PC hjælp

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
Locked
julemand101

Re: PC hjælp

Post by julemand101 »

R2_DJ wrote:http://www.cyberpowerpc.com/system/Cybe ... ack_Pearl/
Nu mens vi er i gang.... en pc jeg har overvejet at købe, men når man så ser på prisen, er den så det værd at punge ud for? Jeg er ikke specielt god til hardware... :?
Du linker til en side hvor jeg stort set 100% kan bestemme alt hardware. Hvordan pokker skulle jeg kunne vurdere hvad du har tænkt du med den beskrivelse? Desuden, er du sikker på der kommer en fandens masse told på sådan en maskine når du køber den i USA.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
R2_DJ

Post by R2_DJ »

Der har bare stået flere steder at det var 2012's bedste gaming pc... ved desuden ikke en skid om hardware, tænkte at det måske ville bakke mit dumme udsagn en smule op. 8-)
julemand101

Post by julemand101 »

R2_DJ wrote:Der har bare stået flere steder at det var 2012's bedste gaming pc... ved desuden ikke en skid om hardware, tænkte at det måske ville bakke mit dumme udsagn en smule op. 8-)
Du godeste. Lær at lade vær med at tro på den slags salgsgas og sæt dig ind i tingene i stedet. Du kunne nemt risikere at lære noget samtidig...
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
R2_DJ

Post by R2_DJ »

Jeg vil helst ikke begynde at samle noget selv... jeg ved heller ikke rigtig noget om mærkerne, som sådan... jeg vil bare have en pc der kan køre Skyrim og alle de andre store spil godt (som i rigtig godt)
julemand101

Post by julemand101 »

R2_DJ wrote:Jeg vil helst ikke begynde at samle noget selv... jeg ved heller ikke rigtig noget om mærkerne, som sådan... jeg vil bare have en pc der kan køre Skyrim og alle de andre store spil godt (som i rigtig godt)
Igen, du angiver ikke engang noget budget. Du har ikke sagt hvad udstyr du har i forvejen som fx hvad skærm (meget vigtig at vide hvad opløsning den kører) og hvad du mener med "andre store spil". Det er jo komplet umuligt at hjælpe dig og jeg vil foreslå at du sætter dig ned og tænker det her helt igennem. :?
Casper98dk

Post by Casper98dk »

R2_DJ wrote:Jeg vil helst ikke begynde at samle noget selv... jeg ved heller ikke rigtig noget om mærkerne, som sådan... jeg vil bare have en pc der kan køre Skyrim og alle de andre store spil godt (som i rigtig godt)

Det jule mener (sådan som jeg forstår det) er "Undsøg for fa'n da hvorfor hvad er godt osv. Så du kan købe en PC der er færdig lavet som er god. Det sgu ofte bedre at finde ud af hvordan du gør ting selv istedet for at bede andre om hjælp ;) Så skal du ikke bruge hjælp en anden gang og andre har måske heller ikke dine behov og ser heller ikke de samme ting som vigtigst :) " Dette var på ingen måde hårdt ment.

Jeg ved ikke hvor du kan finde ud af sådan noget men søg lidt rundt på hvad grafik kort der er gode osv. hvor meget plads du skal have på HDD og hvilken. Hvor meget ram skal du bruge? hvilket styre system (lad for en-eller-andens skyld være at tage noget der er 32bit hvis du tager windows du fortryder det foraltid) UNDERSØG ALT du skal bruge og så find nogle computere der går ind og dækker dine krav. Eller dækker dem bedst muligt. så får du en pc du kan bruge og ikke en som har kaldt sig selv "best of the year"

Alt dette er meget fint men der er jo også kabinet. Skal det være et let et? tager du til mange LAN osv? eller et der er stort men ALDRIG bliver for varmt fordi at den har verdens (lol) bedste varme fordeling (eller hvad man nu kalder det)

Jeg har et stort kabinet som ikke larmer det mindste og aldrig bliver varmt. og det har alle mulige fede ting. Jeg kan blandt andet skrue op for blæserne på bagsiden af computer alt efter behov. Men den er sgu træls når jeg skal til LAN på fyn.

Dette er skrevet i en god tone og er ikke ondt/surt ment. Håber dette kan bruges.

-Casper
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
R2_DJ

Post by R2_DJ »

Det er sådan set det der er problemet... jeg ved ikke rigtigt hvad mit budget er, da jeg køber pcen for mine konfirmationspenge eller hvad det nu hedder. Jeg har altså hverken penge eller viden om faget. Jeg ville bare høre jeres mening på pcen jeg havde overvejet at købe. Men din post, julemand, fik talt mig fra det. Jeg vil prøve at genoverveje hvad jeg vil købe NÅR jeg har pengene og så forsøge igen med en anden computer i stedet
R2_DJ

Post by R2_DJ »

BTW min mobil vil ikke lade mig skrive med større afsnit så det kan være at det hele er en smule rodet. Tag højde for eventuelle tastefejl, da jeg er på mobil
R2_DJ

Post by R2_DJ »

Angående udstyr har jeg: en hd ready fladskærm, et velfungerende keyboard fra logitech og sidst en trådløs mus fra logitech. Hvis det altså var det du mente med udstyr
julemand101

Post by julemand101 »

R2_DJ wrote:Angående udstyr har jeg: en hd ready fladskærm, et velfungerende keyboard fra logitech og sidst en trådløs mus fra logitech. Hvis det altså var det du mente med udstyr
Skriv gerne lige hvad serienummeret og producent er på den fladskærm.

Jeg synes du skal vente til du har pengene og jeg har set alt for mange mislykket konfirmationspc'er. Ofte køber folk noget lort med det samme i stedet for evt. lige at spare yderligere 1000 kr. op og få noget kram der holder meget længere.

Men altså når du ved mere skal jeg nok hjælpe dig. Det er bare ikke til som det er nu. Ligeledes skal jeg også nok givet råd med på vejen hvis du har spørgsmål til helt konkrete komponenter.

Sidst, hvis du er bange for at samle selv så kan du jo altid vælge at bruge sider som fx komplett.dk hvor du kan konfigurere en allerede eksisterende computer. På den måde står du ikke med en maskine der ikke kan starte eller er komplet forkert skruet sammen men du kan dog stadig godt lave den forkert (så spørg inden du køber den :D)
Locked