Hvor er det altid skønt at se andre svare på spørgsmål og så se at svaret ikke indeholder nærheden af sandheden og man så nu skal starte med at skrive at personen tager fejl. Mange tak.
Ovesen:
Det koster os ikke en rød øre at sætte en ekstra server op der kører Tekkit. Crafters.dk kører på en stationær computer der står hos xcanner og der er kapacitet nok til den kan trække en del flere Minecraft serveren uden den får sved på panden. Vi har faktisk flere gange kørt 2-3 Minecraft servere samtidig med OpenTTD og andet gøgl uden det har påvirket ydelsen. Ligeledes brugte jeg serveren til mit softwareprojekt sidste semester og heller ikke her opdagede brugerne det.
Det er korrekt der er noget arbejde i at sætte en Tekkit server op men det er heller ikke her problemet ligger eftersom både xcanner og jeg er meget interesseret i at få Tekkit. Derimod ligger problemet at vi kommer til at splitte vores brugere op i to grupper. Selvom vi så kunne løse dette ved at lave en slags fælles chat mellem serverne så opstår problemet stadig omkring handel og folk der gerne vil hjælpe hinanden eller spørge om hjælp. Jeg tror ikke selv det kommer til at fungere ret godt.
Som FedeAnderzen kommer med så vil en løsning være at køre en verden for sig der så kører Tekkit. Problemet er her at Tekkit kræver en klienttilføjelse og det er lidt bøvlet at sørge for at man kan komme ind på Crafters.dk uden denne tilføjelse og så kræve tilføjelsen for at komme ind i en bestemt verdenen. Vi vil nemlig ikke kræve at folk skal installere nogen former for plugins for at komme ind på serveren.
Løsningen på problemet som jeg selv ser det er at vi fortsat afventer til der kommer officiel mod support i Minecraft som så kan hente disse mods fra serveren. Vi har allerede nu mulighed for at tvinge folk til at bruge en specifik texture pack ved at få serveren til at sende den ud til jer når i går ind på serverne. Som jeg ser det er dette blot en demo der skal vise hvordan det kommer til at fungere med mods engang i fremtiden. Derfor vil det være mest relevant at afvente til dette sker og så få Minecraft klienten til selv at hente Tekkit ned på brugernes maskiner.
Jeg tror dog ikke dette kommer til at fungere før engang ved juletid da vi stadig afventer et officielt Minecraft API og en lang række andre ting der skal falde på plads. Dette er dog ikke noget problem da xcanner og jeg stadig er ved at udtænke hvordan vi kan bruge Tekkit samtidig med at vi ikke ender med en verden der ligner en hullet ost. Jeg tror ikke vi kommer til at se Tekkit med alle features aktiveret her på serveren da der er nogle ret overpowered ting. Desuden så vil Tekkit også påvirke vores økonomi på serveren som også skal genovervejes (kan vi fx overhovedet bruge vores aktionsplugin med de mange nye ressourcer der kommer fra Tekkit og skal vi overhovedet tillade man kan flytte ressourcer til og fra Tekkit verdenen).
Som ved alle den her slags beslutninger er der flere vinkler tingene kan ses fra og det er mit job at se tingene fra alle vinkler.