Banned for brug af X-ray

Har du spørgsmål til din straf? Så skriv et indlæg her, i et ordenligt sprog.
Mellaton

Banned for brug af X-ray

Post by Mellaton »

Hey all

Kan se at jeg er blevet bannet for brug af X-ray.. why is this??
Mellaton also known as Leonardo da Vinci aka. The Tweaker

Tweaker:
"Someone who constantly makes slight alterations on (usually a very specific) object, i.e. computer, software, buildings, automobile, etc."
FedeAnderzen

Re: Banned for brug af X-ray

Post by FedeAnderzen »

Mellaton wrote:Hey all

Kan se at jeg er blevet bannet for brug af X-ray.. why is this??
Det er mig der har banned dig da jeg har fundet en hel del steder hvor du har hentet dia på steder hvor du ingen chance har haft for at kunne se det på forhånd uden brug af snyd.
Image
Mellaton

Post by Mellaton »

Er det noget jeg har hentet for nylig?

For i så fald kan det nok godt forklares.

Tweaker:
"Someone who constantly makes slight alterations on (usually a very specific) object, i.e. computer, software, buildings, automobile, etc."
julemand101

Post by julemand101 »

Og hvad er forklaringen?
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Mellaton

Post by Mellaton »

Kan da starte fra begyndelsen

Jeg var begyndt at blive godt og grundig træt af at dø (eller tæt på at dø) hele tiden pga. lava, og efter en episode hvor jeg næsten mistede alle mine ting, efter jeg ved et uheld havde svømmet lidt rundt i lava, valgte jeg at brygge nogle "Fire Resistance" potions.
Det er ikke noget vi i min by har gjort før, da lige denne potion kræver magmacream/slimeballs, som vi aldrig rigtigt har haft held med at finde..
Jeg gjorde det alligevel, og tog derefter ind i min igangværende mine i adventureworld for at teste dem ud.
They worked like a charm, men ikke nok med at jeg ikke brændte ihjel, så jeg kunne også se alt under lavaen ligesom når man er under vand. Det udnyttede jeg så både i dag og i går til at finde alle de dia mm. jeg nu kunne.
Jeg fortalte så dette til "the_one_panda", der selvfølgelig skulle prøve det samme. Men i hans tilfælde kunne han ikke se noget under lavaen?? :?
Vi tænkte begge at det nok havde noget at gøre med at hans indstillinger var sat til noget der ikke krævede så meget af hans pc, hvilket så gjorde han nærmest var blind under lava.
Jeg har nu efterfølgende tjekket det og fundet ud af at det er optifine der er synderen (hvis det altså ikke er muligt at se under lava normalt?)
Jeg må indrømme at jeg aldrig har brygget/brugt de potions før hverken her på serveren eller i nogle af mine egne worlds, så hvis overstående er grunden til mit ban vil jeg bare sige at jeg har handlet i god tro, og jeg håber vi kan finde en løsning på det her der ikke indebærer permaban..

Tweaker:
BetinaLerche

Post by BetinaLerche »

Reglen om at man ikke må bruge X-ray er altså ikke mere fast end reglen om at man ikke må udnytte fejl/bugs i spillet. Eller i diverse mods. Du fik en fordel som andre spillere ikke har. En stor en endda.
Jeg er ikke den der skal vurdere om det skal være perm ban, men det ser altså ikke for godt ud for dig/jer.
julemand101

Post by julemand101 »

Spændende historie men vi har også et sted hvor i ikke er kommet igennem via lava vejen men hvor i er gravet direkte ned til nogle diamanter der lå tæt op ad lava:

http://www.crafters.dk/viewpicture.php?id=458
http://www.crafters.dk/viewpicture.php?id=459

Du kan ikke forklare dette ved at du kunne se igennem lavaen men du stod i den da du aldrig har stået i den lavasø. Håber du kan komme en forklaring der passer sammen med hvad der er sket.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Mellaton

Post by Mellaton »

Btnlrchjhnsn wrote:Reglen om at man ikke må bruge X-ray er altså ikke mere fast end reglen om at man ikke må udnytte fejl/bugs i spillet. Eller i diverse mods. Du fik en fordel som andre spillere ikke har. En stor en endda.
Jeg er ikke den der skal vurdere om det skal være perm ban, men det ser altså ikke for godt ud for dig/jer.
Som jeg skrev i overstående post, så har jeg handlet i god tro. Har ikke vidst det var en fejl at man kunne se gennem lava, da jeg som sagt aldrig har svømmet under lava før (af gode grunde).
Jeg er selvfølgelig villig til at levere de ressourcer tilbage jeg har fundet imens det her har stået på, og så må jeg jo i fremtiden bare køre en clean klient uden optifine.

@Jule
Jeg kan ikke helt lure hvor det er du er henne, men det kunne godt ligne at jeg er kommet inde fra lavaen og derfra gravet mig ud gennem "loftet".
Det skriver du så ikke er tilfældet, men i så fald må det enten være fordi jeg har ledt efter lava (lava er som regel lig dia), og har kunne høre den karakteristiske boblende lava lyd, og derfor gravet mig imod det, ellers også har der været lyde af specifikke creeps (edderkopper kan i mange tilfælde lede en til moonsterspawns).
At der så har været dia lige der kan kun være et tilfælde. Kan så ikke helt forstå hvorfor det ender der, for jeg graver stort set altid videre rundt om lavaen for at lede efter flere dia. Hvor gamle er de billeder?

Tweaker:
julemand101

Post by julemand101 »

2. April er billederne fra. Du kan se på tidspunkterne at du har gravet nedad og ikke opad (diamanterne er gravet efter hullet er lavet).
Mellaton

Post by Mellaton »

Det lyder sært, for jeg graver stort set aldrig nedad, med mindre jeg ved, at jeg ikke styrter direkte ned i lava..
Kan også være der har været en anden ressource der hvor der er dirt på første billed, der har ledt mig ned til dia?

Jeg bliver nødt til enten at se stedet selv, eller også skal der nogle flere billeder på, før jeg kan komme med en forklaring.
Kan også være jeg har flygtet fra creeps.

Tweaker:
Post Reply