UHC #1 - A knight of murder!

Nyheder fra holdet bag crafters.dk samt events.
Xuno

UHC #1 - A knight of murder!

Post by Xuno »

Hear ye! Hear ye!
Mine matriarker og patriarker, herskaber og købmænd, soldater og bønder, selv jer ynkelige slaver.
Hør mine ord!
I nat, er det mest forunderlige hændt. En verden ikke ulig vores egne er blevet opdaget. Langt herfra og kun muligt at komme til via en af de magiske portaler, er denne verden indtil videre afspærret af vores ærkeadmins stærkeste trolddom, da der endnu ikke vides hvilke uhyrligheder der findes på den anden side af portalen.
I sidste ende er det dog kun fair at denne verden bliver udforsket af de mest værdige af vores krigere.
Derfor! Inviteres i crafters.dks krigere til at udforske denne verden, med henblik på at slå dragen ihjel og skabe fred.
Eventet finder sted 14.06.2015 kl. 19.00

TIlmelding i tråden og læs nu spilreglerne :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Mine damer og herrer, velkommen til denne første udgave af Crafters.dks Ultimate Hardcore Challenge (UHC).
Jacob og jeg har snakket frem og tilbage imens at serveren har været lidt inaktiv. Men nu er det endelig tid til at få stablet et arrangement på banen. Denne gang i form af et UHC arrangement.
Tidligere har vi på serveren haft stor succes med forskellige PvP arrangementer og vi har løbende afprøvet forskellige typer af arrangementer af.
Normalt har disse arrangementer foregået i en arena i vores normale verden. Jeg har dog længe (meget længe) leget med tanken om at tage nogen af de her arrangementer "to the next level" og et UHC er en god start. Dette er dog ikke ensbetydende med at der ikke vil blive afholdt arrangementer i en fremtidig arena.
Nu er der nok nogen der tænker UHC.. Hvad pokker er det?
Have no fear, forklaringen kommer her under!
Ved du allerede hvad UHC er kan du frit springe dette afsnit over.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvad er UHC?
UHC er i bund og grund en Last Team Standing. Spillerne kommer ind i en ny genereret verden hvor de starter fra scratch.
Her gælder det så om at enten overleve længere end alle de andre hold tilbage (sidste hold der er tilbage vinder) eller slå dragen ihjel.
Hvordan man gør det er helt op til det enkelte hold. Nogen rusher de andre hold, nogen holder sig tilbage, nogen kører løs der ud af og rusher til nether med målet om at skaffe blaze powder, mens andre igen holder sig i det skjulte og overfalder andre hold for at stjæle deres fremgang.
Omkring spawn er der sat en End portal hvor der mangler 3 Eyes of Ender. Det gælder derfor holdende om at skaffe 3 EoE, så de kan komme igennem og dræbe dragen. Undervejs skal holdene en tur til Nether, så man kommer hele vejen rundt om minecraft.
Der spilles med HARDCORE regler og på HÅRD sværhedsgrad. Det betyder masser af monstre og at man ikke automatisk får liv igen, lige meget hvor meget din hungerbar er på. Det betyder også at hvis du falder ned og tager skade er det meget skidt for dit hold. Eneste måde man kan få liv tilbage på er ved potions eller golden apples.
Ellers er alt tilladt, så længe man ikke skader End portalen i midten. Ild er aktivt, lava flyder, tnt sprænger osv.

Spilregler, hvis du skal læse noget i det her oplæg, så læs det her!!!
Der spilles i hold af 3 personer.
Selv om der dør spillere, forsætter holdet indtil der er fundet en vinder.
Logger man ud/ryger man af i mere end 5 minutter, så er man ude at arrangementet, det forventes at man forlader serveren når man kommer ind igen.
Hvis man dør bliver man automatiske smidt ud af serveren.
ALLE (!!!!!) deltagere skal starte med at logge på mumble og joine en fælles kanal. Dette gøres for at alle er med på reglerne og at vi får besvaret eventuelle spørgsmål.
ALLE (!!!!!) deltagere er logget på mumble 10 minutter inden spil start.
Worldchatten må ikke bruges til kommunikation, jeg foreslå mumble, skype, teamspeak eller i nødstilfælde kan i bruges whispers (er ikke så smart når man er 3 på et hold).
Man skal forvente at arrangementet kan vare flere timer. Jeg satser på at det tager omkring 2, men der er ingen sikkerhed for noget. Lad være med at tilmelde jer, hvis I ikke kan sætte tiden af.

Reglerne opdateres løbende når jeg kommer i tanke om noget.

Glæder mig til at se jer!
UHC.png
Last edited by Xuno on 03 Jun 2015, 12:26, edited 1 time in total.
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
Xuno

Re: UHC #1 - A knight of murder!

Post by Xuno »

Tilmeldte hold.

Hold Blå - Champ og Co.
Sighvatur
Grandt
JacobBoTollak

Hold Pink - Lala land
Xuno
El_Fredo
(Muligvis en hemmelig gæst!!!) *HOST HOST* Zirtel *HOST HOST*
Ellers er vi lidt fucked og mangler en deltager (nogen der mangler et hold ?)

Hold Sort - Vi vil bare gerne være med
NinjaStick
PITTI
Cooldk

Hold Grøn - UB
Relgus
007mads1
Zicy

Hold Orange - Tic, Tac, Toe
Florentsen
Hr Dribo
Corydon

Hold Lilla - Team_Epic_Ultra_Awesome_Gecgo_Slayer_Legends
Den epic, ultra, awesome gecgo slayer legend Cola_00
Den epic, ultra, awesome gecgo slayer legend Doctorious
Den epic, ultra, awesome gecgo slayer legend Maja4626

Præmier:
Præmier.JPG
Præmier.JPG (37.27 KiB) Viewed 4760 times
Til hver OVERLEVENDE spiller fra det vindende hold går en kiste med følgende.
Ovenstående giver sig selv for det meste. Dog er her lidt info om de pickaxes der er der :)
1 pickaxe (Unb III, Eff V)
1 pickaxe (Unb III, Eff IV, Silktouch)
1 pickaxe (Unb III, Eff IV, For III)

Jeg vil gerne takke The Islanders og Sky City for at være med til at sammensætte en SÅ flot præmiekiste!!
Last edited by Xuno on 14 Jun 2015, 21:18, edited 18 times in total.
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

Hvis det var fredag eller lørdag ville jeg overveje det...
Et event uden deadline om aftnen er ikke lige det bedste når man skal op dagen efter.

Ellers lyder det sjovt nok :D
To mine, or not to mine...
Xuno

Post by Xuno »

Jeg ser mere den her omgang som en test omgang.
Det er også derfor at jeg har rykket tiden en time tidligere i forhold til vores normale PvP arrangementer.

Jeg regner ikke med at den bliver senere end 22, hvor vi jo også tidligere har haft turneringer der kørte til, skulle det dog ske, så kan vi jo se om der umiddelbart kan findes en vinder (et hold der trumfer alle de andre), eller om vi skal kalde den uafgjort.

Jeg regner med at UHC, bliver en tilbagevendende begivenhed, måske mere for en mindre gruppe der kan lide sådan noget, men selvfølgelig hvor alle er velkomne. Men første omgang er lige som første omgang på alle de andre arrangementer (og i princippet alle omgange på alle arrangementer) en mulighed for at høste erfaringer og se hvad der fungerer og ikke fungerer.

Vi har tidligere forhørt os om folk var interesseret i at rykke arrangementer til fredag eller lørdag. Men hver gang er det blevet nedstemt. Da der typiske er andre planer der kommer i vejen disse aftener. Om dette har ændret sig nu skal jeg ikke kunne sige og jeg er da åben for forandringer.

Synes at alle skal melde sig til, man kan altid hoppe ud igen hvis man ikke gider at følge det til ende og igen, jeg satser ikke på at den bliver senere end 22. Skal trods alt selv op dagen efter.

Hvis I ikke kan komme med, så er jeres feedback, lige så vigtig for os. Var det forkert dag, forkert tidspunkt på dagen, dumme mennesker, spild af tid, manglende info, lorte præmier, eller bare det helt forkerte arrangement.
Skriv for pokker! Skidtet bliver sgu ikke ændret hvis vi ikke ved hvorfor.

Vil også MEGET gerne høre nye medlemmers tanker om sådan nogen projekter!! Det er blandt andet jer vi prøver at få med!

111 views, hvis man så trækker Jacobs og mine views fra, så er vi stadig omkring 100 og stadig kun én kommentar...
Pars

Post by Pars »

Jeg har altid været godt underholdt af de events xuno har stablet på benene. Godt og solidt udført.

Minecraft er ikke det jeg spiller mest af for tiden, men hvis jeg skulle spille så ville et event som dette for mig til mus og tasterne. Når det er sagt så er jeg desværre jeg forhindret i at deltage i denne omgang.

/Pars
BetinaLerche

Post by BetinaLerche »

Jeg har ikke tænkt mig at deltage, mest fordi jeg nok bare ville rende hovedløst rundt og ikke vide hvad jeg skulle gøre. Har sgu ikke helt hjernekapaciteten til den slags.
Men jeg vil gerne være til stede og underholde taberne.
Xuno

Post by Xuno »

Ahhh, den med hjernekapaciteten er da bare en dårlig undskyldning, det ved jeg da :)

Det er bare at starte fra scratch og så slå dragen ihjel så hurtigt som muligt...

Der er ikke mere i det...
BetinaLerche

Post by BetinaLerche »

Jeg vil helst ikke trække mit hold ned :P
JBTollak
Administrator

Post by JBTollak »

Jeg vil gerne trække mit hold ned. Det får mig til at se bedre ud!

Jeg synes arrangementet lyder fedt. Selvom jeg tænker på at det er hardcore, mega svært og jeg sikkert dør forholdsvis hurtigt, så synes jeg det er interessant.
Der er så mange forskellige måder at gribe det an på, skal man spille taktisk, raide de andre eller bare mure sig inde og overleve?

Jeg har talt med flere der ikke er sikker på at de kan samle et hold.
Til dem siger jeg: Skriv her i tråden, det kan være der er nogen du kan lave et hold med der har det på samme måde.
Ninjastick

Post by Ninjastick »

Jeg kunne sagtens finde på at deltage, men jeg må indrømme jeg ikke har spurgt nogen endnu :D

Når det så er sagt, så tror jeg at vi skal regne med (Nu kloger jeg i den uden at vide noget somhelst, as usual ^^ ) at det tager en god rum tid hvis man ikke kender den hurtigeste vej fra start til drage, så jeg tror ikke på det er tid nok...

Men..!

Jeg finder et hold...
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
Post Reply