Hey Crafters,
Jeg skriver fordi jeg kan forstå at grunden til vi har et backup kørende hvert 15. min er fordi Xcanner mistede strømmen et par gange og det betød rollbacks på en 10 min. tid.. (teoretisk kunne det betyde rollbacks på 59 min på det på det pågældende tidspunkt)
Mit problem er at det i starten betød en lagspike op til et par minutters varrighed, men nu bliver jeg også smidt af serveren stort set hver gang.
Jeg syntes personligt ikke at det er særligt sjovt og kunne godt argumentere for at vi satte backup timeren tilbage til en time eller måske en halv, for at blive ramt af en langvarrig lagspike og så derefter at blive disconnected hvert 15. min er simpelthen så irreterende at et sjældent rollback grundt strømsvigt lyder som en lille pris i forhold.
Er jeg helt galt på den eller hvad syntes i crafters?
Backup hver 15. min
- pitti999
Re: Backup hver 15. min
Personligt er jeg led og ked af at blive smidt af hele tiden. Kan kun give Mr. Torqia ret, og må ærlig indrømme at jeg mister lysten til at spille, når man bliver smidt af hele tiden!
Im mr meeseeks look at me...
- julemand101
Vil helst ikke ændre på perioden mellem hvert save-all. Det er desuden ikke en backup der gøres hvert 5, 10 eller 15 (alt efter hvad pokker den er sat til lige nu) men derimod et signal til Minecraft at nu må den godt lige gemme evt. ændringer på disken (hvilket i 1.6.4 lige nu tager temmelig lang tid).
Jeg ser lige på det når jeg er hjemme engang i dag*. Har en mistanke til hvorfor det gradvist er blevet værre med tiden.
* Pga. af stormen måtte jeg overnatte i min nyindkøbte bolig uden computer, internet eller anden grej. Regner med at tage hjem til Hjørring i dag hvor jeg har lidt flere muligheder.
Jeg ser lige på det når jeg er hjemme engang i dag*. Har en mistanke til hvorfor det gradvist er blevet værre med tiden.
* Pga. af stormen måtte jeg overnatte i min nyindkøbte bolig uden computer, internet eller anden grej. Regner med at tage hjem til Hjørring i dag hvor jeg har lidt flere muligheder.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- pitti999
Jeg vil da gerne sige rigtig mange tak, fordi du har fixet det server lag for en rum tid. Så må vi se om det kommer igen!
Im mr meeseeks look at me...
- julemand101
Det vil komme igen men jeg fikser nok lige en script løsning senere (måske i næste weekend) der gør at hver gang serveren genstartes så slettes de problematiske filer fra serveren automatisk. Serveren genstartes jo dagligt så det er nemt nok lige at gøre det der.pitti999 wrote:Jeg vil da gerne sige rigtig mange tak, fordi du har fixet det server lag for en rum tid. Så må vi se om det kommer igen!
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.