den_store_konge wrote:Heya.
Jeg har tænkt mig at lave en mob trap somme denne, når de nye orlds kommer:
http://www.youtube.com/watch?v=EpKYIh1K ... ure=relmfu
Jeg har bare nogle spørgsmål:
Er der nogen begrænsing for, hvor høft mobs kan spawne? Dvs. kan jeg lave den så høj som jeg vil? Fordi det er vandet, som skubber dem ud over kanten, behøves jeg jo ikke være inden for en vis radius for, at de bevæger sig.
svar: iht. wiki vil mobs spawn i en afstand fra dig på 20 blok og op til 128blok i diameteren
Når man bygger en mob trap, gælder det så ikke om, at lyse hele området op omkring den samt i huler under jorden omkring den? Hvis ja, er det så en fordel at bygge den ude midt på vandet? Så kan de jo ikke spawner på selve overfladen og der er vel ogs for langt ned til evt. grotter under havbunden.
svar: det er korrekt, at det gælder om i den radius som du står i, at havde så få steder som muligt, hvor mobs kan spawne, for at få det fulde udbytte.
Det er en fordel at bygge den ude på vandet, men tænk på du slipper ikke for at lyse grotterne op under dig, da mobs spawner 20 blocks fra dig og op til 128 bloks væk.
Som det sidste: Hvor langt ned skal de falde, for at de dør ved et enkelt slag uden et værd?
svar: de dør ved et fald på 24 bloks, så for at de skal overleve skal der være mellem 20-21 bloks. Grunden til jeg ikke siger 23 er, at selv om mobs falder 20 bloks oppe fra en kant, og rammer i vand, så er det kun selve vand sourcen, der sikre at de ikke tager en smule skade
Tak på forhånd

Ud over dette kan jeg nævne, at jeg på det nuværrende map har et spawntower, der kun er 40x40 i 17 etager, og der nåde jeg aldrig at blive 100% færdig, da mappet jo bliver resat, men det jeg kan fortælle er, at på tros af den ikke blev 100% færdig, kan jeg alligevel samle 1930 items op i timen, så den var alligevel rimelig effektiv.
Du skal lige huske på, at den dræbe funktion han bruger i youtube video ikke fungerer på en multiplayer server, da du ikke kan skade mobs, ved at slå dem på den neders blok. Det vil sige du er nød til at slå dem i hoved og derved kan skeletter skyde tilbage og creeper kan eksploderer.
Med venlig hilsen
MH85