http://www.planetminecraft.com/project/ ... n-project/
??????????????
Diskussion omkring byggestil
- nrone
Re: Renovering af spawn byen
Ja, det er cinema, og har skam lov at bygge det. Hele projektet er bygget ind i en større by (Scematic)
Crafters.dk - It's all about the community...
- FedeAnderzen
Jeg synes helt ærligt at det er helt til grin at kopiere andre serveres bygninger, specielt lige op af spawn hvor nye spillere ser dem som det første når de ser sig omkring.nrone wrote:Ja, det er cinema, og har skam lov at bygge det. Hele projektet er bygget ind i en større by (Scematic)
Jeg har ikke noget problem med bygningerne i sig selv, de er bestemt flotte og unikke, men i mit hoved er det forkert bare at snuppe andres arbejde og fremføre det som ens eget. Man kunne som et minimum sætte et par skilte på hver bygning med henvisning til hvor man havde taget det fra.
Jeg bliver også lidt nervøs ang. sætningen:
betyder det at vi skal have hele Beach Town liggende som en del af vores spawn by ?Hele projektet er bygget ind i en større by(Scematic)
Jeg mener helt klart at vi er på vej ud af det forkerte spor her, der er masser af ressourcer og energi på vores server til at vi kan bebygge området med egne huse uden at skulle kopiere andre direkte. Det er en ting at lade sig inspirere af en byggestil og lave noget der minder om andet byggeri, men direkte kopierede bygninger er noget jeg ville forvente at finde på Atlems server.
Kan vi ikke lige hanke lidt op i os selv og så prøve at finde ud af hvad slags server vi gerne vil have at Crafters skal være ?
- xcanner
It's all about the community
- xcanner
Den samme som altid:FedeAnderzen wrote: Kan vi ikke lige hanke lidt op i os selv og så prøve at finde ud af hvad slags server vi gerne vil have at Crafters skal være ?
http://www.crafters.dk/ideencrafters/
- xcanner
Diskussion omkring byggestil/kopi
Var valgt at flytte et par post til en tråd hvor de måske hører mere hjemme. Tråden er ved første øjekast en smule "rodet", men håber det går!
- xcanner
Re: Diskussion omkring byggestil
Der har været kopier før på crafters.dk også i spawnbyen, også tæt på spawn. Personligt kan jeg ikke se noget problem, vi har aldrig haft bygge krav eller at man ikke måtte bygge kopi bygninger. Naturligvis ville det være kedeligt hvis alle byggede kopier, det er derfor godt at så mange som muligt deltager og jeg håber endnu flere går efter en grund i spawn.
Personligt finder jeg ikke bygningerne "grimmere" efter jeg har fået af vide at det er kopier. Jeg er mere trist over den "hetz" som tydeligvis er i mod den person som bygger dem, det finder jeg mange gange mere ødelæggende for crafters.dk end et par "kopi" bygninger. Jeg vil finde det trist hvis crafters.dk blev til en "elite server", hvor man kun måtte bygge hvis det havde en vis standard.
Grunden og ideen bag renovationen bag spawnbyen er at det er en gammel by, og består meget af gamle forladte bygninger/projekter, mange af dem som er ufærdige. Mange af bygningerne blev bygget af "noobs" (inkl. mig selv) uden tanke på en by, så det blev så til mange "firkantet" cobbleklodser uden indhold, store borge med store mure og en tom gårdsplads og højhuse uden indhold eller trapper
Personligt finder jeg ikke bygningerne "grimmere" efter jeg har fået af vide at det er kopier. Jeg er mere trist over den "hetz" som tydeligvis er i mod den person som bygger dem, det finder jeg mange gange mere ødelæggende for crafters.dk end et par "kopi" bygninger. Jeg vil finde det trist hvis crafters.dk blev til en "elite server", hvor man kun måtte bygge hvis det havde en vis standard.
Grunden og ideen bag renovationen bag spawnbyen er at det er en gammel by, og består meget af gamle forladte bygninger/projekter, mange af dem som er ufærdige. Mange af bygningerne blev bygget af "noobs" (inkl. mig selv) uden tanke på en by, så det blev så til mange "firkantet" cobbleklodser uden indhold, store borge med store mure og en tom gårdsplads og højhuse uden indhold eller trapper
- FedeAnderzen
Jeg vil meget gerne poientere at der fra min siden INGEN hetz, beef, had, uvilje eller andet negativt ladet ord er imod nrone og hans rolle i spawn renovationen.
Men jeg synes helt bestemt vi bør holde os fra kopier af andres bygninger. Vi har allerede Wufei og Cyndroms hovedkvarter, UB ambassaden og nu kommer der så en håndfuld mere. Spawn katedralen er også en kopi, men den er i det mindste lavet om indvendigt så det ikke er en ren kopi af en anden bygning.
Jeg er egentligt ligeglad med hvem der laver kopierne, men jeg tror det kommer til at betyde en forringelse af serverens kvalitet. Jeg ser hellere en by med knap så imponerende bygninger der er den ægte vare end et kopi helvede som vil signalere amatørserver ud over det hele.
Nu har vi væltet en hel del af det gamle inde ved spawn og det har i den grad pyntet og mit håb er også at der kommer en masse forskellige og bygger derinde. Min frygt er derimod at der går sport i at finde fede bygninger på PlanetMinecraft og så bygge dem herinde.
Det er derfor jeg gerne vil opfordre folk til at tænke sig om og IKKE kopiere andres arbejde.
Men jeg synes helt bestemt vi bør holde os fra kopier af andres bygninger. Vi har allerede Wufei og Cyndroms hovedkvarter, UB ambassaden og nu kommer der så en håndfuld mere. Spawn katedralen er også en kopi, men den er i det mindste lavet om indvendigt så det ikke er en ren kopi af en anden bygning.
Jeg er egentligt ligeglad med hvem der laver kopierne, men jeg tror det kommer til at betyde en forringelse af serverens kvalitet. Jeg ser hellere en by med knap så imponerende bygninger der er den ægte vare end et kopi helvede som vil signalere amatørserver ud over det hele.
Nu har vi væltet en hel del af det gamle inde ved spawn og det har i den grad pyntet og mit håb er også at der kommer en masse forskellige og bygger derinde. Min frygt er derimod at der går sport i at finde fede bygninger på PlanetMinecraft og så bygge dem herinde.
Det er derfor jeg gerne vil opfordre folk til at tænke sig om og IKKE kopiere andres arbejde.
- xcanner
Det var så ikke rette specielt i mod dig, men det har været tendensen, hvis man skal være sure på nogen så er det mig, da jeg bad nrone om at renovere "havnefronten" i min "GW2 pause".FedeAnderzen wrote:Jeg vil meget gerne poientere at der fra min siden INGEN hetz, beef, had, uvilje eller andet negativt ladet ord er imod nrone og hans rolle i spawn renovationen.
Jo flere der deltager jo færrre "kopier" kommer der vel også. Endnu en opfordring at endnu flere deltager i "renovationen".FedeAnderzen wrote: Men jeg synes helt bestemt vi bør holde os fra kopier af andres bygninger. Vi har allerede Wufei og Cyndroms hovedkvarter, UB ambassaden og nu kommer der så en håndfuld mere. Spawn katedralen er også en kopi, men den er i det mindste lavet om indvendigt så det ikke er en ren kopi af en anden bygning.
Serverens kvalitet, som går ud på at have det sjovt?FedeAnderzen wrote: Jeg er egentligt ligeglad med hvem der laver kopierne, men jeg tror det kommer til at betyde en forringelse af serverens kvalitet. Jeg ser hellere en by med knap så imponerende bygninger der er den ægte vare end et kopi helvede som vil signalere amatørserver ud over det hele.
Det er vi så enige I, som jeg også skrev at det ville være lidt kedeligt hvis alt på serveren var en kopi. Dog ville jeg hellere drive en "kopi server" hvor det er skægt at være end en "elite server" hvor vi skal måle på hinanden hvad vi bygger og om det evt. ligner noget andet.FedeAnderzen wrote: Nu har vi væltet en hel del af det gamle inde ved spawn og det har i den grad pyntet og mit håb er også at der kommer en masse forskellige og bygger derinde. Min frygt er derimod at der går sport i at finde fede bygninger på PlanetMinecraft og så bygge dem herinde.
- Nemisisdk
Nu er der forskel på at kopier et koncept og så kopier en tingAcvteam26 wrote:Skycity konceptet er da også en kopi;).
Ud over dette så syntes jeg det er fedt at man får ryddet op i spawn. Når vi opdaterer til 1.4x kan det da også tænkes, at jeg kigger efter en grund til et nyt koncept, som endnu ikke er på brættet, men mon ikke fantasien kan finde på et eller andet.