My fellow crafters!
Crafters.dk har endnu engang fået en offentlig blaze farm. Denne vil være åben for ALLE i en prøveperiode og hvis der ikke bliver nogen problemer eller drama med den, vil den forblive åben efter denne periode.
Farmen er placeret lige ved siden af min egen farm, der er låst, så hvis du ikke har adgang i den ene, så prøv den anden
Placering:
Farmen er placeret i nether (sjovt nok) på koordinaterne X:272 Z:1630, altså desværre et godt stykke fra spawn, man kan dog med fordel smide et home der og så komme tilbage når man har brug for den.
Farmen:
Farmen er opbygget efter Ethos blazefarm og virker på samme måde som hans. Til dem der ikke ved hvordan det er kommer her en forklaring.
Der er to knapper i højre side af farmen knap nummer 1 (den til venstre på billedet og knap nummer 2, der er den til højre på billedet.
1:Når farmen er fyldt med det antal blazes man vil have, trykkes der på knap nummer 1, det vil indespærre blazene og starte en crusher der vil skade blazene, ned til en forudbestemt mængde liv. Crusheren stopper AUTOMATISK!! Så ikke noget med at klikke på alt muligt.
2:Blazene er nu så langt ned i liv at de hurtigt kan slås ihjel med et sværd, eller endnu hurtigere med en splash potion. Bemærk at går man helt hen til dem kan de ramme en, så man skal holde sig lidt på afstand.
3:Når alle blazene er slået ihjel, XP og blazerods er samlet op, trykkes på knap nummer 2, denne gør at farmen nulstiller og blazene kan endnu engang komme ned i kammeret.
Bemærk: Døren ved siden af knapperne fører ind til mekanikken der hører til. Dette er den eneste dør der er låst!
XP kan bruges i det tilhørende enchantment rum eller tages med hjem.
Retningslinjer for brug af farmen:
Ud over crafters normale regler er der ikke nogen regler for brugen af farmen.
Tag dog hensyn til hinanden og husk modenheds reglen. Der er ikke nogen tidsbegrænsning på farmen, men jeg synes at det vil være dårlig stil at gå AFK for længe af gangen og kun komme ind når man skal høste blazes. Igen husk at det er en offentlig farm og der er andre der også gerne vil bruge den.
Farmen ses fra mine øjne som offentlig, så hvis der er noget der ikke virker må folk gerne lave det HVIS DE KAN FINDE UD AF DET! Døren til Mekanikken er låst, hvilket vil sige at det kun er mig selv, mods eller en admin der kan komme der ind, en af os skal derfor kontaktes (hvis man mener at man kan rette fejlen selv), for at døren kan åbnes!
Hvis undertegnede ikke er online når nether resettes, er en mod/admin eller en person udpeget af en af disse velkommen til at strippe farmen for hvad de mener, dog helst med henblik på at bygge en ny farm i det nye nether.
Spørgsmål, forespørgsler, forslag og så videre kan stilles i tråden, eller til mig ingame.
Offentlig Blaze Farm!
- Xuno
Offentlig Blaze Farm!
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
- Xuno
Re: Offentlig Blaze Farm!
Opdatering!:
Da jeg har fundet endnu en blaze spawner lige ved siden af de 2 andre, har jeg valgt at gøre min gamle private farm offentlig også! Der ligger således 2 farme ved siden af hinanden nu, der begge to er offentlige!
Koordinater kan ses i post 1.
Da jeg har fundet endnu en blaze spawner lige ved siden af de 2 andre, har jeg valgt at gøre min gamle private farm offentlig også! Der ligger således 2 farme ved siden af hinanden nu, der begge to er offentlige!
Koordinater kan ses i post 1.
http://Xunotopia.dk/
- Miczen
Re: Offentlig Blaze Farm!
fedt tak - vil jeg benytte mig af Tog lidt tid at finde!