Mig og nogle af mine venner har gået rundt med en plan om at lave en lille minecraft server, og jeg tænkte at hvis man lavede et setup ligesom her på crafters.dk ville serveren blive ok nice. men vil også høre om man kan anbefale mig noget andet.
Serverkrav:
1. skal kunne rumme ca. 10 spillere, helst uden alt for meget lag
2. Jeg vil gerne have et sæt mods som Kmod eller craftbukkit (siden Hmod ikke bliver opdateret længere), LWC (i tilfælde af ubudne gæster på serveren)
Og så vil jeg gerne(hvis nogen vil) have instruktioner om hvordan, da jeg syntes MC wiki's guide er lidt svær at forstå.
HJÆLP! vil lave egen server
- Casper98dk
Re: HJÆLP! vil lave egen server
mac jeg har en server. der er ingen mods på men jeg har en
- macnetic
det ville være nice, men det var mere fordi det er en jeg ville køre med nogen for parallelklassen (evt noget LAN party), men jeg vil da godt prøve din server. hvad er ip adressen?
...
- jaconok
det er ikke så svært at lave en server på din egen pc, men det svære er at forbinde den til internettet uden at bruge hamachi eller noget lignende.
Prøv at bruge youtube, eller spørg mig hvis du ikke vil port forvarde.
Prøv at bruge youtube, eller spørg mig hvis du ikke vil port forvarde.
WARNING CREEPERS!
Look out, it's the: Original Tronic texturepack, not by me: http://evilmousestudios.com/tronic/
Look out, it's the: Original Tronic texturepack, not by me: http://evilmousestudios.com/tronic/
- macnetic
Min far prøver at finde en vej til at guide vores hjemmeserver, hvor jeg vil hoste serveren, uden om vores private netværk. og vi har ikke tænkt over at man kunne gøre andet end at port forwarde, da vi indtil videre har brugt MC wiki's guide. men er åben for andre muligheder
...
- bobiboblolo
- macnetic
- macnetic
Jeg har siddet og kigget lidt på et server program; "bravo" og skulle høre om nogen havde personlige erfaringer omkring dette program
...
- CptTomatoKing
Jeg ved kun hvad jeg kan læse mig frem til:
Det er skrævet i python så ligesom java skal du have et program til at oversætte koden bare et andet program som sjovt nok heder python...
Udover det kunne jeg ikke fine meget, men af det jeg har kunnet finde tror jeg ikke at det er den bedste minecraft server der findes...
Hvis du leder efter et server mod der har det meste uden at du skal lede efter plugins tror jeg at zMod er bedst
Det er skrævet i python så ligesom java skal du have et program til at oversætte koden bare et andet program som sjovt nok heder python...
Udover det kunne jeg ikke fine meget, men af det jeg har kunnet finde tror jeg ikke at det er den bedste minecraft server der findes...
Hvis du leder efter et server mod der har det meste uden at du skal lede efter plugins tror jeg at zMod er bedst
⚒ To mine, or not to mine...