The Islanders bud på et nyt Crafters.

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
doctorious

Re: The Islanders bud på et nyt Crafters. (Opdateres løbende

Post by doctorious »

Sogic wrote:Nå... Jeg hedder Sighvatur og jeg kommer med en masse specs og gøgl omkring det tekniske.

Lige nu bliver den kørt med midlerne fra The Islanders, det kan komme til at ændre sig.
Det koster 249,00 Kr. per måned, men bliver billigere hvis man tager det flere måneder af gangen.

Server specs:
Vi har en server ved hosting firmaet So You Start, placeret i Frankrig.
  • Processor: Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1225 V2 @ 3.20GHz med frekvensen (3392 Mhz)
  • Ram: 32069 MB
  • Bios: BLH6710H.86A.0160.2012.1204.1156
  • Diskene: 2 x 2000 GB sata med læsehastighederne:
    • sdb (serial number : 53SDAGHAS) : 186.42 MB/s
      sda (serial number : 13QGNAYAS) : 191.25 MB/s
  • Backup server: 100Gb ved soyoustart med mulighed for at sende det til en nas-server
Installeret lige pt.:
  • Java 1.7.0_60
  • PhpMyAdmin
  • Screen
  • Joomla
Der er lige nu kun Grandt og undertegnede som virkelige brugere inde bagved, derudover er der en til webserveren og til minecraft.
Vi har lige pt 3 minecraft servere kørende da vi er ved at teste.
En er 1.7.10 som vi har spillet på i noget tid:
Dynmap
Stats
Derudover er der 2 creative servere 1.7.10 og en 1.8.
Vi har endvidere haft hostet forskellige udgaver af FTB.
På sidstnævnte server er vi i gang med at teste Rainbow api'en og undersøge hvad der skal til for at gøre det så godt som muligt og have en god overgang til noget helt nyt.

Alt dette bliver slettet hvis vi får muligheden for at være dem der bærer fællesskabet videre, som alle er lige fra start af.

Mht. hjemmesiden har jeg lige installeret joomla og sat min kære kæreste Maria til at lave noget pænt og brugbart :)
Det bliver Selvfølgeligt forskelligt fra det vi kender fra Crafters.dk. Et decideret stat og adminsystem kommer måske hen ad vejen, men ikke fra start.

Der vil være mulighed for at lave gaming events som dem i kender fra Crafters.dk. Medmindre ninja joiner os, må vi vel bare lære det fra start af med hjælp af fællesskabet :).

Hvis folk ikke lige ved hvem The Islanders er, er vi en gruppe der startede med min Broder(Predjon) og mig.
Det har nu udviklet sig til Pitti, Grandt, Jacobbotollak, Predjon, Fantasykitten, Themaluf, mhgges og undertegnende.

- Sighvatur
Kan i komme med noget information omkring hvordan opstarten af den kommende server vil se ud og hvor længe udsigten er til den er kørende?
I'all prevail - | - Just one more Block
Sighvatur

Post by Sighvatur »

doctorious wrote:
Sogic wrote:...min lange smøre...
Kan i komme med noget information omkring hvordan opstarten af den kommende server vil se ud og hvor længe udsigten er til den er kørende?
Opstarten vil være kaotisk?, og intet er jo besluttet endnu, da vi ikke har fået et "go".
Mht. udsigten til hvornår den er kørende så for et par dage siden. I en stand der er brugbar af flere, går der nok et par dage.

Hvis du vil have mere specifikke svar, må der være mere specifikke spørgsmål :)
Mvh.
Formanden i The Islanders
Image
BetinaLerche

Post by BetinaLerche »

Det lyder som et godt initiativ I har gang i, og egentlig behøver I vel ikke et "go" som sådan.
I er de eneste der er kommet igang med et forslag, og dermed at det jer man vil søge over imod.
Hvis I kan få noget op at køre, så er jeg sikker på at de fleste gerne vil være med :)
Sighvatur

Post by Sighvatur »

Btnlrchjhnsn wrote:Det lyder som et godt initiativ I har gang i, og egentlig behøver I vel ikke et "go" som sådan.
I er de eneste der er kommet igang med et forslag, og dermed at det jer man vil søge over imod.
Hvis I kan få noget op at køre, så er jeg sikker på at de fleste gerne vil være med :)
Mest i forhold til at få adgang til det der allerede er :)
F.eks. Worldmap.
Mvh.
Formanden i The Islanders
Image
Pars

Post by Pars »

Sogic wrote:
Btnlrchjhnsn wrote:Det lyder som et godt initiativ I har gang i, og egentlig behøver I vel ikke et "go" som sådan.
Mest i forhold til at få adgang til det der allerede er :)
F.eks. Worldmap.
Det bedste er nok at hive fat i julemanden direkte
Emiellouis

Post by Emiellouis »

Super fedt initiativ! I er vores saviors! Glæder mig til at se hvad der sker, og selvfølgelig, til jeg/vi kan komme ind og spille :D
BetinaLerche

Post by BetinaLerche »

Hvordan ser projektet ud lige nu? :)
Ovesen

Post by Ovesen »

Godt initiativ!!!
alexujm

Post by alexujm »

Hvad kommer der så til at ske med de andre maps, bliver sådan nogen som skyworld og adventure og pvp maps også hentet over på jeres server. eller bliver de lukket ned?
Ejer af Fattigmands arenaen
Casper98dk

Post by Casper98dk »

burde man ikke lade det gamle World Map dø med det gamle Crafters? og starte på en ny, over hele fronten? ellers så bare have det gamle World Map som 'udstilling' som ikke kan pilles ved umildbart (adventure mode ish)
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
Locked