Afstemning: Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Diskussion om Minecraft og crafters.dk

Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Poll ended at 25 Oct 2014, 21:03

Ja
14
38%
Nej
23
62%

Total votes: 37

Fantasykitten

Re: Afstemning: Skal der være mobs i den nye 1.8 verden?

Post by Fantasykitten »

når folk de siger: der vil altid være det gamle map. lyder det i mine øre lidt som om, at dem som gerne vil ha et nyt map uden mobs bare kan spille på det gamle eller skrubbe af. det er i værdt fald lidt sådan jeg opfatter lidt det her

den anden ting er. så vidt jeg har forstået det. så bliver det med mob farme, ikk tiladt på det på nye map og skal stadig fårgå i adventure og vis det er tilfældet hvad er pointen så ?

og som overseen skriver, som jeg har skrevet før. når man har dia armor og sat en masse pisse grimme fakler.
så er mobs ikk så svære at håndtere. bare pisse irrerterne.
Nemisisdk

Post by Nemisisdk »

Et synspunkt fra den kreative byggerer.

Taget i lyset af, at jeg ikke har været den mest aktive på Crafter det seneste år, grundet personligt travlhed, har dette ikke afholdt mig for til tider, at lege med lidt single player creative, hvor jeg arbejde på et tempel projekt.

Tempel projektet er også påbegyndt på crafters map, da min plan var at realisere det som real farmed and build.
Nogle af key elementerne i projekter, jeg arbejder med, er lyset og dens udformning, som du kan lave med lys/mørke effekter. For at man er istand til at arbejde med projekter på denne måde, er det også nødvendigt at du ikke er plaget af mobs hele tiden, også selv om de ikke ødelægger noget.

Projekter som disse skal fremstå som kreative værker, der skal nydes uden man er nød til at fokuserer på, om man bliver dræbt om lidt.
Placering af fakler over alt, for at ungå dette, ødelægger projekterne og helt ærligt, så er faklen i minecraft heller ikke noget at råbe hurra for.

Dette er svaret fra den kreative, hvorfor der ikke ønskes mobs på serveren.
ps. har vedhæftet et billed af proff of concept og understreger at det statidvæk er et projekt.
Attachments
2014-07-23_22.29.24.jpg
doctorious

Post by doctorious »

Nemisisdk wrote:Et synspunkt fra den kreative byggerer.

Taget i lyset af, at jeg ikke har været den mest aktive på Crafter det seneste år, grundet personligt travlhed, har dette ikke afholdt mig for til tider, at lege med lidt single player creative, hvor jeg arbejde på et tempel projekt.
(...)

(...)
Dette er svaret fra den kreative, hvorfor der ikke ønskes mobs på serveren.
ps. har vedhæftet et billed af proff of concept og understreger at det statidvæk er et projekt.
Der findes mange måde at gemme belysning på, det handler i virkeligheden om kraeativitet. Igen synes jeg meget af det handler om "vi ønsker en verden hvor det er peaceful og hvor der kan være mørke; og igen må jeg understrege at der faktisk er flere af os som ønsker det irriterende element, men har ikke haft mulighed for det i en længere periode med mindre vi valgte pvp, adventure eller ligne. Hvis vi snakker virkeligt vanilla minecraft, så er den som standard ikke sat på peaceful, mobs blev introduceret af den årsag "måske kommer de måske gør de ikke".
Tempel projektet er også påbegyndt på crafters map, da min plan var at realisere det som real farmed and build.
Nogle af key elementerne i projekter, jeg arbejder med, er lyset og dens udformning, som du kan lave med lys/mørke effekter. For at man er istand til at arbejde med projekter på denne måde, er det også nødvendigt at du ikke er plaget af mobs hele tiden, også selv om de ikke ødelægger noget.

Projekter som disse skal fremstå som kreative værker, der skal nydes uden man er nød til at fokuserer på, om man bliver dræbt om lidt.
Placering af fakler over alt, for at ungå dette, ødelægger projekterne og helt ærligt, så er faklen i minecraft heller ikke noget at råbe hurra for.
Hvis creepers ikke kan springe blocks i luften, enderman ikke tage dem, osv. så gør det minimal skade. På den anden side føler jeg også at det "kun" er hygge gruppen der bliver taget hånd om i denne situation, igen henviser jeg til at at dem af os som vil spille adventure kan have en deadline på 3 måneders map levetid til et år, det uvis, hvor normal forbliver. Hvis målet er at 1.7.10 verden skal blive til 1.8 når den tid kommer, så mener jeg da godt at der burde være plads til alle. Desuden hvis du er noget så langt hen i spillet har du vel råd til at smide en armor på og skyde et skelet, monster eller creeper i ny og næ?

Sådan som det ser ud nu, så er normal let som en leg, hop afsted med en pick og farm, glem at sætte fakler og det hele, der er jo ingen mobs alligevel. Der mangler selvfølgelig lige fly og uendelige items men ellers er det jo pretty much creative. Jeg ved naturligvis det er alle der kan blive pleaset men på den anden side føler jeg stadig at det er nogle sjove features nogen af os gerne vil lege med som der som sagt kun er mulige i de midlertidige verdener.
I'all prevail - | - Just one more Block
Torqia

Post by Torqia »

Jeg syntes der er mange gode argumenter i den her tråd.. den eneste grund til jeg ønsker mobs i den alternative verden var sådan set kun for at skabe forskellighed verdenerne imellem og derved give flere muligheder og på den måde tiltrækker flere nye spillere der måske ikke syntes det er fedt at spille i en mob-tom verden.

Hvis vi laver 2 permanente verdener der i princippet er ens syntes jeg bare personligt det er en spildt mulighed for diversitet..

Meeen jeg kan se at 70% af de aktive ikke er enige og som udgangspunkt ville jeg være meget forsigtig med at gå imod 70% af den aktive spillerbase i det her spørgsmål..

My 2 cents..
Nemo saltat sobrius
Grandt_666

Post by Grandt_666 »

Torqia wrote:Meeen jeg kan se at 70% af de aktive ikke er enige og som udgangspunkt ville jeg være meget forsigtig med at gå imod 70% af den aktive spillerbase i det her spørgsmål..
Nu er vi nogle stykker som endnu ikke har stemt, og jeg har netop efterlyst hvorfor folk ønsker monstre, for at finde min holdning til emnet. ;)
Member of The Islanders
Fantasykitten

Post by Fantasykitten »

doctorious wrote: Sådan som det ser ud nu, så er normal let som en leg, hop afsted med en pick og farm, glem at sætte fakler og det hele, der er jo ingen mobs alligevel. Der mangler selvfølgelig lige fly og uendelige items men ellers er det jo pretty much creative. Jeg ved naturligvis det er alle der kan blive pleaset men på den anden side føler jeg stadig at det er nogle sjove features nogen af os gerne vil lege med som der som sagt kun er mulige i de midlertidige verdener.

du skriver maget, om hvordan der ikke bliver taget hensyn til jer som vil ha mobs. hvorfor tror du vi har vi har den her afstemning i første omgang ?

og du har i nu at skrive om hvorfor du vil ha mobs med. ud over bare at sige ''lege med'' vis du mener mob sotering. og mob farme er at lege med. skal det igen siges der så vidt jeg ved ikk planer, om at tilade mob farme i 1.8 eller den gamle verden.

men vis vi kunne få lidt info om det så ville det være lækkert. så folk ikke for de forkerte forhåbninger.
Post Reply