Det er ikke min skyld at du ikke kan håndtere en andens personlige mening. At give mig skylden for den slags er blot et forsøg på at give mig skyldfølelse hvilket er temmelig lavt (og den slags virker ikke på mig). Men eftersom du skriver jeg åbenbart lukker lort ud så kan vi da godt tage nogle tørre facts.andreas1xd wrote:Jo jeg syntes at jeg ville være bedre tjent med at du skriver noget respektfuldt og brugbart materiale. I stedet for at lukke sådan en gang pis ud! Det kan godt være at min humanistiske tankegang ikke tiltaler dig. Men ved du hvad? Så kan du lade være med at lukke lort ud der desuden såre mig på det groveste! Jeg havde hørt det spørgsmål på National Geographic og tænkte at det kunne sgu da være meget sjovt at snakke om hvad det egentligt betyder. Og så kommer du og lukker de ledeste sætniger jeg har set hidtil i hele mit liv! Det er DIN skyld at min selvtillid er gået væsentligt ned på grund af at du skulle krænke mig på den måde!andreas1xd: Jeg kan se du har rapporteret mig på forummet hvilket jeg selvfølgelig er ked af men jeg er også temmelig skuffet over dig. Hvis du virkelig ikke kan holde ud at høre min ærlige mening om tingene så skal du ikke poste noget her på forummet. Du har din gode ret til at forkynde din humanistiske tankegang men ligeledes har jeg også lov til at sige min ærlige mening om tingene (ligesom jeg også vil have lov til at sige min ærlige mening omkring computerkøb, regelbrud, ban sager og lignende).
Mit indlæg er ikke skrevet som nogen spøg og jeg er lidt forundret at folk finder det sjovt da jeg selv finder det temmelig tragisk. Jeg mener helt ærligt hvad jeg skriver og hvis du ikke kan forholde dig til at andre kan have en anden mening end dig selv om noget så ligegyldigt som filosofiske spørgsmål så bør du finde et spejl for at finde ud af hvem der har et problem.
Årsagen til jeg skriver det her offentligt er fordi jeg tror flere vil have gavn af dette svar.
Og ærlig talt. Hvis du vil starte sådan en tråd som den her så må du sku da selv komme med et indspark om hvad du selv mener så man har noget at forholde sig til. Jeg kan skrive adskillige sider med min holdning til det spørgsmål du kommer med og det er der ingen der er tjent med.
Årsagen til jeg skriver som jeg gør at vi rent faktisk ser et problem i dag med alt for mange humanister der ikke kan finde noget arbejde og der er heller ikke meget der tyder på der kommer mere arbejde til dem i fremtiden. Kilde?
http://pure.au.dk/portal/files/34384993 ... de_4_6.pdf
Hvis du følger lidt med i nyhederne så ville du opdage at vi har en krisetid i samfundet hvor vi i den grad mangler ingeniører og mange andre vigtige faggrupper. Du kan derfor ikke få mig til nogensinde at indrømme at vi har brug for en omgang filosoffer der kan sidde og tænke over spørgsmål som "hvad betyder det at være?". Jeg vil gerne indrømme at NOGEN bør gøre det men prøv lige at se antallet af ansøgere på humanistiske uddannelser.
Antallet af studerende på humanistisk fakultet på Aalborg Universitets afdelinger i hele landet er på: 1104 studerende. For at sætte dette i perspektiv så er der 1569 fordelt på ingeniør og naturvidenskabelige uddannelser! Læs selv her:
http://www.optagelse.aau.dk/digitalAsse ... 7-2012.pdf
Politikerne er også ved se nærmere på dette problem da det efterhånden er gået op for dem at vi sender bunker af studerende igennem universiteterne der blot ender som arbejdsløse. Det er selvfølgelig ikke alle der gør dette men når der er en ret stor procentdel der gør og så bør man i den grad overveje hvad fanden meningen er med at optage så mange studerende på disse områder.
Det er korrekt man bør søge ind på det man har interesse for men tænk lige i det mindste samtidig på hvad der overhovedet er brug for og om du kan få en fremtid indenfor det du har i tankerne. Personligt finder jeg fx Dansk og medialogi ret spændende og sjovt men jeg vil aldrig nogensinde se mig selv stå med et arbejde der.
Og så et godt råd på internettet. Hvis du nogensinde vil have en diskussion til at gå den vej du selv ønsker så skriv for pokker hvad du selv mener omkring et konkret spørgsmål du stiller hvis meningen er du vil have en diskussion ud af det. Jeg svarer rent faktisk direkte på dit spørgsmål eftersom du aldrig kom med en kontekst. At det så ikke er sådan et svar du forventede er dit problem og ikke mit. Der stod intet om at du ville have en filosofisk udredelse men blot folks mening. Jeg gav dig min mening og jeg har nu også dokumenteret hvorfor jeg mener som jeg gør.
Og sidst, at kalde det jeg skriver for de ledeste sætninger du har set i dit liv ryster mig og jeg nægter ganske enkelt at tro på det. Hvis det passer så skal jeg nok være den mur i dit liv du vil takke en dag for at leve med. At få kritik til det man mener, få en andens holdning til tingene og respektere at der er folk med forskellige holdninger er kerneværdier her i livet.
Så skyd igen hvis du synes jeg tager fejl men lad venligst vær med at smide følelseskortet på bordet. Det gavner ingen diskussion og det er ikke noget ordentligt svar. At du siger jeg tager fejl pga. det sårer dig giver nul mening i min optik (vi kan sige det sårer mig meget at du sårer mig og lade diskussionen køre på det niveau). Hvis du virkelig mener vi skal snakke om "hvad betyder det at være" så kom endnu engang med dit eget input så vi har noget at diskuttere ud fra.
Og tag nu tingene med et smil. At tage noget som helst så personligt der står skrevet på internettet er blot dumt. At tage tingene så tungt som du gør det er altså noget du aldrig nogensinde må gøre når vi snakker om indhold på nettet. Ligeledes bør man ikke slette sine fejltagelser som du forsøger at gøre når du sletter dit første indlæg. Dit indlæg er ikke nogen fejl. Mit svar er ikke nogen fejl. Det er blot meninger og holdninger og hvis vi ikke længere må udtrykke disse så står det galt til og hvis det er tilfældet vil jeg tillade mig at spørge:
"Hvad betyder det at være" når vi er bange for at skabe kontakter pga. risikoen for at møde uenigheder.
(10 points for at afslutte på en filosofisk måde)