Afstemning: Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Diskussion om Minecraft og crafters.dk

Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Poll ended at 25 Oct 2014, 21:03

Ja
14
38%
Nej
23
62%
 
Total votes: 37

BetinaLerche
Posts: 917
Joined: 09 Sep 2012, 12:23

Afstemning: Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Post by BetinaLerche »

OBS: Resultatet af afstemningen er ikke gældende, det er kun for at kunne holde styr på hvor mange der er for/imod.

Det går fremad med den nye server, men undervejs er vi stødt på endnu et spørgsmål, nemlig om der skal være mobs (zombies, creepers o.s.v.) i den nye 1.8 verden der bliver sat op.
Skriv endelig jeres synspunkter herunder, det kan være at I har en pointe som andre ikke havde tænkt på.

Skal vi have to byggeverdener uden, så mobs er forbeholdt survivalverdenerne, eller skal der være en af hver?
User avatar
Pars
Posts: 1165
Joined: 06 Nov 2010, 10:03
Location: København

Re: Afstemning: Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Post by Pars »

Vi har haft diskussionen for "mange" år siden. Det var sådan at adventure verden opstod i første omgang. Siden har adventure så udviklet sig til den verden hvor nye materialer kunne høstes, da world border i Normal blev maxet ud.

Jeg er modstander af mobs i normal, ny (1.8) som gammel (1.7) da dem der vil hygge sig med mobs kan tage til adventure.
User avatar
FedeAnderzen
Posts: 2063
Joined: 09 Mar 2011, 19:06

Re: Afstemning: Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Post by FedeAnderzen »

Jeg kopierer bare lige min tidligere post herind, da jeg ikke har ændret mening i mellemtiden :)
Jeg håber ikke vi får mobs i vores nye 1.8 verden, mest af alt fordi Crafters altid har været en bygge server frem for en survival server.
Hvis vi skal have mobs i en permanent verden bliver det automatisk en survival verden. Jeg tror det er de færreste byggere der gider starte større projekter der, fordi man ikke kan bygge ret meget af gangen, før det igen bliver nat og der er guhulier overalt. Selv hvis vi sørger for at det værste er taget væk, så man slipper for creeper og enderman skader, vil man skulle kæmpe for livet imod zombier, skeletter, edderkopper og hvad der ellers er af bøhmænd. Det er mildest talt ikke et ret godt arbejdsmilijø at have på en byggeplads og, jeg vil derfor på det kraftigste anbefale IKKE at smide mobs på det nye 1.8 map.

Jeg er helt på det rene med at mange gerne vil have udfordringen i at overleve imod mobs, men det kan man jo evt. gøre ved at flytte ud i adventure, det vil så betyde at man ind imellem skal flytte sit grej tilbage ved reset af det map.

Alternativt kan man lave en 3 permanent verden der indeholder mobs, men det vil efter min mening være en dårlig løsning, da vi så spreder os endnu mere ud.

Crafters har altid været hjem for byggerne fremfor overleverne og det håber jeg inderligt at det også vil være i fremtiden.
Image
User avatar
Grandt_666
Posts: 386
Joined: 27 Mar 2012, 20:16

Re: Afstemning: Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Post by Grandt_666 »

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra dem der gerne vil ha' monstre, hvorfor I gerne vil det. Det eneste jeg har kunnet finde, også i den anden tråd, er at der er luftet lidt ønsker. Ingen har skrevet om hvad de ønsker udspringer af.
Member of The Islanders
User avatar
doctorious
Posts: 58
Joined: 03 Jun 2013, 16:08
Location: København

Re: Afstemning: Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Post by doctorious »

Pars wrote:Vi har haft diskussionen for "mange" år siden. Det var sådan at adventure verden opstod i første omgang. Siden har adventure så udviklet sig til den verden hvor nye materialer kunne høstes, da world border i Normal blev maxet ud.

Jeg er modstander af mobs i normal, ny (1.8) som gammel (1.7) da dem der vil hygge sig med mobs kan tage til adventure.
FedeAnderzen wrote:Jeg kopierer bare lige min tidligere post herind, da jeg ikke har ændret mening i mellemtiden :)
Jeg håber ikke vi får mobs i vores nye 1.8 verden, mest af alt fordi Crafters altid har været en bygge server frem for en survival server.
Hvis vi skal have mobs i en permanent verden bliver det automatisk en survival verden. Jeg tror det er de færreste byggere der gider starte større projekter der, fordi man ikke kan bygge ret meget af gangen, før det igen bliver nat og der er guhulier overalt. Selv hvis vi sørger for at det værste er taget væk, så man slipper for creeper og enderman skader, vil man skulle kæmpe for livet imod zombier, skeletter, edderkopper og hvad der ellers er af bøhmænd. Det er mildest talt ikke et ret godt arbejdsmilijø at have på en byggeplads og, jeg vil derfor på det kraftigste anbefale IKKE at smide mobs på det nye 1.8 map.

Jeg er helt på det rene med at mange gerne vil have udfordringen i at overleve imod mobs, men det kan man jo evt. gøre ved at flytte ud i adventure, det vil så betyde at man ind imellem skal flytte sit grej tilbage ved reset af det map.

Alternativt kan man lave en 3 permanent verden der indeholder mobs, men det vil efter min mening være en dårlig løsning, da vi så spreder os endnu mere ud.

Crafters har altid været hjem for byggerne fremfor overleverne og det håber jeg inderligt at det også vil være i fremtiden.
- Så dem der gerne vil hygge sig slipper for mobs i normal, fair enough, hvad med dem som gerne vil hygge sig med mobs uden at byggeriet bliver slettet? Hvorfor er det at vi ikke kan have en verden hvor der er hostile mobs som ikke bliver fjernet? Personligt synes jeg det er sjovt at bygge, men på den anden ret tørt når der intet sker i normal world. Her snakker vi om Crafters er vanilla. Du ryger ned på et halvt hjerte, der er passiv mobs du kan lave farme og redstone creations med. Jeg kunne godt tænke mig der var nogle hostile mobs man kunne lave sjov og ballade med på sin egen base.

Jeg mistede lysten til at gøre noget sjovt ud af nether fordi der grundlæggende ligger megen arbejde bagved og fordi jeg var alene, og hvis verdenen alligevel skulle slettes et før eller siden, mistede det allerede værdi her. Det er sådan mange af jer har det med normal world, hvis den blev resettet én gang årligt, så var der nok ikke mange som byggede så stort som du gør. Jeg tror næppe på jeg er den eneste der ønsker en verden hvor der sker lidt mere end passiv mobs som ikke bliver slettet.
Grandt_666 wrote:Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra dem der gerne vil ha' monstre, hvorfor I gerne vil det. Det eneste jeg har kunnet finde, også i den anden tråd, er at der er luftet lidt ønsker. Ingen har skrevet om hvad de ønsker udspringer af.
  • Creeper Canon
    Lightning Creepers
    PvM - Mob Arena
    Den relle spænding ved der faktisk kan komme en creeper listende fremn for at spille næsten peaceful.
    Mob sortering (Hvorfor? Fordi det er muligt som så meget andet byggeri på serveren)
I'all prevail - | - Just one more Block
User avatar
doctorious
Posts: 58
Joined: 03 Jun 2013, 16:08
Location: København

Re: Afstemning: Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Post by doctorious »

Kørte lige den anden tråd igennem også og har en bette tilføjelse.

Sådan som jeg ser det, der kommer til at ske ved overtagelsen af det nye hold.

1.7.10.
  • Et hav af plugins og kommandoer
    Slidt verden
    Tomme byggge områder
    Få mats tilbage
1.8.
  • Få kommandoer
    De nye features & blokke
    Et map som ikke er så gennemhullet
    (Et map hvor man ikke behøver frygte for livet når man miner a.k.a. easystreet).
    Få kattene tilbage
Minecraft er ikke det samme på Hard, om du har diamond gear eller ej. Just fordi der et mob cap, gælder reglerne jo stadig. Jeg har pyntet på tanken om f.eks. at lave en PvM Maze (inspiration fra The Maze Runner) hvor de har OP gear.

Årsagerne til ikke at have det:
Mob griefing, frygt for serverlag og det ødelægger det hyggelige. Hvis det hele handler om fællesskabet, så burde det da også være en ordning der rammer forskellige grupper, frem for "Vil du ha mobs, smut til pvp eller adventure og riv det ned og ½ år.", omvendt kunne man spørger "jer der vil hygge jer, kan ikke bare spille 1.7.10?". Som nævnt ser jeg ikke nogen større forskel på 1.8 end 1.7, vi får en 1.8. som er perm, frem for en hidtidigt adventure/pvp som bliver nulstillet ved opdateringer.
I'all prevail - | - Just one more Block
User avatar
Emiellouis
Posts: 228
Joined: 11 Jul 2011, 13:54
Location: København

Re: Afstemning: Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Post by Emiellouis »

Jeg synes bare det ville være sjovere med mobs, det bliver en større udfordring at skulle noget som helst, men jeg synes dog ikke at det skal føre til en permanent adventure world, da det bare skaber splid, og lige pludselig er vi to forskellige versioner af Crafters som ikke har noget at gøre med hindanden. Enten det eller så bliver den nye adventure ikke brugt, men siden afstemningen umiddelbart siger ''nej'', så synes jeg bare man skal lade være med at ændre på noget.
User avatar
Emmich
Posts: 36
Joined: 19 Mar 2011, 14:33

Re: Afstemning: Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Post by Emmich »

Ikke creapers!
User avatar
Ninjastick
Posts: 906
Joined: 19 Mar 2011, 13:47

Re: Afstemning: Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Post by Ninjastick »

Det skal lige siges at "Mobgriefing" er slået fra, dvs. ingen store huller når creepers springer og ingen endermen der løber med din dør, din kone og din opsparing.
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
User avatar
Ovesen
Posts: 22
Joined: 02 Jun 2012, 15:35

Re: Afstemning: Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Post by Ovesen »

Jeg stemmer for mobs i den nye normal world 1.8, da jeg savner at kunne (som de andre også skriver) at kunne lege med mobs og bygge det permanent. De kan selvfølgelig være irreterende når man bygger, men når du først har fuldt diamant suit og fået sat fakler, volder de jo ikke store problemer :) Og vi vil jo beholde det gamle normal world, hvor der ikke er mobs.
Post Reply