julemand101 (mig) tiltræder igen som admin her per 1. april 2015 efter en længere periode uden for Crafters.dk fællesskabet. Hans rolle bliver endnu engang at varetage serverarbejdet bagved og stå for plugin udvikling. Han skriver selv følgende omkring beslutningen:
”Jeg har virkelig savnet Crafters.dk men pga. mit forhold til Linux har jeg ikke kunne acceptere at Mojang nu ejers af Microsoft. I dag har jeg droppet Linux og bruger nu udelukket Windows produkter og det er derfor ikke længere et problem at Mojang ejes af Microsoft og jeg kan derfor uden problemer igen deltage i arbejdet med Crafters.dk.”
Dette gør der bliver følgende nye tiltag indenfor de næste par dage:
Serveren ved OVH lukkes ned og erstattes med en Microsoft Azure Cloud løsning.
Mumble fjernes. Det anbefales at alle benytter Skype i stedet.
Forummet lukkes ned til fordel for Facebook.
Forsiden vil kun indeholde et link til Facebook og en foumpost på Minecraftforum.dk der reklamerer for serveren.
Novus gøres til midlertidigt map (dog altid med det eksisterende spaw efter hvert reset) og Senex vil blive det primære kort igen.
Alle der donerer til serveren får 500 GB plads på OneDrive og 1 times taletid om måneden på Skype. Hvis der doneres for et år af gangen er der også en licens til Microsoft Office.
Jeg håber alle vil tage imod disse nye tiltag. Det har ikke været nemt og som JacobBoTollak tidligere meldte ud så har ændringerne betydet at Ninjastick og FedeAnderzen har forladt deres poster. Forhåbentligt overlever Crafters.dk dette tab.
P.S.
Må jeg anbefale de forhenværende admins at tage et kursus i IT-sikkerhed og lære hvordan man administrerer phpbb således fremmede ikke bare kan gå ind og give sig selv administratortilladelser? Der kunne nemt ske noget meget værre.