Hey, jeg var inde på serveren tidligere hvor jeg (ifølge admins) virkede provokerende, (som jeg altså også kan se hvorfor de synes nu), anyways så spurgte jeg et par gange sarkastisk om de ikke ville få mig på whitelisten, eftersom jeg havde ansøgt, og mine venner sagde at jeg havde større chance for at komme til at spille med dem i aften hvis jeg spurgte. Så efter de bad mig om at lave en bedre beskrivelse af mig selv. Også på denne besvarede jeg en smule sarkastisk, men ikke desto mindre grundigere beskrivelse af mig selv, efter admins ønske. Da han (over serveren) blev ved med at snakke hvor jeg var fra, skrev jeg "Uggelhuse" og en person der kaldes "Maja4626" skrev min fulde addresse og fulde navn over serveren, altså offentligt, som er strafbart ved politiet. Efter denne episode reagerede jeg voldsomt og skrev (efterhånden meget fortrudt) nogle beskeder med "FUCK" osv. i... Jeg blev bannet af denne grund og havde derfor ingen mulighed for at spørge ind til Maja's viden. Derfor vil jeg spørge hvad i/du vil gøre ved det, og hvordan jeg selv skal håndtere dette.
(P.s jeg har hverken hørt om Maja eller mødt hende før)
I tvivl :i
- GuffeLyndrup
I tvivl :i
Last edited by GuffeLyndrup on 14 Sep 2013, 23:56, edited 2 times in total.
- julemand101
Re: I tvivl :i
Du er velkommen til at sende en PM til mig eller en mail på julemand101@gmail.com.GuffeLyndrup wrote:Hey Crafters, er der en måde hvorpå jeg kan kontakte jer privat, uden at folk kan læse hvad jeg skriver?
Er blevet bannet fra serveren, men det er ikke vedrørende det.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- julemand101
Din første ansøgning var mere eller mindre en kopi af en andens ansøgning. Det kan godt være du mener ansøgningen bare er noget praktisk der skal overstås men dette er ikke tilfældet her på serveren. Vi ligger meget vægt på ansøgningen fordi vi har gode erfaringer med at kunne frasortere folk der ikke vil passe ind på serveren via denne metode. Derfor er det trælst at se når folk som dig vælger bare at skøjte let over denne procedure. Men vi er klar over at det ikke er alle der kan vide vi mener det så seriøst så derfor får alle en ekstra chance for at lave en ordentlig ansøgning. At du så vælger at spilde denne 2. chance ved at være rapkæftet er ikke mit problem men udelukkende dit (men din 2. ansøgning siger en del mere om din personlighed end du er klar over og det er netop på baggrund af din personlighed du er banned).GuffeLyndrup wrote:Hey, jeg var inde på serveren tidligere hvor jeg (ifølge admins) virkede provokerende, (som jeg altså også kan se hvorfor de synes nu), anyways så spurgte jeg et par gange sarkastisk om de ikke ville få mig på whitelisten, eftersom jeg havde ansøgt, og mine venner sagde at jeg havde større chance for at komme til at spille med dem i aften hvis jeg spurgte. Så efter de bad mig om at lave en bedre beskrivelse af mig selv. Også på denne besvarede jeg en smule sarkastisk, men ikke desto mindre grundigere beskrivelse af mig selv, efter admins ønske. Da han (over serveren) blev ved med at snakke hvor jeg var fra, skrev jeg "Uggelhuse" og en person der kaldes "Maja4626" skrev min fulde addresse og fulde navn over serveren, altså offentligt, som er strafbart ved politiet. Efter denne episode reagerede jeg voldsomt og skrev (efterhånden meget fortrudt) nogle beskeder med "FUCK" osv. i... Jeg blev bannet af denne grund og havde derfor ingen mulighed for at spørge ind til Maja's viden. Derfor vil jeg spørge hvad i/du vil gøre ved det, og hvordan jeg selv skal håndtere dette.
(P.s jeg har hverken hørt om Maja eller mødt hende før)
Nå lad os så gå over til Maja's opførsel på serveren. Du skriver det er "strafbart ved politiet" at angive navn og adresse på en anden person over nettet. Vil du være så venlig at komme med en præcis paragraf på dette da vi er flere der meget gerne vil have den præcise formulering omkring dette. Jeg vil meget gerne overholde den gældende lovgivning så det er selvfølgelig noget vi skal se på.
Men når det er sagt så kan jeg se at Maja har fået sine oplysninger ved at gå ind på Google og søge ud fra dit Minecraft navn samt din bopæl. Hvis jeg laver følgende søgning "Lyndrup Uggelhuse" så kommer der som første resultatet følgende side:
http://www.virring-essenbaek.dk/default ... nfirmander
På denne side er der kun en der hedder "Lyndrup" hvilket sjovt nok er personen der bor i Uggelhuse. Så det Maja blot har gjort er at skrive noget i chatten enhver kan finde frem til med Google. I stedet for at true os med politiet over Maja's opførsel på serveren burde du nok hellere tage kontakt til din lokale folkekirke der åbenbart uden din tilladelse vælger at skrive dit navn og adresse frit ude på internettet (som jo efter dit eget udsag er "er strafbart ved politiet").
Så til slut vil jeg besvare dine to spørgsmål:
Jeg vil kalde dig en kæmpe stor idiot der på inden måde vil passer ind på den her server.Derfor vil jeg spørge hvad i/du vil gøre ved det
Erkend du er en kæmpe stor idiot der på ingen måde vil passe ind på den her server.og hvordan jeg selv skal håndtere dette.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- GuffeLyndrup
Jeg har tydeligvis ikke gjort mig tydelig nok i min begrundelse af hvorfor jeg har "kopieret" en ansøgning, jeg har ikke kopieret en ansøgning, men selve punkterne som skulle udfyldes...
Det har heller ikke noget at gøre med internettet, men lige så meget som at hun sagde det offentligt, som er strafbart, jeg har heller ikke på nogen måde "truet" jer med at gå til politiet, men bare sagt at det i dette tilfælde kunne straffes, under andre omstændigheder.
Når nu vi snakker om jeres "problemløsninger" synes jeg at det er forholdsvist offensivt at kalde mig en idiot, når jeg i bund og grund egentligt bare var bekymret over situationen...
Desuden synes jeg at det er dybt uacceptabelt at du kalder mig en idiot, når du tydeligvis ikke kan se situationens alvor.
Jeg kan ikke se at jeg er uegnet til denne server da jeg på intet tidspunkt har gjort grin med en specifik person på noget tidspunkt..
Selvfølgelig har jeg intet at sige i forhold til hvem der skal spille, og hvem der ikke skal spille på denne server, men gensidig respekt burde være en selvfølge, når jeg ikke har startet denne "diskussion" med et hårdt sprog, og stadig ikke har tænkt mig at føre den til det punkt.
Det har heller ikke noget at gøre med internettet, men lige så meget som at hun sagde det offentligt, som er strafbart, jeg har heller ikke på nogen måde "truet" jer med at gå til politiet, men bare sagt at det i dette tilfælde kunne straffes, under andre omstændigheder.
Når nu vi snakker om jeres "problemløsninger" synes jeg at det er forholdsvist offensivt at kalde mig en idiot, når jeg i bund og grund egentligt bare var bekymret over situationen...
Desuden synes jeg at det er dybt uacceptabelt at du kalder mig en idiot, når du tydeligvis ikke kan se situationens alvor.
Jeg kan ikke se at jeg er uegnet til denne server da jeg på intet tidspunkt har gjort grin med en specifik person på noget tidspunkt..
Selvfølgelig har jeg intet at sige i forhold til hvem der skal spille, og hvem der ikke skal spille på denne server, men gensidig respekt burde være en selvfølge, når jeg ikke har startet denne "diskussion" med et hårdt sprog, og stadig ikke har tænkt mig at føre den til det punkt.
- GuffeLyndrup
Og nu du spørger så pænt så går Maja's kommentarer ind under kategorien: "Overvågning af private oplysninger" og "Offentliggørelse af personlige/krænkende materialer", som betyder at hvis man offentligører private eller fortrolige oplysninger uden den omfattende persons samtykke, skal man enten slette det, eller snakke med personen det handler om. (Som i øvrigt har egen ret til at gå til politiet). I værste fald kan det give 30 dages fængsel, eller 10.000 kr. udbetaling. Var desværre ikke i stand til at finde den præcise paragraf, men ovenstående er hvad jeg foreløbigt har fundet frem til.
- julemand101
Du har gjort dig så ganske tydeligt og jeg har fuldt ud forstået din opfattelse af du bare har kopieret punkterne. Men nu hvor sagen er en moderator mener du har kopieret lige lovlig meget og du så laver en næsvis ansøgning som 2. forsøg som så afvises så synes jeg ikke du har noget at skulle have sagt omkring dette forløb. Og i dette tilfælde hvor du forsøger at få adgang til en server skal man måske overveje om man vælger at være næsvis og samtidig forvente at komme ind.GuffeLyndrup wrote:Jeg har tydeligvis ikke gjort mig tydelig nok i min begrundelse af hvorfor jeg har "kopieret" en ansøgning, jeg har ikke kopieret en ansøgning, men selve punkterne som skulle udfyldes...
Fair nok holdning at have men jeg vil dog lige forsvare mig med at jeg ikke kan se situations alvor fordi jeg ikke mener der er nogen alvor. Den eneste alvor der skulle have været er dine påstande om at det vi har gjort er strafbart hvilket jeg er komplet uenig i (hvilket jeg kommer til senere) og at du samtidig siger at du ikke truer os. Derudover mener jeg at jeg kan kalde dig en idiot når du begynder med følgende:Desuden synes jeg at det er dybt uacceptabelt at du kalder mig en idiot, når du tydeligvis ikke kan se situationens alvor.
Hvordan er du kommet frem til at du kan opføre dig som det passer dig i chatten bare du ikke gør grin med en specifik person? Vi forventer en moden opførsel blandt vores spillere og det er mere end du har kunne præstere i denne situation (fx er det ikke særligt modent at begynde at være sarkastisk når du bliver bedt om at skrive en bedre ansøgning). Du har desuden intet at skulle have sagt om hvilke personer der bør være på serveren og hvem der ikke bør være der. Men dette er du jo tydeligvis klar over:Jeg kan ikke se at jeg er uegnet til denne server da jeg på intet tidspunkt har gjort grin med en specifik person på noget tidspunkt..
Så hvorfor er det lige igen du begynder at komme med din mening om hvordan vi skal drive serveren når du samtidig skriver du ikke har noget at sige? Du får på ingen måde min respekt når det første du gør efter at blive banned er at skrive at det vi har gjort er "strafbart ved politiet" og når det så viser sig at vi faktisk ikke har gjort noget som helst forkert:Selvfølgelig har jeg intet at sige i forhold til hvem der skal spille, og hvem der ikke skal spille på denne server, men gensidig respekt burde være en selvfølge, når jeg ikke har startet denne "diskussion" med et hårdt sprog, og stadig ikke har tænkt mig at føre den til det punkt.
Nu kunne jeg være kildekritisk og forvente nogle kilder på dine udsag men jeg vælger at regne med de nok er rimelig korrekte. Men må jeg komme med følgende du kan få lov til at tænke nærmere over:GuffeLyndrup wrote:Og nu du spørger så pænt så går Maja's kommentarer ind under kategorien: "Overvågning af private oplysninger" og "Offentliggørelse af personlige/krænkende materialer", som betyder at hvis man offentligører private eller fortrolige oplysninger uden den omfattende persons samtykke, skal man enten slette det, eller snakke med personen det handler om. (Som i øvrigt har egen ret til at gå til politiet). I værste fald kan det give 30 dages fængsel, eller 10.000 kr. udbetaling. Var desværre ikke i stand til at finde den præcise paragraf, men ovenstående er hvad jeg foreløbigt har fundet frem til.
1. Crafters.dk er ikke offentlig i den forstand alle og enhver kan se hvad der bliver skrevet på serveren. Det er kun personer der er online på tidspunktet noget skrives der kan se det der er blevet sagt (og vi har udelukket en hel del spillere igennem bans). Derfor mener jeg ikke selv vi kan kalde det "offentliggjort" fordi det ganske enkelt ikke er ude "offentligt". Dette baserer jeg på følgende definition på ordet "offentligt" fra sproget.dk:
Og på ordet "offentliggøre":som alle har mulighed for at deltage i el. overvære; som alle har adgang til, el. som gælder for alle; fork ; synonym åben antonym lukket, privat
● som foregår på en måde el. i en sammenhæng så alle kan se det, høre det el. vide besked om det; i alles påhør el. påsyn
● som alle kender el. ved besked om
2. Maja har på ingen måde offentliggjort noget som helst. Hun har gengivet allerede let tilgængeligt offentliggjort materiale som enhver kan finde frem til via fx Google. Jeg vil gerne se dig forsøge at sige at det vi har gjort er strafbart og så samtidig indrømme at de data der er blevet lagt ud i chatten allerede er online ude på internettet. Vi har derimod ikke offentliggjort data som vi anskaffet om dig som fx IP adressen eller din mail hvor du forventede at disse var hemmelige.gøre kendt eller tilgængelig for offentligheden
Og dette gør at jeg stadig vil kalde dig en idiot fordi det er kun idioter i min optik der begynder på den her slags latterlige klager uden noget konkret indhold. At du fortsætter selv efter det er slået fast at informationerne er taget fra din lokale folkekirke er jo blot grinagtigt.
Det er nemt nok at være anonym. Du sørger bare for at folk ikke kan finde frem til dig. Det er derimod ikke nogen løsning at blive sur på dem der finder ud af du faktisk ikke er anonym. Fx lad værd med at skrive dit rigtige navn som en del af dit Minecraft navn hvis du ikke kan lide folk kan finde frem til dig. Man kunne endda sige Maja har gjort dig en tjeneste i den her sag fordi du nu er klar over hvor nemt det er at finde informationer omkring dig.
- GuffeLyndrup
Jeg har allerede indrømmet at jeg har begået en fejl, og undskyldt så vidt muligt over Private Message, undskyld
Men jeg vil alligevel melde mig uenig i din påstand om at Maja har gjort mig en tjeneste...
Jeg, som 14. årig, har ikke kaldt dig en "spasser" eller "idiot" selvom jeg også har været dybt uenig i nogle af dine synspunkter, så måske du skulle genoverveje at blive ved med at forklare mig hvor underbegavet jeg er,
endnu en gang, undskyld til Maja, jeg tog fejl på det groveste
Men jeg vil alligevel melde mig uenig i din påstand om at Maja har gjort mig en tjeneste...
Jeg, som 14. årig, har ikke kaldt dig en "spasser" eller "idiot" selvom jeg også har været dybt uenig i nogle af dine synspunkter, så måske du skulle genoverveje at blive ved med at forklare mig hvor underbegavet jeg er,
endnu en gang, undskyld til Maja, jeg tog fejl på det groveste
- GuffeLyndrup
Af ren nysgerrighed, har du fået indtryk af at jeg har noget imod dig/serveren?
Jeg forsøgte bare at få hjælp til hvad jeg, som person, skulle gøre.
- julemand101
Tråden låses da du har fået svar på dit spørgsmål og der ikke er nogen grund til at diskutere sagen yderligere. Du er banned fra serveren og du har fået forklaret hvorfor.
Du er banned for din umoden opførsel ved ansøgningen og i chatten. Det har intet at gøre med om du har noget imod serveren eller mig. Hvis du mener du hjælper nogen ved at påpege ligegyldigheder og forventer at blive takket for at spilde vores tid så må jeg beklage at det får du ikke noget af ved denne server.
GuffeLyndrup wrote:Af ren nysgerrighed, har du fået indtryk af at jeg har noget imod dig/serveren?
Du er banned for din umoden opførsel ved ansøgningen og i chatten. Det har intet at gøre med om du har noget imod serveren eller mig. Hvis du mener du hjælper nogen ved at påpege ligegyldigheder og forventer at blive takket for at spilde vores tid så må jeg beklage at det får du ikke noget af ved denne server.