik vi besked på at det var bedst selv at have en bærbar da skolens fælles ikke er særlig gode :)
nu har jeg jo min bærbar fra en kornfirmations gave og jeg regner med at den kan holde hele HTX igennem :)

Pennispuff
julemand101

Post by julemand101 »

Hvad er det for en bærbar du har fået til konfirmation som kan holde hele HTX igennem? Selvom jeg er ret pæn ved mine bærbare så holder de ikke mere end 3 år før de er gået i stykker (den sidste fik blæseren ødelagt og efter 4 værkstedsbesøg kunne den stadig ikke laves). Så jeg vil da gerne høre specifikationer, mærke samt producent for en maskine der kan holde så længe. Den maskine jeg selv kører med nu er en Lenovo ThinkPad T520 med 3 års forsikring og den forventer jeg kan holde i max. 4 år.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
PennisPuff

Post by PennisPuff »

en medion den er ikke helt i top men kan stadig trække spil men lagger en gang i mellem. den køre fint og der er intet i vejen når man bruger skole programmer som Gimp geogebra og office pakken. kan ikke huske hvad den bestemt hedder men kan evt. imorgen kopier hvad der står i den når jeg bruger den :)

*EDIT
det er en der har med computere at gøre der anbefalede den, dog er det ikke den største spille maskine, jeg tror du ville lagge for meget hvis du nu spiller spil som skyrim.
den har kostet 5400 på tilbud normal pris 6000. den kan køre Minecraft fint og CSS har den kørt rigtig godt med bare lidt dårlig grafik.
det skal dog siges at jeg har haft nogle klassekammerater der elsker at se Nobrain på andres pcère, så det har den også oplevet en del :)

Pennispuff
julemand101

Post by julemand101 »

(trækker sig ud af den her diskussion da der intet er at vinde ved at diskuttere med børn der tror at Medion bærbare til 6000 kr. kan holde over 3 år når den skal transporteres dagligt mellem hjem og skole.) ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
PennisPuff

Post by PennisPuff »

julemand101 wrote:(trækker sig ud af den her diskussion da der intet er at vinde ved at diskuttere med børn der tror at Medion bærbare til 6000 kr. kan holde over 3 år når den skal transporteres dagligt mellem hjem og skole.) ;)
hahah den fylder snart 3 år og den har ikke fejlet noget endnu :)
og med hensyn til børn så hænger jeg nok under kategorien "unge" da jeg bliver 17 om 9 dage :roll:
men jule jeg kan da prøve at huske at skrive når den endelig går i stykker (hvis den gør) :twisted:

PennisPuff
julemand101

Post by julemand101 »

Du er da velkommen. ;)
rallentof

Post by rallentof »

Så skal jeg ønske mig en computer til konfirmationen eller ej. Er lidt forvirret
skaberen af ingen ting og intet andet( hvis i har nogle fede builds plzz pm mig:-)
:geek:
Hedder Rasmustof ingame
WARNING STAVEFEJL
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

rallentof wrote:Så skal jeg ønske mig en computer til konfirmationen eller ej. Er lidt forvirret
Prøv at spørge din lærer om det er noget der vil kunne betale sig, det kan jo være han/hun siger at du vil få meget ud af at have en i 8-9klasse, eller måske det stik modsatte.
Image
Post Reply