Resultatet af loggen

Nyheder fra holdet bag crafters.dk samt events.
Post Reply
julemand101

Resultatet af loggen

Post by julemand101 »

Rudolf (i en mere ædru tilstand) og jeg valgte at rode alle de gamle data igennem for at finde spor efter hvorfor der ikke er ret meget sne på serveren. Det er ikke nogen nem opgave at gå alle data igennem når de består af hvert sit nedpakket arkiv der er oprettet for hver time serveren har kørt. Det blev hurtigt noget gøgl og Rudolf endte med at gå tilbage til brændeskuret sidst på aften.

En ting fandt vi dog ud af. Sneen er ikke forsvundet på en gang men er sket i løbet af en længere periode. Hvad dette skyldes er endnu uvist men vi er ret så sikre på at det ikke er noget vi i administratorgruppen har noget med at gøre. Det sære er dog samtidig at logblock ikke indeholder noget data om de steder sneen er forsvundet så det er heller ikke en flok tosser fra Sky City der har fjernet alt sne i store områder (ikke at vi nogensinde kunne finde på at mistænke dem).

Jeg begynder så småt at blive bekymret for om der er noget alvorligt galt med serveren men sikkert er det at der nok skal findes en logisk forklaring bag dette mysterium og vi skal nok finde den. Med eller uden Rudolf.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
BetinaLerche

Re: Resultatet af loggen

Post by BetinaLerche »

Er du sikker på at der ikke er huller i forskningen? Jeg havde ellers satset alt på at det var SC ;)
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

I bør nok forberede jer på en injuriesag.
Image
Bekker00

Post by Bekker00 »

Nu er jeg ikke helt sikker på hvor meget af dette der er reelle problemer og hvor meget der er spas, så med risiko for at falde helt igennem, så har jeg kigget seriøst på spørgsmålet.
Hvis der er tale om reelle problemer, er vi ikke de eneste der oplever det.
Det ser ud til at nogen oplever at deres seed ændre sig til en anden under opdateringer af Minecraft.
Er mulig løsning kunne efter sigende være at generere en ny verden med samme seed og herefter tage den nye level.dat og overskrive den gamle med den.
Det kan også være at der ligger en gammel version af level.dat der ikke er fejl i - hvis det er årsagen - i en gammel backup, som kan bruges.
Håber dette kan hjælpe til en løsning.
julemand101

Post by julemand101 »

Bekker00: Alt skal skam tages helt seriøst så det er godt at se du forsøger at hjælpe os. Vi har været ved at rode med den løsning du nævner men jeg tror vores problem skal findes et andet sted.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Post Reply