Hvem Hoster Crafters.dk Hjemmesiden
- fatKaizer
Re: Hvem Hoster Crafters.dk Hjemmesiden
Jeg vil også lige anbefale netplads.dk Du skal selv købe dine domæner ved siden af (gratisdns.dk), men til gengæld har de cPanel, så du let kan sætte ting som WordPress og phpBB op.
- martinman
Hvis du har tænkt dig at bruge det som forum for fx. en clan eller lign. så er http://www.enjin.com god og meget brugervenlig, så du behøves ikke at lære alle de svære ting. (dette udlukker selvfølgelig nogle ting)
- thomaskaufi
jeg ved ikke hvordan de gør det, men service/support centeret hos surftown er uhyggelig effektivt! jeg skriver tit en mail søndag formmiddag hvis jeg støder på problemer og får svar et par timer senere, selv på en søndag...
og ikke nok med det, så svarer de stort set altid med det man skal bruge, jeg har kun EEn gang oplevet at jeg ikke fik løst et problem med deres support....
//Thomas
og ikke nok med det, så svarer de stort set altid med det man skal bruge, jeg har kun EEn gang oplevet at jeg ikke fik løst et problem med deres support....
//Thomas
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
- Battleroar
Og du vil mene jeg kan lave en hjemmeside med surftown ligsom crafters.dk? Selfl vil jeg ikke kopier men jeg mener i teorien med galleri forum og alt det der
Tak For Svarende
- Battleroar
Tak For Svarende
- Battleroar
- thomaskaufi
altså surftown er jo bare dem der stiller plads til rådighed.... de tilbyder selv nogle services som php og MySQL og sikkert nogle flere, de har også en webdesigner der kan bruges til at lave hjemmesider, men det er vist meget simpelt...
jeg har ikke selv forsøgt at lave forummer, så jeg ved ikke hvordan det fungerer.
jeg laver min hjemmeside i et program der hedder iWeb som du giver ftp info, hvor du derfor efter at ha lavet en side bare trykker udgiv, og så uploader den selv koder og dokumenter de rigtige steder. du skal naturligvis dog fortælle den hvad den præcis skal gøre. (du kan også lige få et link hvis du vil se hvordan den ser ud)
hvis du vil lave hjemmesider kan jeg virkelig VIRKELIG anbefale dig at sætte dig ind i basis HTML kodning.
de fleste sprog er basseret på samme metoder i opbygning og læsning, og der synes jeg at HTML er den letteste vej at finde ud af hvordan det hele hænger sammen. også selvom du vil bruge et program til at designe kan jeg anbefale det. hvis jeg støder på modstand i iWeb har den en funktion hvor jeg trækker et lille HTML vindue ind hvor jeg så selv kan kode det der nu skal være. Det skal også lige siges at iWeb er MEGET lavpraktisk og altså kun til at lave nogle få sider med tekst billeder og video. Hvis du skal lave forummer, hold dig fra iWeb, jeg er selv ved at være træt af det, har bare ikke fået taget mig sammen til at kigge på Dreamweaver eller sånnoget...
/Thomas
jeg har ikke selv forsøgt at lave forummer, så jeg ved ikke hvordan det fungerer.
jeg laver min hjemmeside i et program der hedder iWeb som du giver ftp info, hvor du derfor efter at ha lavet en side bare trykker udgiv, og så uploader den selv koder og dokumenter de rigtige steder. du skal naturligvis dog fortælle den hvad den præcis skal gøre. (du kan også lige få et link hvis du vil se hvordan den ser ud)
hvis du vil lave hjemmesider kan jeg virkelig VIRKELIG anbefale dig at sætte dig ind i basis HTML kodning.
de fleste sprog er basseret på samme metoder i opbygning og læsning, og der synes jeg at HTML er den letteste vej at finde ud af hvordan det hele hænger sammen. også selvom du vil bruge et program til at designe kan jeg anbefale det. hvis jeg støder på modstand i iWeb har den en funktion hvor jeg trækker et lille HTML vindue ind hvor jeg så selv kan kode det der nu skal være. Det skal også lige siges at iWeb er MEGET lavpraktisk og altså kun til at lave nogle få sider med tekst billeder og video. Hvis du skal lave forummer, hold dig fra iWeb, jeg er selv ved at være træt af det, har bare ikke fået taget mig sammen til at kigge på Dreamweaver eller sånnoget...
/Thomas
- fatKaizer
Hvis du vil lære at lave hjemmesider, ja så skal du kende HTML, men der findes massere af sider, hvor du ikke behøver at løfte en finger. Hosts, der understøtter Fantastico De Luxe (som blandt andet netplads.dk) skal man bare klikke på et par knapper, og så er det hele sat op. Så kan du altid sætte dig ind i html, hvis du ikke er tilfreds med nogle af de tusinde designs, der følger med til WordPress.thomaskaufi wrote:hvis du vil lave hjemmesider kan jeg virkelig VIRKELIG anbefale dig at sætte dig ind i basis HTML kodning.
de fleste sprog er basseret på samme metoder i opbygning og læsning, og der synes jeg at HTML er den letteste vej at finde ud af hvordan det hele hænger sammen.
- thomaskaufi
netop! jeg mener jeg startede med html da jeg var 11-12 år, så fandt jeg en masse hæfter om det og begyndte så småt at kode nogle små ting op med hjælp fra en programmør jeg mødte. det virkelig at lære jeg benyttede meget dem der hed w3schools (google)fatKaizer wrote:Hvis du vil lære at lave hjemmesider, ja så skal du kende HTML, men der findes massere af sider, hvor du ikke behøver at løfte en finger. Hosts, der understøtter Fantastico De Luxe (som blandt andet netplads.dk) skal man bare klikke på et par knapper, og så er det hele sat op. Så kan du altid sætte dig ind i html, hvis du ikke er tilfreds med nogle af de tusinde designs, der følger med til WordPress.thomaskaufi wrote:hvis du vil lave hjemmesider kan jeg virkelig VIRKELIG anbefale dig at sætte dig ind i basis HTML kodning.
de fleste sprog er basseret på samme metoder i opbygning og læsning, og der synes jeg at HTML er den letteste vej at finde ud af hvordan det hele hænger sammen.
- Battleroar
Var en overgang igang med at lærer HTML men den side jeg brugte (www.Html.dk) blev vist lukket ned så misted lidt inspirationen...Men ellers er der sikkert et utal af forumer jeg kan finde der kan hjælpe mig med problemer
Men hvis man skal sige det kort "Er SurfTown Det Rigtige Til Det jeg Vil Have"? Det er bare det jeg skal have confirmed
Tak For alle svarende
- Battleroar
Men hvis man skal sige det kort "Er SurfTown Det Rigtige Til Det jeg Vil Have"? Det er bare det jeg skal have confirmed
Tak For alle svarende
- Battleroar
- thomaskaufi
ja det er vel lige så godt som noget andet
- julemand101
Hvis Thomas siger han ingen problemer har haft med deres support så kan jeg ikke se noget problem med dem.Battleroar wrote: Men hvis man skal sige det kort "Er SurfTown Det Rigtige Til Det jeg Vil Have"? Det er bare det jeg skal have confirmed
Omkring HTML osv. så kan du stort set helt slippe for det ved at installere et simpel CMS eller blogging system (fx Wordpress) og hente temaer til disse. Når du har fundet den rigtige opsætning kan du nemt ændre farver og billeder uden at sætte dig vildt meget ind i HTML og CSS.
Archlinux.dk var et temmelig voldsomt projekt for mig da jeg skulle konvertere designet fra Archlinux.org til Wordpress hvilket ikke var gjort før. Det betød så også at jeg har fået mail fra kinesiske og brasilianske Arch Linux brugere der ville have mit tema (som de self. fik). (totalt irrelevant men sjov historie)
Kunne ikke lade værd med at undre mig over dette udsagn? Hvilke andre sprog end HTML er der som du kan lave hjemmesider i? Og sig nu ikke PHP for det er et programmeringssprog mens HTML er et layout sprog. Desuden har HTML intet til fælles med programmeringssprog andet end sproget består af tegn.thomaskaufi wrote:de fleste sprog er basseret på samme metoder i opbygning og læsning, og der synes jeg at HTML er den letteste vej at finde ud af hvordan det hele hænger sammen.
Og sidst, lær ikke kun HTML men lær for guds skyld CSS med det samme. Jeg slår dig ihjel hvis jeg ser en side fra dig hvor layoutet primært består af tabels.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.