Web auction hjælp til færre opslag

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
Casper98dk

Web auction hjælp til færre opslag

Post by Casper98dk »

Så når folk smider ting op på webauction så ligger det i stacks. Det er meget fint osv, men når folk skal sælge 100 stacks af cobble (eller hvad nu) så kommer der så 100 opslag. Det fylder en del, og kan let omgåes, jo ser du:

(I dette eksempel skal jeg sælge 5 stacks hvid uld.)
Det man gør er at sætte alle 5 stacks uld til salg, så går du ind under "my Auctions" og trykker "Cancel" ved alle salgs "posts" med hvidt uld. Nu kommer de tilbage under "My items", men de ligger nu ALLE i en bunke (YEAH!) så nu sætter du den bare til salg som du ellers ville gøre, men det fylder nu meget mindre. Det er god stil, selvom det nu ikke fylder så meget (så mindre reklame) så er det awesome adfære, og det virker da også som et godt tegn på modenhed (hvis du kender til det)...

Jeg ved ikke om man ikke kunne skrive det under "Hjælp" (Her snakker jeg til Xcanner og Julemand101) men hvis det ikke bliver gjort kan i tjekke det her :) Venligst gør dette. Så ser Auctions så meget bedre ud på ingen tid!

Tak for din tid.

-Casper
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
pitti999

Re: Web auction hjælp til færre opslag

Post by pitti999 »

Jeg takker mange gange. Det bliver meget mere overskueligt når det gøres på denne måde.

Da jeg lavede mine auktioner tænkte jeg også på, om det ikke kunne lade sig at gøre.

Så det kunne da været meget rart at det blev lavet en lille guide til hvordan man for sine auktioner sat sammen, eller måske en henvisning til denne tråd.
Im mr meeseeks look at me...
xcanner

Post by xcanner »

Jeg forventer at det er en af de ting som bliver rettet i den næste store opdatering (WA 3.0). Selvom udvikleren er meget langsom til at smide opdateringer på gaden, så er han "i gang" med selv udviklingen hele tiden.

Man kan følge med her:
http://dev.bukkit.org/server-mods/webauctionplus/

I det hele taget trænger http://www.crafters.dk/webauktion/ til en grundig opdatering med nye billeder og tekst.
It's all about the community
Casper98dk

Post by Casper98dk »

xcanner wrote:Jeg forventer at det er en af de ting som bliver rettet i den næste store opdatering (WA 3.0). Selvom udvikleren er meget langsom til at smide opdateringer på gaden, så er han "i gang" med selv udviklingen hele tiden.

Man kan følge med her:
http://dev.bukkit.org/server-mods/webauctionplus/

I det hele taget trænger http://www.crafters.dk/webauktion/ til en grundig opdatering med nye billeder og tekst.
Jeg kan godt skrive noget dertil hvis der er en der vil spellcheck det :) Jeg kan lave noget og så kan du sige "ja" eller "nej" til det. :) Du skriver bare, så skal jeg prøve og hjælpe.
Image

-Casper
Casper98dk

Post by Casper98dk »

OPS:

Når du vil have en stor bunke ud, så kan du kun tage 64 (eller hvad bunken normalt max kan være) ud af gangen. Så åben og luk mailboxen, og tag en stack ud af gangen. Du mister intet men bliver nød til at lukke mailboxen før den ser at du har taget 64 ud, og så siger at der er 64 nye samme sted
Image

-Casper
Grandt_666

Post by Grandt_666 »

Jeg må indrømme, at jeg har lidt svært ved at se problemet, og synes det måske er lidt overdrevet at blande modenheds reglen ind i denne sammenhæng.

Nu har jeg prøvet at smide et par ting på, for at se bøvlet i at sælge ting den vej, og dertil vil jeg da sige at man da mister overskueligheden af den samlede pris for en stak, hvis der f. eks. er 1231 ting til salg til 5.81, så har man jo ikke et hurtigt overblik over hvad en stak koster. Selvfølgelig kan man da bruge lidt hovedregning eller lommeregner, men hvorfor gøre det mere bøvlet end nødvendigt?

Hvis der er mange stakke af en ting til salg, kan man jo hurtigt få et overblik med søgefunktionen, og evt. sortering af priser. Uanset hvordan det bliver "forsimplet", så er der stadig 500+ ting der kan sælges, og søgefunktionen er nødvendig og lære at kende. ;)
Member of The Islanders
Casper98dk

Post by Casper98dk »

Grandt_666 wrote:Jeg må indrømme, at jeg har lidt svært ved at se problemet, og synes det måske er lidt overdrevet at blande modenheds reglen ind i denne sammenhæng.

Nu har jeg prøvet at smide et par ting på, for at se bøvlet i at sælge ting den vej, og dertil vil jeg da sige at man da mister overskueligheden af den samlede pris for en stak, hvis der f. eks. er 1231 ting til salg til 5.81, så har man jo ikke et hurtigt overblik over hvad en stak koster. Selvfølgelig kan man da bruge lidt hovedregning eller lommeregner, men hvorfor gøre det mere bøvlet end nødvendigt?

Hvis der er mange stakke af en ting til salg, kan man jo hurtigt få et overblik med søgefunktionen, og evt. sortering af priser. Uanset hvordan det bliver "forsimplet", så er der stadig 500+ ting der kan sælges, og søgefunktionen er nødvendig og lære at kende. ;)
Det er sgu bare bøvlet at tjekke hvad der er til salg og scroll igennem det når man rammer en der har 100 stacks cobble til salg. Det er intet problem i små mængder og hvis man ved præsis hvad man mangler kan man jo også bare søge men det er sgu ikke altid jeg er. Det er oftere jeg siger "uh, det kan jeg sgu da bruge til [indsæt ting] det havde jeg ingen andelse om folk havde...." eller lign. Jeg er sikker på jeg kan sætte et lille program op på kort tid som kan udregne prisen for dig ret let. Men uanset sidder jeg sgu næsten altid med en lommeregner ved mig når jeg skal lave minecraft bussiness, og det er sjældent jeg skal bruge præsis en stack. Ofte et fast beløb (og det rammer sgu sjældent så præsist) og hvis det er meget så køber jeg bare alt jeg kan få fingerne i.

Det viser orden i midt hoved, men det behøver du på ingen måde at være enig med mig i ;)
Image

-Casper
Grandt_666

Post by Grandt_666 »

Casper98dk wrote: Det viser orden i midt hoved, men det behøver du på ingen måde at være enig med mig i ;)
Nej enige bliver nok ikke lige der. hehe.

Jeg har lidt svært ved at se fornuften i at der er en masse der skal bruge ekstra tid på at sætte ting til salg, for at slette sit salg, for igen at sætte det til salg, for at der er nogle få der synes det er mere overskueligt at kigge alt igennem. Jeg kan godt se der ikke er mange der har noget på nu, men får folk øjne op for det, og der er 100 der hver har 100 ting til salg, så er det jo nok også uoverskueligt selv om ingen har flere stakke af samme item på. Vil du så også begrænse hvor mange der må sælge samme item?

Nu er det ikke fordi jeg synes forslaget er idiotisk, tvært imod er det da fint for dem der har lyst til det ekstra arbejde. Jeg mener dog ikke det skal gøres obligatorisk, da jeg ikke kan se hvad forskellen er på om en enklet har 100 stakke cobble til salg, eller 100 der her 10.000 stykker cobble til salg.
Member of The Islanders
Casper98dk

Post by Casper98dk »

Grandt_666 wrote:
Casper98dk wrote: Det viser orden i midt hoved, men det behøver du på ingen måde at være enig med mig i ;)
Nej enige bliver nok ikke lige der. hehe.

Jeg har lidt svært ved at se fornuften i at der er en masse der skal bruge ekstra tid på at sætte ting til salg, for at slette sit salg, for igen at sætte det til salg, for at der er nogle få der synes det er mere overskueligt at kigge alt igennem. Jeg kan godt se der ikke er mange der har noget på nu, men får folk øjne op for det, og der er 100 der hver har 100 ting til salg, så er det jo nok også uoverskueligt selv om ingen har flere stakke af samme item på. Vil du så også begrænse hvor mange der må sælge samme item?

Nu er det ikke fordi jeg synes forslaget er idiotisk, tvært imod er det da fint for dem der har lyst til det ekstra arbejde. Jeg mener dog ikke det skal gøres obligatorisk, da jeg ikke kan se hvad forskellen er på om en enklet har 100 stakke cobble til salg, eller 100 der her 10.000 stykker cobble til salg.
Det er så fint. Du kan bare lettere scroll igennem det. Jeg ville da fortrække at systemmet gjorde det pr automatik og så viste hvad prisen pr stack var. Det er der desværre ikke.
da jeg ikke kan se hvad forskellen er på om en enklet har 100 stakke cobble til salg, eller 100 der her 10.000 stykker cobble til salg.
Her ville der jo så nok uanset være samme mængde folk der solgte noget, og du kan lettere se hvad de forskellige priser er, hvis du ikke skal scroll igennem meget af det samme, og så komme til at misse noget i mængden. Når det er 3 stacke læder som du har, (hvis jeg husker rigtigt) ser jeg ikke det store problem ved. Kan bare huske at sidst plugginet var oppe, var der folk der solgte rigtig mange enchanted picks og de lå alle sammen hver for sig. Det var meget uoverskueligt, og at se hvilke der var til salg var tit svært at overskue, jeg kom let til at hoppe noget over.

Uanset hvad er det ikke så vigtigt at det behøver starte en større diskussion, og/eller krig. Lad os stoppe den ved at være enige om at være uenige ( :D ) og så sige at folk kan gøre det hvis de synes at det er lettere at overskue :)
Image

-Casper
Sighvatur

Post by Sighvatur »

Jeg kan ikke lige se problemet, hvis man ser en ting, kan man derefter søge efter den og til sidst sortere efter laveste pris, gælder også enchantede picks
Mvh.
Formanden i The Islanders
Image
Post Reply