Økonomi på serveren

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
User avatar
xcanner
Posts: 1748
Joined: 06 Nov 2010, 03:22
Contact:

Re: Økonomi på serveren

Post by xcanner »

BOB er nu den officielle møntfod på crafters.dk :D

Ved ikke lige, hvor det slår igennem i selve spillet efter at ændret konfigurationen...
It's all about the community
User avatar
atlem
Posts: 251
Joined: 12 Dec 2010, 15:39
Location: norway

Re: Økonomi på serveren

Post by atlem »

:))
User avatar
bobiboblolo
Posts: 484
Joined: 29 Dec 2010, 19:53

Re: Økonomi på serveren

Post by bobiboblolo »

Hvad er de værd?
Kunne man ikke sige at f.eks cobblestone er 1 BOB værd stykket.
Hvor mange Bob får man?
Kan man købe dem af dig (Xcanner)
Image
User avatar
xcanner
Posts: 1748
Joined: 06 Nov 2010, 03:22
Contact:

Re: Økonomi på serveren

Post by xcanner »

bobiboblolo wrote:Hvad er de værd?
Kunne man ikke sige at f.eks cobblestone er 1 BOB værd stykket.
Hvor mange Bob får man?
Kan man købe dem af dig (Xcanner)
Det er op til spillere at fastsætte en værdi (det burde ske helt naturligt).

Alle får 50 bobs

Nej, ingen "bruger betaling" på crafters.dk
It's all about the community
User avatar
bobiboblolo
Posts: 484
Joined: 29 Dec 2010, 19:53

Re: Økonomi på serveren

Post by bobiboblolo »

Jeg mente købe for råstoffer sådan at der kunne komme flere bob med i spillet.
Image
User avatar
xcanner
Posts: 1748
Joined: 06 Nov 2010, 03:22
Contact:

Re: Økonomi på serveren

Post by xcanner »

bobiboblolo wrote:Jeg mente købe for råstoffer sådan at der kunne komme flere bob med i spillet.
Er ikke helt med :?:
It's all about the community
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Økonomi på serveren

Post by julemand101 »

xcanner: Jeg tror det han mener er at vi admins skal have en slags nationalbank hvor vi tager imod folks guld og veksler det til bobs således at der kommer flere penge ud i systemet (inflation er vel det korrekt udtryk). Lige nu er den eneste måde at få flere penge på er ved en anden bruger så har færre penge mellem hænderne.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
xcanner
Posts: 1748
Joined: 06 Nov 2010, 03:22
Contact:

Re: Økonomi på serveren

Post by xcanner »

julemand101 wrote:xcanner: Jeg tror det han mener er at vi admins skal have en slags nationalbank hvor vi tager imod folks guld og veksler det til bobs således at der kommer flere penge ud i systemet (inflation er vel det korrekt udtryk). Lige nu er den eneste måde at få flere penge på er ved en anden bruger så har færre penge mellem hænderne.

Ah, det er en mulighed. Kan bare ikke lige overskue konsekvensen af dette!
It's all about the community
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Økonomi på serveren

Post by julemand101 »

Jeg kan heller ikke overskue hvad det vil betyde. Det eneste sted jeg kan se det som en mulighed er ved metal som vi kan bruge til metroen (når vi en dag lige får hastigheden op igen på denne) eller andre byggeprojekter som admins er i gang med der bruges af alle på serveren. Hvis vi ikke bruger de ting som folk kommer med ender vi med en KÆMPE lager af alt muligt ragelse som vi en gang om måneden smider i noget lava. :P
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
bobiboblolo
Posts: 484
Joined: 29 Dec 2010, 19:53

Re: Økonomi på serveren

Post by bobiboblolo »

ja det var det jeg mente, men kan man ikke lave en NPC som køber og sælger men bare til meget dyre priser så man kan få flere bob med og kan handle selvom at der er mangel på råstoffer?

Har set det i nogle youtube videoer


Mvh Bob
Image
Post Reply