Spørgsmål til mob trap.

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
den_store_konge

Spørgsmål til mob trap.

Post by den_store_konge »

Heya.
Jeg har tænkt mig at lave en mob trap somme denne, når de nye orlds kommer: http://www.youtube.com/watch?v=EpKYIh1K ... ure=relmfu

Jeg har bare nogle spørgsmål:
Er der nogen begrænsing for, hvor høft mobs kan spawne? Dvs. kan jeg lave den så høj som jeg vil? Fordi det er vandet, som skubber dem ud over kanten, behøves jeg jo ikke være inden for en vis radius for, at de bevæger sig.

Når man bygger en mob trap, gælder det så ikke om, at lyse hele området op omkring den samt i huler under jorden omkring den? Hvis ja, er det så en fordel at bygge den ude midt på vandet? Så kan de jo ikke spawner på selve overfladen og der er vel ogs for langt ned til evt. grotter under havbunden.

Som det sidste: Hvor langt ned skal de falde, for at de dør ved et enkelt slag uden et værd?

Tak på forhånd :ugeek:
Casper98dk

Re: Spørgsmål til mob trap.

Post by Casper98dk »

Med hensyn til fald så kig på wikien til forskellige mobs...
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Zombie (der er til zombien) der står health og længere ned en ligning til hvorlangt mobs osv skal falde.
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
Nemisisdk

Post by Nemisisdk »

den_store_konge wrote:Heya.
Jeg har tænkt mig at lave en mob trap somme denne, når de nye orlds kommer: http://www.youtube.com/watch?v=EpKYIh1K ... ure=relmfu

Jeg har bare nogle spørgsmål:
Er der nogen begrænsing for, hvor høft mobs kan spawne? Dvs. kan jeg lave den så høj som jeg vil? Fordi det er vandet, som skubber dem ud over kanten, behøves jeg jo ikke være inden for en vis radius for, at de bevæger sig.
svar: iht. wiki vil mobs spawn i en afstand fra dig på 20 blok og op til 128blok i diameteren
Når man bygger en mob trap, gælder det så ikke om, at lyse hele området op omkring den samt i huler under jorden omkring den? Hvis ja, er det så en fordel at bygge den ude midt på vandet? Så kan de jo ikke spawner på selve overfladen og der er vel ogs for langt ned til evt. grotter under havbunden.
svar: det er korrekt, at det gælder om i den radius som du står i, at havde så få steder som muligt, hvor mobs kan spawne, for at få det fulde udbytte.
Det er en fordel at bygge den ude på vandet, men tænk på du slipper ikke for at lyse grotterne op under dig, da mobs spawner 20 blocks fra dig og op til 128 bloks væk.

Som det sidste: Hvor langt ned skal de falde, for at de dør ved et enkelt slag uden et værd?
svar: de dør ved et fald på 24 bloks, så for at de skal overleve skal der være mellem 20-21 bloks. Grunden til jeg ikke siger 23 er, at selv om mobs falder 20 bloks oppe fra en kant, og rammer i vand, så er det kun selve vand sourcen, der sikre at de ikke tager en smule skade
Tak på forhånd :ugeek:
Ud over dette kan jeg nævne, at jeg på det nuværrende map har et spawntower, der kun er 40x40 i 17 etager, og der nåde jeg aldrig at blive 100% færdig, da mappet jo bliver resat, men det jeg kan fortælle er, at på tros af den ikke blev 100% færdig, kan jeg alligevel samle 1930 items op i timen, så den var alligevel rimelig effektiv.

Du skal lige huske på, at den dræbe funktion han bruger i youtube video ikke fungerer på en multiplayer server, da du ikke kan skade mobs, ved at slå dem på den neders blok. Det vil sige du er nød til at slå dem i hoved og derved kan skeletter skyde tilbage og creeper kan eksploderer.

Med venlig hilsen
MH85
den_store_konge

Til MH85:

Siger du, at mobs spawner mellem 20 og 128 blocks væk fra mig, altså at 20 blocks er minimum?

Til det sidste med, at man kun kan slå dem i hovedet:
Den mob-trap der er tættestpå spawn i adventure world er der en enkelt block der mangler i bunder, og dér kan man godt stå og slå dem på benene uden de kan skyde igen og creepers springer heller ikke i luften.
Nemisisdk

Post by Nemisisdk »

den_store_konge wrote:Til MH85:

Siger du, at mobs spawner mellem 20 og 128 blocks væk fra mig, altså at 20 blocks er minimum?

Til det sidste med, at man kun kan slå dem i hovedet:
Den mob-trap der er tættestpå spawn i adventure world er der en enkelt block der mangler i bunder, og dér kan man godt stå og slå dem på benene uden de kan skyde igen og creepers springer heller ikke i luften.
citat fra wiki: Mobs spawn naturally within a 15x15 chunk (240x240 block) area around the player. When there are multiple players, mobs can spawn within this distance of any of them. However, mobs that spawn further than 128 blocks from any player will immediately despawn (see Despawning), so the mob spawning area is effectively limited to spheres with a radius of 128 blocks, centered at each player.

det er fra 15 bloks og ud efter. min fejl enten har de ændret det eller jeg husker den del forkert.

med hensyn til at kunne slå dem på bene, så vil jeg da godt se dette, for jeg har da ikke haft andet ind problemer med det på serveren, og har læst flere steder, at det kun er et multiplayer relateret problem.
Casper98dk

Post by Casper98dk »

Nemisisdk wrote: svar: de dør ved et fald på 24 bloks, så for at de skal overleve skal der være mellem 20-21 bloks. Grunden til jeg ikke siger 23 er, at selv om mobs falder 20 bloks oppe fra en kant, og rammer i vand, så er det kun selve vand sourcen, der sikre at de ikke tager en smule skade

MH85
Det kommer jo an på hvilken mob du har... Spiders har feks mindre liv end zombies.. så det er forskellige højder.. ellers skal du gøre så nogen har mere end et halvt hjerte igen
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
Nemisisdk

Post by Nemisisdk »

Casper98dk wrote:
Nemisisdk wrote: svar: de dør ved et fald på 24 bloks, så for at de skal overleve skal der være mellem 20-21 bloks. Grunden til jeg ikke siger 23 er, at selv om mobs falder 20 bloks oppe fra en kant, og rammer i vand, så er det kun selve vand sourcen, der sikre at de ikke tager en smule skade

MH85
Det kommer jo an på hvilken mob du har... Spiders har feks mindre liv end zombies.. så det er forskellige højder.. ellers skal du gøre så nogen har mere end et halvt hjerte igen
som jeg skriver 20-21 bloks det er afprøvet og det virker, med hensyn til spider, så er de slet ikke interessante i en xp farm, da man som udgangspunkt skal bruge et 2x1 blok kammer, som minimum, for spider og da du vil slå dem på bene, vil det medføre, at spider kan slippe ud.

ser du video´en, så har han netop lavet spawneren, så spiders ikke spawner, og da skeleton, zombie og creeper hver har 20 i liv, skal du ikke tage hensyn til den del. Det eneste man så skal tage hensyn til er fall dmg fra spawn lvl og ned til vandet, der fører dem ned i kill chamber, og det svarer til de 20-21 bloks.
den_store_konge

Det er denne mob-trap jeg taler om:
Image
Kachuu

Post by Kachuu »

Bare du bygger den langt væk fra spawn, så vi ikke får det grimme cobble helvede som vi idag har ved adventure spawn.
Negative abelort kachuu - ChristinaKipker.

Hvis jeg virker sur og negativ, så tænkt på det på denne måde: Jeg er sur og negativ - Så i ikke behøves at være det !
maja4626

Post by maja4626 »

Eller bygger den i andet end cobbel :)
Image
Post Reply