Graftteori for tognørder

Nyheder fra holdet bag crafters.dk samt events.
User avatar
Zirtel
Posts: 335
Joined: 09 Aug 2011, 22:31

Re: Graftteori for tognørder

Post by Zirtel »

Kunne da være man lige skulle tage ud og se på vores metro :P
Image
User avatar
CasperSK
Posts: 317
Joined: 07 Nov 2010, 10:44

Re: Graftteori for tognørder

Post by CasperSK »

Jeg så det igår, da X smed et link på mumble, mega nice arbejde lige der.

Den grafiske side kunne tage et pift, men det er jo kun lækkerheds detaljer. Som det er lige nu er det jo genialt at kigge på og giver et fedt indblik hvordan metroen virker.
we've tried nothing and we're all out of ideas.
User avatar
Pars
Posts: 1165
Joined: 06 Nov 2010, 10:03
Location: København

Re: Graftteori for tognørder

Post by Pars »

Hvis man på en eller anden måde kunne finde et script der kunne smide layers oven på PDF'en, så kunne det være nice. Jeg har ledt efter et script, men har intet kunne finde. Men for at give et indtryk af hvad jeg mener, så har jeg lavet denne mock-up.
Attachments
full farver.pdf
(102.49 KiB) Downloaded 460 times
User avatar
xcanner
Posts: 1748
Joined: 06 Nov 2010, 03:22
Contact:

Re: Graftteori for tognørder

Post by xcanner »

CasperSK wrote: Den grafiske side kunne tage et pift, men det er jo kun lækkerheds detaljer. Som det er lige nu er det jo genialt at kigge på og giver et fedt indblik hvordan metroen virker.
Hvorledes den "grafiske side"? Er det selve pdf filen, eller graferne?
It's all about the community
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Graftteori for tognørder

Post by julemand101 »

Pars: Jeg har ikke undersøgt det nærmere men jeg har en teori om at det kan lade sig gøre at lave nogle farvet kasser rundt om dele af netværket hvis jeg har en liste over hvilke elementer der skal være i hver sin kasse. graphviz (det der laver selve grafikken) er yderst avanceret og man skal ikke undervurdere hvad der er muligt. Jeg har lavet et universitetsprojekt tidligere hvor vi brugte det i stor udstrækning og det imponerer virkeligt når tingene bliver komplekse.

Ligeledes kan jeg også pille rigtig meget ved den grafiske stil. Jeg har blot ikke lige tiden til at rode vanvittigt meget med den her slags småprojekter (satte det op for lige at koble af i nogle timer). Så jeg hører meget gerne på diverse forslag og når jeg så har tiden til det vil jeg undersøge hvad der rent faktisk er muligt. Tænk gerne stort og vildt for vi kan ikke gøre så lidt. (fx fandt vi ud af hvordan vi kan lave graferne uden at genstarte serveren. Det er noget vi lige skal implementere smartere men jeg har en rigtig fed ide omkring det). :)

Den jeg lige er ved i øjeblikket er snakke med udvikleren omkring enkelte features som jeg har implementeret som udvikleren gerne vil have med i den officielle version. På den måde kan Crafters.dk være med til at forbedre et eksisterende projekt. Jeg har lige modtaget følgende fra ham:
Wow, your metro network seems to be even more extensive than ours...:)
Så ja, vi kan være stolte over vores netværk. Byg det større, vildere og endnu mere komplekst. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
Pars
Posts: 1165
Joined: 06 Nov 2010, 10:03
Location: København

Re: Graftteori for tognørder

Post by Pars »

julemand101 wrote:Pars: Jeg har ikke undersøgt det nærmere men jeg har en teori om at det kan lade sig gøre at lave nogle farvet kasser rundt om dele af netværket hvis jeg har en liste over hvilke elementer der skal være i hver sin kasse. graphviz (det der laver selve grafikken) er yderst avanceret og man skal ikke undervurdere hvad der er muligt. Jeg har lavet et universitetsprojekt tidligere hvor vi brugte det i stor udstrækning og det imponerer virkeligt når tingene bliver komplekse.

Ligeledes kan jeg også pille rigtig meget ved den grafiske stil. Jeg har blot ikke lige tiden til at rode vanvittigt meget med den her slags småprojekter (satte det op for lige at koble af i nogle timer). Så jeg hører meget gerne på diverse forslag og når jeg så har tiden til det vil jeg undersøge hvad der rent faktisk er muligt. Tænk gerne stort og vildt for vi kan ikke gøre så lidt. (fx fandt vi ud af hvordan vi kan lave graferne uden at genstarte serveren. Det er noget vi lige skal implementere smartere men jeg har en rigtig fed ide omkring det). :)

Den jeg lige er ved i øjeblikket er snakke med udvikleren omkring enkelte features som jeg har implementeret som udvikleren gerne vil have med i den officielle version. På den måde kan Crafters.dk være med til at forbedre et eksisterende projekt. Jeg har lige modtaget følgende fra ham:
Wow, your metro network seems to be even more extensive than ours...:)
Så ja, vi kan være stolte over vores netværk. Byg det større, vildere og endnu mere komplekst. :)
Hvis det på sigt bliver muligt, så er det jo alt for nice, det kunne være en "nice to have" ting at have!

Og fedt med respekt fra udvikleren!
User avatar
CasperSK
Posts: 317
Joined: 07 Nov 2010, 10:44

Re: Graftteori for tognørder

Post by CasperSK »

Pars wrote:
julemand101 wrote:Pars: Jeg har ikke undersøgt det nærmere men jeg har en teori om at det kan lade sig gøre at lave nogle farvet kasser rundt om dele af netværket hvis jeg har en liste over hvilke elementer der skal være i hver sin kasse. graphviz (det der laver selve grafikken) er yderst avanceret og man skal ikke undervurdere hvad der er muligt. Jeg har lavet et universitetsprojekt tidligere hvor vi brugte det i stor udstrækning og det imponerer virkeligt når tingene bliver komplekse.

Ligeledes kan jeg også pille rigtig meget ved den grafiske stil. Jeg har blot ikke lige tiden til at rode vanvittigt meget med den her slags småprojekter (satte det op for lige at koble af i nogle timer). Så jeg hører meget gerne på diverse forslag og når jeg så har tiden til det vil jeg undersøge hvad der rent faktisk er muligt. Tænk gerne stort og vildt for vi kan ikke gøre så lidt. (fx fandt vi ud af hvordan vi kan lave graferne uden at genstarte serveren. Det er noget vi lige skal implementere smartere men jeg har en rigtig fed ide omkring det). :)

Den jeg lige er ved i øjeblikket er snakke med udvikleren omkring enkelte features som jeg har implementeret som udvikleren gerne vil have med i den officielle version. På den måde kan Crafters.dk være med til at forbedre et eksisterende projekt. Jeg har lige modtaget følgende fra ham:
Wow, your metro network seems to be even more extensive than ours...:)
Så ja, vi kan være stolte over vores netværk. Byg det større, vildere og endnu mere komplekst. :)
Hvis det på sigt bliver muligt, så er det jo alt for nice, det kunne være en "nice to have" ting at have!

Og fedt med respekt fra udvikleren!

Jeg faldte lige over den her http://beno.org.uk/metromapcreator/#

Jeg googlede "metro map generator" dog har jeg ikke tid til selv at kigge på den da jeg sidder på arbejde lige nu, og fordi vi bruger IE, det kan stærkt anbefales at prøve det her i IE, da man får en sviner hvis det ikke er opdateret ordenligt.
we've tried nothing and we're all out of ideas.
User avatar
Capperbee
Posts: 29
Joined: 07 Sep 2012, 03:59

Re: Graftteori for tognørder

Post by Capperbee »

Hvis det kunne lade sig gøre, så måske mere realistiske sorte linier. The Mansion har en lille bitte streg, men er over 4000 lang...

Men generelt fedt og nemt overskuelig lavet og lavet på et par timer? fedt :D
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Graftteori for tognørder

Post by julemand101 »

Jeg har været ved at pille en smule ved hvordan designet af grafen er men det kræver en del tid som jeg ikke lige vil ofre nu på det. I må nøjes med det der er nu ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
xcanner
Posts: 1748
Joined: 06 Nov 2010, 03:22
Contact:

Re: Graftteori for tognørder

Post by xcanner »

Zirtel wrote:Kunne da være man lige skulle tage ud og se på vores metro :P
Det er faktisk kun Jeres der er fejl i nu :roll:
It's all about the community
Post Reply