Hvad Får Jer Til At Blive

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
Post Reply
Battleroar

Hvad Får Jer Til At Blive

Post by Battleroar »

Hey. Har en opgave på min skole om at skrive om et offentligt sted gruppe eller andet i den dur som tiltrækker folk. Jeg, Som den nørd jeg er, Valgt at skrive om Crafters.dk ;) Så vil gerne hører hvad der får folk til at joine crafters, Hvorfor i bliver og ting som det ;)
Håber i kan hjælpe for er 1 uge forsinket med min opgave xD (Får dræber blikke af min lærer :()
Tak På Forhånd
- Battleroar
Pars

Re: Hvad Får Jer Til At Blive

Post by Pars »

Jeg kom ind da serveren var ca. 14 dage gammel. Dengang var det mest folk fra Daily Rush som gav den gas med diverse byggeprojekter (som stadig kan ses ved spawn) så i første omgang var det fællesskabet derfra som fik mig ind. da det lød som et fedt koncept.

Nu logger ind stort set dagligt, men det er efterhånden sjældent jeg får bygget eller gravet. Det der får mig til at komme tilbage er de folk jeg har lært at kende og har det skægt med på mumble og ingame. Dertil kommer selvfølgelig også noget admin-arbejde som skal klares i ny og næ og lidt småting til hjemmesiden som jeg retter.

Udover Minecraft er der som regel også nogen som er friske på at dele tæv ud i Battlefield 3, eller transportere gods i openTTD. I en periode stod den også på World of Tanks.

Det som en samlet helhed gør at jeg lige skal have mit fix, på den ene eller den anden måde.
Relgus

Post by Relgus »

jammen det er da de folk som er her inde det giver en masse gode grin :lol: og som pars siger Battlefield3 og open ttd som er mere fællesskab :) og det man kan opnå på denne sever uden at alt bliver smadret på en dag ;)
medlem af UB. og Kaffe skal der til <3
thomaskaufi

Post by thomaskaufi »

det er helt sikkert for fælleskabet,
der er et utrolig stærkt community i minecraft og mumble, (og sikkert også i BF hvis jeg ikke tar meget fejl)!
Jeg kan også godt forstå hvad pars mener, for jeg er selv sjældent i mine egne bygge/grave projekter, mere hjælper jeg andre med deres projekter, eller leger rundt i de fællesskaber jeg er en del af, og til sidst, især fordi man sku altid får sig en god snak på mumble!

held og lykke med opgaven :)

//Thomas
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
julemand101

Post by julemand101 »

Som den første bruger på serveren (og nok også den sidste der forlader skuden) så bliver jeg herinde pga. det gode fællesskab og den hygge der er forbundet med serveren. Jeg synes det er utroligt hvor stort et fællesskab vi har skabt os og som stadig bliver større. Men samtidig er det endnu mere utroligt hvor stærkt et fællesskab der samtidig er og hvor der samtidig er plads til nye spillere der ikke føler de bliver holdt udenfor.

Det glæder mig samtidig at vi ikke bare er et Minecraft fællesskab men vi samtidig har ressourcerne til at forsøge at udvide os til andre arrangementer som fx Battlefield 3 og OpenTTD og det ser ud til også at være en af årsagerne til at vi kan få folk til at blive mere herinde.

Et bevis for det stærke fællesskab er antallet af deltagere ved de PvP kampe der bliver arrangeret af spillerne alene. Vi kan som admins og moderatorer lave det ene tiltag efter det andet men typisk bliver de bedste arrangementer skabt af brugerne. Dem der står for det får også nogle meget gode erfaringer med hvordan man planlægger den slags ting. Det kan virke en smule banalt at arrangere den slags i et spil men de problemer der opstår sker sku også i virkeligheden (folk der udebliver i sidste øjeblik osv.).

Men jeg bliver også herinde fordi jeg møder nogle udfordringer engang imellem som er nyttige at lære. At det så samtidig gavner masser af mennesker det arbejde jeg laver gør det jo ikke ringere.

Tusind tak til xcanner for at stille serveren til rådighed. Men mindst lige så stor tak til alle jer der er med til at opretholde det her fællesskab. Uden jer ville der ikke være nogen grund til at have serveren kørende. ;)

(det her blev sku mere en takketale end noget du rent faktisk kan bruge i din opgave men du må se om du kan tage nogle bidder) :lol:
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Casper98dk

Post by Casper98dk »

Jeg sad og snakkede med min tidligere papfar, som jeg på det tidspunkt havde jeg ikke set ham i et halvt år, og vi sad og snakkede om minecraft, han sagde så han spillede på en server og han gav mig linket (http://www.crafters.dk) jeg kiggede rundt, blandt andet på WM, og da jeg så de fede byggerier lavede jeg en god ansøgning. Så kom jeg ind fik min test og har så spillet på Crafters.dk siden. Jeg har haft nogle pauser med Crafters, men er altid kommet tilbage på grund af det stærke sammenhold og venskaber, der er så meget mere "familie" over det end så mange andre servere. Den er bare generelt awesome og de fleste, der bliver her og ikke bliver banned, kender hinanden og opfører sig modent og venligt over for hinanden.

Og moderatorne er altid venlige og klar til at hjælpe... Admins er hurtige med at gøre serveren klar. Og brugerne finder altid på noget at hjælpe serveren med (avisen, razzers tv noget, pvp turneringer, og så meget andet...

Ja og det gør det endnu bedre at vi nu også kan hygge os på andre fronter (BF3, OPENTTD, LoL osv)

Alle gør sin del af det og folk bliver hurtigt en del af fællesskabet og nogle af de små grupper.

Tak til xcanner for at stille serveren til rådighed og at holde den oppe, Julemand til at lave små mods og holde serveren oppe, moderatorne for altid at være så hjælpsomme og venlige, ZX-corp for PvP tourningen, Razzer for stream, SkyCity for de forskellige arrangementer, og alle dem jeg ikke kan huske lige nu! Tak for det! :)
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
Sighvatur

Post by Sighvatur »

It's all about the community.
Tak for alle der er med til at gøre det til et fællesskab. :)
Så såre simpelt kan det siges fra min side af.

- Sighvatur
Mvh.
Formanden i The Islanders
Image
Zirtel

Post by Zirtel »

Jeg bruger 90% af min tid i MC på at arrangere PVP turningerne. De sidste 10% er når jeg for en sjov ide jeg vil afprøve. Jeg har desværre ikke så meget tid så der går tit dage imellem jeg logger ind, men jeg checker forum ca. 10 gange om dagen, da jeg arbejder på kommunen :D
Image
Post Reply