Som forord vil jeg lige sige at jeg ude mærket godt ved at et nej er et nej, og at nej højest sandsynligt bliver svaret på dette topic.
Jeg er på det sidste begyndt at spille en del Minecraft igen, specifikt på Crafters.dk, dog synes jeg at Minecraft nogle gange godt kan blive lidt kedeligt, og så får jeg lyst til at spille noget andet. Desværre kører Crafters.dk kun en Open TTD server udover Minecraft serveren, men tænkte om det ikke var muligt at køre servere for andre spil, specifikt Terraria. Jeg ved godt at i har kørt en sådan server før, men tænkte om det ikke var muligt at åbne en igen. Hvis jeg er den eneste der er interesseret skal i selvfølgelig ikke åbne en sådan server, men hvis der er andre som også har lyst til at spille noget Terraria, eller noget andet for den sags skyld, kunne det så ikke være muligt at åbne en sådan server? Grunden til at jeg har valgt at fremhæve Terraria specifikt er fordi jeg ikke tror at sådan en server tager særligt mange ressourcer, og selvfølgelig fordi jeg er den lykkelige ejer af det spil.
Venlig hilsen Emiel
Foreslag til kørsel af server for andre spil.
- Emiellouis
- julemand101
Re: Foreslag til kørsel af server for andre spil.
Terraria var en katastrofe som jeg næppe tror vi vil gentage. Problemet med det spil er at alle items ligger på klienten (i modsætning til Minecraft hvor tingene er på serveren) hvilket gør at folk har alt for stor forskel i niveau. En spiller kan have alt gear i spillet og join serveren og smadre alt og alle. Derudover er spillet ikke designet til at man er fx over 20 spillere online uden det bare bliver noget rod.
Det er noget pjat at sige vi kun har hostet Terraria og OpenTTD. Vi har skam også haft Team Fortress 2, Natural Selection 2 samt TrackMania server samt gjort en del forsøg på at få FlatOut 2 til at fungere på Crafters.dk serveren (dog uden held). Du skal desuden heller ikke være bange for ressourceforbruget da vi har rigeligt med kræfter til at håndtere nogle af de hårde spil (Natural Selection 2 var en træls en).
Generelt er jeg meget åben overfor at køre flere forskellige servere på Crafters.dk serveren men jeg vil ikke gøre noget der splitter fællesskabet af hvilket man nemt kan risikere hvis der konstant køres en server (fx kan vi have en hel gruppe af folk der ikke engang ejer Minecraft som bare spiller på vores TF2 server). Derfor har jeg valgt at fokusere på at der planlægges specifikke events (ikke nødvendigvis fra mig) og hvis det gøres i god tid så kan jeg nå at sætte en server op.
Det er noget pjat at sige vi kun har hostet Terraria og OpenTTD. Vi har skam også haft Team Fortress 2, Natural Selection 2 samt TrackMania server samt gjort en del forsøg på at få FlatOut 2 til at fungere på Crafters.dk serveren (dog uden held). Du skal desuden heller ikke være bange for ressourceforbruget da vi har rigeligt med kræfter til at håndtere nogle af de hårde spil (Natural Selection 2 var en træls en).
Generelt er jeg meget åben overfor at køre flere forskellige servere på Crafters.dk serveren men jeg vil ikke gøre noget der splitter fællesskabet af hvilket man nemt kan risikere hvis der konstant køres en server (fx kan vi have en hel gruppe af folk der ikke engang ejer Minecraft som bare spiller på vores TF2 server). Derfor har jeg valgt at fokusere på at der planlægges specifikke events (ikke nødvendigvis fra mig) og hvis det gøres i god tid så kan jeg nå at sætte en server op.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- Emiellouis
Re: Foreslag til kørsel af server for andre spil.
Tak for dit reply, og jeg forstår