Leger lige i min have ;-)

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
MarkusGK

Post by MarkusGK »

julemand101

Re: Leger lige i min have ;-)

Post by julemand101 »

Flyttet topic da det er komplet off-topic.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
MarkusGK

Post by MarkusGK »

Markus 3.JPG
Xuno

Post by Xuno »

Forsvaret premierløjtnanter bliver da også bare yngre og yngre.
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
MarkusGK

Post by MarkusGK »

Vil så lige sige at det ikke er forsvaret, det er jægerkorpset. Og skjorten er min fars, skal snart selv til at have en :-)
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

MarkusGK wrote:Vil så lige sige at det ikke er forsvaret, det er jægerkorpset. Og skjorten er min fars, skal snart selv til at have en :-)
1. Jægerkorpset er en del af forsvaret.

2. Mærket på beretten er IKKE Jægerkorpsets derimod SSR aka Hjemmeværnets Særlig Støtte og Rekognosceringskompagni

Der er en verden til forskel, spørg en hver Jæger du møder og han vil give mig ret.
Image
xcanner

Post by xcanner »

FedeAnderzen wrote:
MarkusGK wrote:Vil så lige sige at det ikke er forsvaret, det er jægerkorpset. Og skjorten er min fars, skal snart selv til at have en :-)
2. Mærket på beretten er IKKE Jægerkorpsets derimod SSR aka Hjemmeværnets Særlig Støtte og Rekognosceringskompagni
Tror din far har et forklaringsproblem MarkusGK :)
It's all about the community
Nemisisdk

Post by Nemisisdk »

Jægerkorpset baretter er også røde
MarkusGK

Post by MarkusGK »

Vil så lige sige, det går ind under noget som der er kaldt SEP/HOK som træner Jægerkorpset, Frømandskorpset og politet speciale styrke. Tror heller ikke at i kender så godt til det korps, det fordi det er Jægerkorpset støtte tropper + Frømandskorpset.

Det med beretten, de er også en af de eneste der må gå med ders mærke på ders Berrat, det den grønne farve er inde under ders støtte til Jægerkorpset.

Og jo det hedder SSR, men det går også ind under noget andet :-)

Men ved ikke hvor godt i kender til det? :-)
Last edited by MarkusGK on 21 Jun 2012, 18:03, edited 1 time in total.
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

Vil så lige sige, det går ind under noget som der er kaldt SEP/HOK som træner Jægerkorpset, Frømandskorpset og politet speciale styrke. Tror heller ikke at i kender så godt til det korps, det fordi det er Jægerkorpset støtte tropper + Frømandskorpset.
SEP er en gammel hjemmeværnspatruljeenhed (idag kaldes den SSR) og HOK er Hærens Operative Kommando og INGEN af dem har trænet Jægerkorpset. Jægerne har egne instruktører der selv gør tjeneste i korpset, det samme har frømændene, begge er dog ind i mellem med til at træne politiet til særopgaver, ligesom de hjælper SSR med deres uddannelse. Jeg kender udemærket til SSR og hvad de render og laver og der er ikke tvivl om at de er cremen af hjemmeværnet, men de er stadig bare hjemmeværnsfolk og ikke fuldblodssoldater. SSR træner og uddannes i weekender og om aftenen, det tager 3 år før man er færdiguddannet. Hæren træner deres soldater hver dag i månedsvis, med masser af praktik, efter 8 måneder er man færdig og kan udsendes eller videreuddanne sig.
Det med beretten, de er også en af de eneste der må gå med ders mærke på ders Berrat, det den grønne farve er inde under ders støtte til Jægerkorpset.
Naturligvis er SSR de eneste der går med det mærke, det er jo netop det der indikerer hvilken enhed de tilhører. Den grønne farve har de dog ikke eneret til, den bruges udover hjemmeværnet af bla. Artelleriet og Ingenørkorpset og har absolut INTET at gøre med støtte til noget korps.
Og jo det hedder SSR, men det går også ind under noget andet :-)

Men ved ikke hvor godt i kender til det? :-)
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, det går naturligvis ind under HOK ligesom alle andre landenheder vi har i landet.
Image
Post Reply