Jeg havde i dag, d. 21. januar, en lidt overrumplende oplevelse på jeres server.
Jeg blev nemlig "kicked" for at skrive noget i chatten med stort. Altå med caps lock tilslået. Da det ikke står i reglerne at en sådan handling kan føre til straf, mener jeg at "kick'ningen" skete på en højst uholdbar og uretfærdig vis.
Selvfølgelig, hvis det havde stået i reglerne at man ikke måtte skrive med stort, fordi folk opfattede det som et vredt udråb, var det forståeligt at den såkaldte "mod", GumZ1110 reagerede. Men da det hverken står i reglerne eller med rette kan indordnes under den såkaldte "modenhedsregel" mener jeg ikke at jeg brød nogle reglementer.
Derfor er mit forslag: hvis I gerne vil have at folk skal opføre sig ordentligt og føre en tone der respekterer alle, §1 i reglementet, ville det for alle parter være en klar fordel at I udspecificerede det for jeres brugere.
Det er ganske enkelt uholdbart med et så uigennemsigtigt reglement, hvor reglerne ikke tager højde for situationen, jeg skrev intet stødende med stort, jeg prøvede at fange nogens opmærksomhed, og som i så høj grad skal bedømmes ud fra den enkelte "mod".
Jeg er ikke typen der sætter mig op i mod retfærdige regler, men jeg vil kæmpe med næb og kløer mod ugennemsigtige regler. Disse holder ikke og giver en dårlig oplevelse.
De bedste hilsener,
Severin Bentsen.
Foreslag til udbyggede regler
- Toeffe
Re: Foreslag til udbyggede regler
Hold dog op, drop det da...
Du blev kicked fordi du skrev med capital letters, hvilket du udmærket er klar over ikke bliver set pænt på
Du blev kicked fordi du skrev med capital letters, hvilket du udmærket er klar over ikke bliver set pænt på
It Can be done, but do You have the time?
- CptTomatoKing
Undskyld jeg blander mig.. Men det står da i reglerne:
Moderatoren kunne have skrevet til dig i stedet for at kicke men det er bare et kick du kan stadig logge ind og ingen skade er sket.
Modenhed i chatten gælder også at man ikke "råber" (skriver med caps).1. Vi har ingen alderskrav, dog ønsker vi at du opfører dig modent og forstår at du på crafters.dk er en del af et samfund.
Moderatoren kunne have skrevet til dig i stedet for at kicke men det er bare et kick du kan stadig logge ind og ingen skade er sket.
⚒ To mine, or not to mine...
- Vincentsen
Jeg er ked af det, men jeg anede ikke at der ikke blev set pænt på at man skrev med stort. Så nej, jeg mener at det er forkert at drage konklusionen at jeg "udmærket var klar over" det.
Jeg "råbte" intet ondt eller stødende. Jeg prøvede blot at fange nogens opmærksomhed. Hvilket medførte meget pludseligt ban.
Desuden foreslår jeg bare at man udbygger reglerne. Ikke andet.
Man kunne indvende at udsagn som "Kan du regne den ud ?" ville blive set som stødende i en virkelig situation i langt højere grad, end hvis en person der råber efter en anden for at fange vedkommendes opmærksomhed.
Jeg "råbte" intet ondt eller stødende. Jeg prøvede blot at fange nogens opmærksomhed. Hvilket medførte meget pludseligt ban.
Desuden foreslår jeg bare at man udbygger reglerne. Ikke andet.
Man kunne indvende at udsagn som "Kan du regne den ud ?" ville blive set som stødende i en virkelig situation i langt højere grad, end hvis en person der råber efter en anden for at fange vedkommendes opmærksomhed.
- GumZ1110
hvad var det den såkaldte "mod" GumZ1110 reagerede med som du føler er forkert ?
GumZ1110, Xmod, handelsdude, eneboer og fedtet fyr.
- Ninjastick
Dit kick er, i allerhøjeste grad, holdbart, og på ingen måde uretfærdigt. Et kick er en stille og rolig advarsel, og du kan logge ind umiddelbart efter. Det er hverken et jail, eller et ban, som ellers vil fratage dig spilletid, eller udelukke dig helt fra serveren. Du tager det nok for tungt.Vincentsen wrote:Jeg havde i dag, d. 21. januar, en lidt overrumplende oplevelse på jeres server.
Jeg blev nemlig "kicked" for at skrive noget i chatten med stort. Altå med caps lock tilslået. Da det ikke står i reglerne at en sådan handling kan føre til straf, mener jeg at "kick'ningen" skete på en højst uholdbar og uretfærdig vis.
Han er ikke "såkaldt mod". Han er moderator og lad os holde os til det.Vincentsen wrote: den såkaldte "mod", GumZ1110
Under regel nummer 1 står der blandt andet følgende:Vincentsen wrote:
Derfor er mit forslag: hvis I gerne vil have at folk skal opføre sig ordentligt og føre en tone der respekterer alle, §1 i reglementet, ville det for alle parter være en klar fordel at I udspecificerede det for jeres brugere.
"1. Vi har ingen alderskrav, dog ønsker vi at du opfører dig modent og forstår at du på crafters.dk er en del af et samfund. "
Du skriver selv følgende:
Så du er altså godt klar over at det tolkes som at råbe i chatten. Vi holder meget af folk der tænker selv, og det vil jeg også opfordre dig til at gøre i fremtiden. En simpel "Ups, caps. Undskyld" havde klaret det hele, helt uden problemer.Vincentsen wrote: Selvfølgelig, hvis det havde stået i reglerne at man ikke måtte skrive med stort, fordi folk opfattede det som et vredt udråb
Der er ikke nogle af os der har læst jura, så vi har heller ikke formuleret reglerne således. Vores regelsæt er, i forhold til andre servere, ret stort. Derfor må man også kunne konkludere at reglerne er specifikke nok. De fleste andre har det fint med det ovennævnte regelsæt, og dem der ikke havde er selv gået eller blevet eskorteret ud.Vincentsen wrote: Det er ganske enkelt uholdbart med et så uigennemsigtigt reglement, hvor reglerne ikke tager højde for situationen
Du fanger de forkertes opmærksomhed ved at skrive med Caps Lock, men det fandt du vel selv ud af..Vincentsen wrote: jeg prøvede at fange nogens opmærksomhed,
Vil du have fat i en spiller, og han ikke svarer, så prøv evt. med en whisper (/m spillernavn besked). Svarer spilleren stadig ikke er vedkommende, højst sandsynligt, AFK eller uopmærksom på chatten. Du gavner ikke nogen eller noget ved at fylde den generelle chat med store bogstaver.
Vores regler fungerer fint og har gjort det længe. Reglerne skal læses OG forstås. Hvis du synes de er "uigennemsigtige" er det nok forståelsen det halter med.Vincentsen wrote: Jeg er ikke typen der sætter mig op i mod retfærdige regler, men jeg vil kæmpe med næb og kløer mod ugennemsigtige regler. Disse holder ikke og giver en dårlig oplevelse.
-Stick
PS: Desuden var det Maja4626 der kickede dig.
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
- Sighvatur
Vincentsen wrote:2013-01-21 21:30:56 Vincentsen :HVOR MANGE PERSONER BOR I SKYCITY PÅ DENNE SERVER?
2013-01-18 14:53:49 Vincentsen: *EDWARD!?
2013-01-18 14:53:44 Vincentsen : ESWARD!?
2013-01-18 14:53:33 Vincentsen : Edward?
2013-01-18 14:53:24 Vincentsen : Edwar?
Ikke for at blande mig for meget.Vincentsen wrote:Jeg har netop gennemlæst jeres regelment, og det virker jo ganske fornuftigt!
edit: Ninjaen postede lige før mig.
reedit: det andet citat er fra din ansøgning
- den_store_konge
Hvis du gerne vil have en persons opmærksomhed, så må du skrive dem en besked, og dér kan du spamma og bruge caps, så vi andre ikke skal se på det.
- julemand101
Hvis du aldrig har lært at du ikke må skrive med stort i en offentlig chat så er det på tide du lære det og her synes jeg da du skal være taknemmelig over at du bare blev kicked. Men du har hørt nok omkring det så lad mig i stedet kommenterer på dit forslag først:
Ved at vi i stedet har nogle regler der ikke er komplet fast defineret så opfordre vi netop folk om at tænke sig om (ved godt det er vildt umoderne nu om dage) og behandle folk som de selv ønsker at blive behandlet. Hvis du fx vælger at råbe i en offentlig chat så prøv at tænke på hvis 25 andre brugere gjorde det samme som du lige har gjort. Ville du selv synes chatten var et brugbart kommunikationsredskab hvis den var fyldt med råben og opmærksomhedskrævende personer?
Lad mig lige gøre det klart for dig hvad det faktisk er du har gang i lige nu. Du er en bruger der joinede serveren for 5 dage siden. Du joiner en server der har kørt i over 2 år og har oplevet lidt af hvert. Du bryder de sociale rammer der er på serveren og bliver mildt straffet for dette. Du kræver som ny bruger at vi skal rette os ind således serveren passer til dig i stedet for at erkende det er dig der har begået en fejl.
Det er nemt at være 15 år og forlange at verden former sig til den måde du tænker på. Men det er ikke vores problem at du lider af tunnelsyn og kun kan fokusere på dig selv. I stedet for at smide skylden på systemet der forsøger at lære dig noget så erkend du lavede en fejl. Hvis du vil lære en lektie for livet så lær at når du gør noget ude i verden så kan du ikke forudsige alting. Tag imod det input dine opgivelser giver dig og lær noget af det.
Hvis du aldrig har lært at du ikke må skrive med stort i en offentlig chat så er det på tide du lære det og her synes jeg da du skal være taknemmelig over at du bare blev kicked. Men du har hørt nok omkring det så lad mig i stedet kommenterer på dit forslag først:
Hvis vi skal definere hvad korrekt opførsel er før folk forstår hvad det betyder så er vi godt nok langt væk som samfund. Der er noget der hedder regler og så er der noget der hedder almindelig sund fornuft. Hvis vi skal til at definere hvad sund fornuft er så kan vi hurtigt lave et regelsæt der er alt for kompliceret.hvis I gerne vil have at folk skal opføre sig ordentligt og føre en tone der respekterer alle, §1 i reglementet, ville det for alle parter være en klar fordel at I udspecificerede det for jeres brugere.
Ved at vi i stedet har nogle regler der ikke er komplet fast defineret så opfordre vi netop folk om at tænke sig om (ved godt det er vildt umoderne nu om dage) og behandle folk som de selv ønsker at blive behandlet. Hvis du fx vælger at råbe i en offentlig chat så prøv at tænke på hvis 25 andre brugere gjorde det samme som du lige har gjort. Ville du selv synes chatten var et brugbart kommunikationsredskab hvis den var fyldt med råben og opmærksomhedskrævende personer?
Må jeg høre hvordan du har tænkt dig at definere et regelsæt som definerer hvad god opførsel er og som tager højde for alle situationer? Ja det er nemt at kræve og ikke selv komme med input til hvordan det kan gøres. Lad mig allerede nu gætte på du ikke kan definere det uden at bruge mindst 4 A4 sider og en hel del underparagraffer og undtagelser. Prøv at sætte dig ind i disse regler. Godt så. Nu ændre jeg 5 af dine regler til noget der ikke giver mening og så ser vi om du kan huske det om 2 måneder. Var det ikke nemmere bare at henvise til hvad god net opførsel er generelt og så opdrage folk der ikke helt fatter det?Det er ganske enkelt uholdbart med et så uigennemsigtigt reglement, hvor reglerne ikke tager højde for situationen, jeg skrev intet stødende med stort, jeg prøvede at fange nogens opmærksomhed, og som i så høj grad skal bedømmes ud fra den enkelte "mod".
Smut med dig og find en server der passer til dig. Seriøst, det der er bare gylle at fyre af da du med denne sætning ikke længere gør dine forslag til noget vi skal vurdere men derimod et krav fra din side af. Du kommer direkte og giver os en advarsel om at hvis vi ikke retter os efter din smag så vil du gøre livet besværligt for os.Jeg er ikke typen der sætter mig op i mod retfærdige regler, men jeg vil kæmpe med næb og kløer mod ugennemsigtige regler. Disse holder ikke og giver en dårlig oplevelse.
Lad mig lige gøre det klart for dig hvad det faktisk er du har gang i lige nu. Du er en bruger der joinede serveren for 5 dage siden. Du joiner en server der har kørt i over 2 år og har oplevet lidt af hvert. Du bryder de sociale rammer der er på serveren og bliver mildt straffet for dette. Du kræver som ny bruger at vi skal rette os ind således serveren passer til dig i stedet for at erkende det er dig der har begået en fejl.
Det er nemt at være 15 år og forlange at verden former sig til den måde du tænker på. Men det er ikke vores problem at du lider af tunnelsyn og kun kan fokusere på dig selv. I stedet for at smide skylden på systemet der forsøger at lære dig noget så erkend du lavede en fejl. Hvis du vil lære en lektie for livet så lær at når du gør noget ude i verden så kan du ikke forudsige alting. Tag imod det input dine opgivelser giver dig og lær noget af det.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.