Minecraft Multiplayer - Teknisk problem

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
TheLynge

Minecraft Multiplayer - Teknisk problem

Post by TheLynge »

Jeg har hold en lang pause ikke kun fra Crafters, men også Minecraft generelt. Nu er jeg så kommet tilbage, og spillet er ikke helt det samme. Ikke pga updates o.s.v men fordi at mit Minecraft ikke virker.

Jeg kan ca. spille i 10 - 15 før min pc mister internet forbindelsen i ca. 5 - 10 sek. Ligepræcis lang nok tid så jeg ryger ud af serveren. Det er ikke kun spillet der mister forbindelsen, mine skype calls mister også midlertidigt forbindelsen.

Jeg har vikrelig ingen anelse, om hvad der er galt eller hvordan jeg fikser det. Jeg håber i kan hjælpe med at fikse det
julemand101

Re: Minecraft Multiplayer - Teknisk problem

Post by julemand101 »

Dit problem lyder mest til at være det problem har med at serveren hvert 15 min er nød til at auto-save og i den process er der en bug der gør folk ret ofte bliver smidt af fordi serveren kommer til at hænge i 5-10 sek. Derfor undre det mig en del at du også har problemet med Skype. Prøv lige følgende:

1. Hold windowstasten nede mens du trykker på bogstavet r.

2. Skriv cmd i denne dialog der kommer frem og efterfølgende tryk enter.

3. En terminal åbner op. Her skriver du følgende kommando:
ping -t myip.dk

4. Når den har kørt i 20-30 min trykker du på Ctrl+C og den vil vise dig noget statistik over den tid den har kørt. Fx:

Code: Select all

Reply from 141.101.117.129: bytes=32 time=38ms TTL=55
Reply from 141.101.117.129: bytes=32 time=39ms TTL=55

Ping statistics for 141.101.117.129:
    Packets: Sent = 17, Received = 17, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 38ms, Maximum = 40ms, Average = 38ms
Hvis du har et pakketab har du nogle alvorlige problemer som du nok skal snakke med din internetudbyder om (med mindre du bruger 3G eller 4G hvor du selv er ude om problemerne).
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
TheLynge

Post by TheLynge »

Lost 0. Og nettet dør KUN når det er minecraft jeg spiller
julemand101

Post by julemand101 »

Lost 0. Og nettet dør KUN når det er minecraft jeg spiller
Kørte du ping testen mens du spillerede Minecraft og blev hoppet af?

Netværksprotokollen er ændret i den kommende 1.7.x opdatering og vi flytter samtidig server til Tyskland her meget snart. Derfor vil jeg ikke til at rode alt for meget med det og jeg kan desværre kun anbefale dig at vente lidt endnu.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
TheLynge

Post by TheLynge »

Nej Minecraft kørte ikke imens. Og ærlig talt tror jeg ikke at det er serveren der er problemmet. erobran inde fra serveren havde haft det samme problem før i tiden. Og der hjalp du ham vidst også med det. Udover det har jeg set at folk har problemmet andre steder på minecraft forums
julemand101

Post by julemand101 »

TheLynge wrote:Nej Minecraft kørte ikke imens. Og ærlig talt tror jeg ikke at det er serveren der er problemmet. erobran inde fra serveren havde haft det samme problem før i tiden. Og der hjalp du ham vidst også med det. Udover det har jeg set at folk har problemmet andre steder på minecraft forums
Jeg tænkte nu mere at det virker sært at Skype også skulle ryge af. Det kunne jo godt tyde på der er noget underligt ved netværket. Men du kan vel altid prøve at opdatere driverne til dit netkort (sjældent folk løbende gør det og det fikser ret ofte sære fejl).
Post Reply