Mange ganger begynder jeg at få 'Out of Memory' ved Minecraft.
Jeg ved ikke hvad problemet skyldes.
Jeg bruger 32-bit. Hvis jeg skal have 64-bit, hvordan skaffer jeg det så?
Out Of Memory!
- thomaskaufi
Re: Out Of Memory!
hvor meget ram har du? hvis du ikke vil installere mere ram, så kan du jo altid gøre spillet lidt 'lettere' så at sige: gå til normal graphics, lavere render distance, færre partikler, show bobbing osv osv… jo mere du fjerner af alle disse små tweaks under video settings, jo mindre ram bruger den
så prøv dig frem, så kan du jo finde en grænse for når du ikke behøver gå lavere…
//Thomas
så prøv dig frem, så kan du jo finde en grænse for når du ikke behøver gå lavere…
//Thomas
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
- LMFAO45
Tak! Jeg prøver >:Dthomaskaufi wrote:hvor meget ram har du? hvis du ikke vil installere mere ram, så kan du jo altid gøre spillet lidt 'lettere' så at sige: gå til normal graphics, lavere render distance, færre partikler, show bobbing osv osv… jo mere du fjerner af alle disse små tweaks under video settings, jo mindre ram bruger den
//Thomas
- julemand101
Hvis du bruger 32-bit Windows skal du installere seneste 32-bit Java (altså Java7). Hvis din computer har 4 GB ram eller mere vil det være en fordel af geninstallere computeren og få installeret 64-bit Windows. Dette kræver dog at du har adgang til en 64-bit installationsdvd hvilket du nok ikke har.
Men altså skriv lidt mere omkring maskinen og hvad Windows version du kører og det vil være nemmere. Ellers plejer jeg godt at være med til at tjekke en computer igennem via Teamviewer og få installeret de ting der kræves. Bare skriv hvis det er noget du er interesseret i og vi kan planlægge detaljerne.
Men altså skriv lidt mere omkring maskinen og hvad Windows version du kører og det vil være nemmere. Ellers plejer jeg godt at være med til at tjekke en computer igennem via Teamviewer og få installeret de ting der kræves. Bare skriv hvis det er noget du er interesseret i og vi kan planlægge detaljerne.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- LMFAO45
Efter hvad Thomas nu har fortalt mig har jeg kun fået 1 Out of Memory på en dag.julemand101 wrote:Hvis du bruger 32-bit Windows skal du installere seneste 32-bit Java (altså Java7). Hvis din computer har 4 GB ram eller mere vil det være en fordel af geninstallere computeren og få installeret 64-bit Windows. Dette kræver dog at du har adgang til en 64-bit installationsdvd hvilket du nok ikke har.
Kunne sagtens havde fået noget med 25 Out Of Memory så det hjælper vis.
Tror det var fordi jeg havde Distance på Lang og der stod at det handler bedst på 64-bit.
- thomaskaufi
ja den længste render distance trækker tænder ud, jeg tror vist også kun jeg er på normal… nu siger du du kun får det en gang om dagen… hvis du stadig ikke er tilfreds så kan du jo prøve at installere spoutcraft (en anden mc launcher) som man kan tweake på samme måde bare meget mere… så der burde du kunne komme længere ned… Når jeg bruger min second account så har jeg den åben i spoutcraft ved siden af alm minecraft hvor sputcraft så er på de laveste settings sådan så det alm minecraft hvor jeg spiller har mere ram til rådighed
/Thomas
/Thomas
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
- TwistedMinds
Hej.
Jeg har lige opgraderet min stationær. Intel Core i7 3.6 ghz, ASUS IV Rampage Extreme, 8gb DDR3 ram og et GTS 450. Jeg kan køre stort set alt på det højeste grafik, men uanset hvad jeg gøre kan jeg ikke slippe af med "Has run out of memory"...
Jeg har lige opgraderet min stationær. Intel Core i7 3.6 ghz, ASUS IV Rampage Extreme, 8gb DDR3 ram og et GTS 450. Jeg kan køre stort set alt på det højeste grafik, men uanset hvad jeg gøre kan jeg ikke slippe af med "Has run out of memory"...
- julemand101
Jeg forventer du kører med en 64-bit version af Windows når du har 8gb ram. Du skal så herind:TwistedMinds wrote:Hej.
http://www.oracle.com/technetwork/java/ ... 01631.html
Og hent den version der hedder "Windows x64 (64-bit)". Installer den og Minecraft skulle køre uden problemer.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- xcanner
- Pete
Jeg havde problemet at jeg ikke kunne få den til at køre i 64-bit java, men den gør også at man kan bestemme hvor meget ram den skal kunne bruge.
Jeg fik det læst med at lave en .bat fil med denne tekst:
Jeg fik det læst med at lave en .bat fil med denne tekst:
Code: Select all
javaw -Xmx2200m -Xms2200m -jar "Minecraft.exe"