Banned for brug af X-ray

Har du spørgsmål til din straf? Så skriv et indlæg her, i et ordenligt sprog.
FedeAnderzen

Re: Banned for brug af X-ray

Post by FedeAnderzen »

Jeg har lige været ude og kigge lidt på det igen og der er noget du ikke fortæller.

Jeg har bla. fundet flg. sted:
2013-04-04_15.41.48.png
De minede dia er blevet fundet ved at du har gået nede i lavaen og før du hakkede dem, er der så sat blokke til at sikre at du ikke mistede dem i lava. Nøjagtig ligesom de andre steder vi har fundet.

Det der springer i mine øjne er dog datoen: den 19/3 dvs. 14 dage siden. Alligevel siger du at det kun var i går og dagen før du brugte metoden.

Lige nu er bestemt IKKE det rette tidspunkt at begynde at lyve eller få dårlig hukommelse. Der er stadig en mikroskobisk chance for at du bliver lukket ind igen, men det vil kræve at du lægger alle kort på bordet. Så har du andet du vil fortælle så er det nok nu du skal rykke.
Image
Mellaton

Post by Mellaton »

Lyve eller få dårlig hukommelse? :|
Jeg kan godt se jeg er havnet i en dårlig situation, men jeg har smidt kortene på bordet, og fortalt hvordan tingene hænger sammen. Hvordan jeg fejlagtigt troede man kunne se under lava, når man bruger en "Fire Resistance" potion, ligesom man kan se ting under vand.
Jeg har anerkendt min fejl og tilbyder at levere de ressourcer tilbage jeg har anskaffet mig på daværende tidspunkt.
Ingen grund til at kyle beskyldninger i hovedet på mig..

Jeg kan ikke ud fra dit billede se hvordan tingene hænger sammen, men jeg kan med sikkerhed sige at du ikke har ret i at jeg har svømmet i lava der, hvis billedet er for 14 dage siden.
Jeg har kun brugt "metoden" i de to dage inden jeg blev banned.

Ved ikke om der er en måde, hvorpå jeg kan bevise, at jeg kun har haft de "Fire Resistance" potions i de 2 dage, eller om i kan se det i en log et sted?
Mellaton also known as Leonardo da Vinci aka. The Tweaker

Tweaker:
"Someone who constantly makes slight alterations on (usually a very specific) object, i.e. computer, software, buildings, automobile, etc."
Ninjastick

Post by Ninjastick »

Lige en lille indskydelse.

Vi kan se hvornår der er blevet fjernet/placeret hvad. Vi kan altså, ud fra den tid vi får på de fjernede blokke, se rækkefølgen og genskabe situationen. Det her ligner præcis samme fremgangsmåde som de andre steder, den er bare 14 dage ældre.

Vi har adgang til en masse information via nogle værktøjer, og vi kan godt lægge 2 og 2 sammen. Det har ikke noget at gøre med at vi "kyler" en masse beskyldninger i hovedet på dig, men som det ser ud nu har vi en usædvanlig god grund til at være MEGET mistænksomme. Det FedeAnderzen siger, er bare; vær ærlig!
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
Mellaton

Post by Mellaton »

Så læg 2 og 2 sammen og dobbeltjek, for jeg har kun brugt "metoden" de to dage inden ban.

Tweaker:
"Someone who constantly makes slight alterations on (usually a very specific) object, i.e. computer, software, buildings, automobile, etc."
Ninjastick

Post by Ninjastick »

Godt. Nu har jeg prøvet at genskabe situationen ved at installere Optifine. "Clear Water" gav ikke nogle resultater, men jeg fandt noget andet spændende.
Optifine test.png
Skulle nogen være i tvivl, så ser det sådan her ud, uden menuen (Jeg har inkluderet koordinat i alle billederne, så du kan se at jeg ER under lava)
2013-04-04_20.29.38.png
Jeg er helt med på at det er normalt at slå tågen fra, for den kan godt være en smule belastende. Men når The_One_Panda siger at han ikke kan se noget, så burde der ringe en klokke. Istedet for at overveje om det er smart, det du har gang i, så har du enten vidst det i forvejen, eller fundet frem til, hvilken indstilling det er, og så instrueret ham. Jeg er fuldstændig ude af stand til at se, hvordan det ikke kommer bag på dig, at du kan se så klart i lava. Selv med "Clear Water" er der stadig blåt under vand, men under lava er der absolut intet... At du så også vælger at udnytte det (for det har du gjort, det er tydeligt ud fra loggen) er mig en kæmpe gåde, når du har spillet her så længe. Ligemeget hvordan du vender og drejer det her, så har du godt været klar over at der var noget galt, så den med "god tro" synes jeg du skal pakke væk igen. Det var en fin sø-forklaring, men helt seriøst... Det simpelthen for dumt, det der.

Hvis det her ikke er et ban for at exploite optifine til en lava x-ray, så er det et ban for idioti.

Dette ban er nu permanent, og du kommer ikke ind igen.
Mellaton

Post by Mellaton »

Der er tydeligvis noget i har misforstået her..

"The_one_Panda" har ikke på noget tidspunkt kunne se under lava. Jeg ved ikke hvor i har det fra, men jeg har ikke på noget tidspunkt nævnt at han kunne se det samme som mig, og han har også selv skrevet i sin egen tråd, at han ikke selv kunne se noget under lava så derfor:
FedeAnderzen wrote:Som Mellaton skriver, kunne du først ikke se igennem lava, men måtte til at tweake dit spil før det virkede så du kunne.
^ Passer ikke ^
Ninjastick wrote:Istedet for at overveje om det er smart, det du har gang i, så har du enten vidst det i forvejen, eller fundet frem til, hvilken indstilling det er, og så instrueret ham.
^ Passer ikke ^

Det virker som om i bare har brug for at banne nogle, så ligemeget hvad jeg siger, så bliver der proppet ord i munden på mig og alt er åbenbart løgn..
Ninjastick wrote:At du så også vælger at udnytte det (for det har du gjort, det er tydeligt ud fra loggen)
Og det har jeg indrømmet.. V
Mellaton wrote:men ikke nok med at jeg ikke brændte ihjel, så jeg kunne også se alt under lavaen ligesom når man er under vand. Det udnyttede jeg så både i dag og i går til at finde alle de dia mm. jeg nu kunne.
Læser du overhovedet hvad jeg skriver??
Ninjastick wrote:så er det et ban for idioti.
Og så bliver jeg også kaldt for en idiot.. :|

Tweaker:
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

Valget stod mellem et ban for at exploite optifine til en lava x-ray, eller et ban for idioti.

Dermed vælger du jo selv om du bliver kaldt idiot....
Image
Bekker00

Post by Bekker00 »

Indlæg slettet med henvisning til:
viewtopic.php?f=23&t=4302

Hvis man har et problem med vores procedurer så skriv en ny tråd i "Kritik af crafters.dk".

-julemand101
Ninjastick

Post by Ninjastick »

Ninjastick wrote:Dette ban er nu permanent, og du kommer ikke ind igen.
Da vi har brugt noget der minder om 20+ timer sammenlagt, på at diskutere det her, kigget på div. steder med div. spændende mods, så er dette nu ikke længere gældende!

Der kommer en længere redegørelse senere.

PS: Jeg vil også gerne undskylde for, indirekte, at kalde dig idiot. En post (Der er fjernet, men gemt) pointerede, ganske rigtigt, at det ikke hørte til her. Jeg har nok selv været lidt overrasket over Optifines effekt på lava, og mente at det hele var uhørt. Jeg glemte, i farten, at perspektivere. Som sagt, undskyld for, indirekte, at kalde dig en idiot.

PPS: Reglerne bliver også taget op til overvejelse.
julemand101

Post by julemand101 »

Har været ude og undersøge både dig og Mellaton og derfor får i samme svar af mig:

Det har været en vanskelig sag fordi det vi har set her ikke er blevet udnyttet før på serveren og derfor har det været svært at genkende om det faktisk er en brugbar metode og om hvorvidt det er noget vi kan tjekke på en ordentlig måde. Det hjælper så ikke på sagen at der er enkelte steder der minder meget om xray.

Forskellen er dog her at xray sager skal vi have fundet flere tilfælde der giver et mønster af opførselen og det virker det umiddelbart ikke til i den her sag. Jeg kan efter 6+ timer ikke sige med sikkerhed om i har brugt xray eller ej ved visse steder. Men efter at have brugt så meget tid føler jeg mig ikke helt afklaret og det skal ikke ramme brugere at vi kun har en svag følelse af sikkerhed.

Vi har sammenlagt brugt 25 timer på den her sag og der er også andre moderatorer indblandet end dem der har givet sig til udtryk her. Jeg har også været enig i anklagen om i begge skulle perm. bannes efter de første omgang beviser men når en bruger skriver han er uskyldig så har de krav på en ekstra grundig undersøgelse der foretages fra bunden af. Derfor har jeg været ved at undersøge tingene en gang til sammen med et par moderatorer for at indsamle flere oplysninger. Det er på baggrund af denne undersøgelse at vi ikke er 100% sikker på i faktisk har gjort noget der kan tildeles perm. ban.

Jeg har snakket med et par moderatorer (ninjastick og fedeanderzen) omkring mine konklusioner og efter noget tid er vi blevet enige om følgende:

I modtager begge en advarsel i denne her sag. Der er ikke fundet nok grundlag til et perm. ban og vi regner med i begge har fået en stor nok forskrækkelse til ikke vil gøre noget lignede fremover. I er begge ikke tidligere anklaget for noget på serveren hvilket også gør i nøjes med en advarsel denne her gang.

Dette kan virke sært at så mange moderatorer har en konklusion og så kommer vi med en anden efter jeg har set nærmere på det. Jeg ser det dog som at systemet netop fungerer herinde fordi vi netop foretager ekstra checks i sager hvis en spiller fortsat mener han er uskyldig. Det gør selvfølgelig ondt først at mene standhaftigt en ting og så måtte trække i land bagefter men vi er også mennesker der kan tage fejl. Men samtidig vil jeg også slå fast at jeg ikke direkte vil sige i er uskyldige. Der er bare ikke nok bevismateriale til at kunne give jer et perm. ban.

Må jeg endnu engang anbefale man bruger den klassiske Minecraft klient uden mods og hvis man opdager noget underligt så kontakt en moderator eller administrator hurtigst muligt for at få afklaret om det er i orden. Vi arbejder lige nu på at rette lidt op på reglerne omkring dette for en øget klarhed.

Hvis i har nogle kommentarer til sagen så kom med dem. Men må jeg venligst bede alle der ikke har noget med sagen om (igen) at påpege at man så skal oprette en ny tråd i "Kritik af crafters.dk".
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Post Reply