Navn: Jacob Bang aka. julemand101
Alder: 22 år (23 d. 6. marts)
Bopæl: Hjørring
Erhverv: Studerende ved Aalborg Universitet. Studerer til softwareingeniør og er på 6. semester (bachelor).
Lidt om mig selv:
Tja der er ikke så meget at sige. Jeg har gennemført alle 9 klasser i folkeskolen og derefter taget en 10. klasse (Hjørring ny 10.). Derefter tog jeg 3 år på HTX (også i Hjørring) hvilket var meget spændende og fortsatte direkte ud på AAU hvor jeg så stadig er i dag. Jeg har altid vidst jeg gerne ville lave noget omkring computere og jeg begyndte allerede i 8-9. klasse at se på noget Linux og satte en lille web-server op som en del af et projekt på 10. klasse. Interessen for Linux vedblev på på HTX og også på AAU.
(nu kommer der nok en laaaang kedelig omgang reklame) I mine år som Linux bruger er jeg endt med at bruge fast Arch Linux og holde på denne Linux distribution. Efter noget tids brug savnede jeg et fælles sted på nettet for danske Arch Linux brugere og jeg oprettede derfor Archlinux.dk som er et dansk community site for Arch Linux brugere med tilhørende forum og IRC kanal. Vi er ikke det største fællesskab men vi består af en meget trofast kerne af Arch Linux brugere og holder på at vejlede alle slags Linux brugere ordentligt og så vidt muligt uden farvede holdninger. Kort sagt anbefaler vi mange gange folk at prøve andet end Arch Linux. (nu skal jeg nok stoppe. Hvis man ønsker mere information så kontakt mig endelig )
Hmm hvad mere.... åh jeg har en kat ved navn Felix og en lille flok høns. Kan godt lide at cykle lange ture ude i det fri (her er Nordjylland helt perfekt) så vinteren må snart gerne forsvinde.
Billeder:
Lidt ældre billede hvor jeg er på vej ud til sidste skoledag på HTX. Jeg ved godt jeg burde være klædt ud som julemand :
http://gally.archlinux.dk/index.php?sfp ... hlNzIzNzkz
Minecraft historie:
Købte spillet efter en ven på AAU havde snakket meget om det. Fandt det meget spændende og da jeg så på dailyrush.dk at xcanner havde lavet en server så joinede jeg. Det skulle så vise sig at jeg var den første bruger på serveren så jeg blev ret hurtigt spurgt om jeg ville være admin. I gennem tiden er der så kommet flere opgaver for admins og der er tilmed kommer en hjemmeside samt forum op. Jeg fik for noget tid siden kontrol over hele forummet og kan derfor administrere det hele som jeg lyster (muahahah). Dette har bevirket at vi ikke længere har noget spam.
Jeg har så for nyligt fået adgang til selve serveren og kan derfor tjekke op alt kører som det skal samt genstarte serveren hvis det hele bare er gået i kuk. Er meget taknemmelig over at Xcanner viser mig den tiltro at jeg ikke smadre det hele så jeg er stadig ved at se forsigtigt på det kaos af filer der ligger rundt på serveren.
Er ikke så god til den her slags "hvem er jeg?" indlæg så håber jeg fik det mest relevante med.
(reklame for uni projekter findes i dette indlæg: viewtopic.php?f=11&t=107)
Hvem er vi alle?
- julemand101
Re: Hvem er vi alle?
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- mgenie
Ja, selvom jeg ikke har været 'rigtigt online' i jeg ved ikke hvor lang tid, så er det da meget sjovt alligevel. Så nu gør jeg forsøget:
Navn:
Thomas og mgenie i Minecraft.
Alder:
23 år
Bopæl:
København S.
Beskæftigelse:
Jeg læser datalogi på Københavns Universitet. Jeg er lige påbegyndt det der svarer til 6. semester (vi kører blokstruktur på DIKU; hvert semester deles op i 2 blokke, hvor man følger 2 kurser per blok). Det betyder desuden, at jeg er startet på mit bachelorprojekt!
Vi er en gruppe på 3 til projektet og vi har fået godkendt vores ide. Vi skal se om det er muligt (på en ordentlig måde) at manipulere 3D objekter i et 3D rum vha. Microsofts Kinect. Det er, synes jeg selv, et langt sjovere projekt end dem, som vejlederne smider i hovedet på en, hvis man ikke kommer med noget selv - en problemstilling omhandlende proteinfoldning, nej tak!
Når jeg ikke slaver på DIKU, arbejder jeg som tekniker i en computerbutik. Butikken befinder sig i Rungsted og jeg tropper normalt op 2 gange om ugen, medmindre der er større projekter der skal afleveres. Arbejdet som sådan kan være ret trivielt, men man oplever til gengæld en masse - ikke alle kunder er lige it-kyndige og det giver tit afkast, der kvalificerer som sig hylende morsomt
Andet
Jeg bor i et kollegieværelse sammen med min kæreste, Marlene. Vi har været sammen i lidt over 4 år nu, hvis jeg regner rigtigt.
Vi flyttede sidste sommer fra en 1-værelses på 33 m^2 til et 2-værelses på 55 m^2. Sidstnævnte virker måske ikke af meget, men når man kommer fra 33 m^2, så er det altså på grænsen af luksus! Det eneste minus er vores underboer, som har et nikotin-misbrug - og lugten af deres forbandende smøger fiser lige op i vores kollegieværelse. Føj
Når jeg ikke laver noget produktivt, så ynder jeg at spille HoN og Minecraft. Det har der så ikke været tid til her den sidste månedstid, særligt pga. mine sidste 2 eksamener, som har trukket tænder ud.
HoN spiller jeg fordi det er konkurrencepræget og jeg er da også med i en amatør-klan, hvor vi spiller nogle kampe engang i mellem. Vi er dog ret elendige
Jeg har faktisk lige siden jeg var en lille knægt, spillet i klaner. Jeg startede ud med Counter-Strike, som jeg spillede i en 5 år eller noget i den dur og fortsatte så med det infamøse WoW, som fik min tid i gymnasiet til at være en svag erindring end så meget andet!
Derudover har jeg en kammerat, som går meget op i hardball og det sker at jeg bliver hevet med ud, for at skyde nogle små unger. Det er dog ikke blevet til noget i de kolde måneder, da jeg pudsigt nok altid har en undskyldning!
Nå ja, og man skal vel også smide et billede op af sig selv. I er så heldige, at jeg netop har været nødsaget til at skanne mit studiekort ind, for så at printe det ud og aflevere det til min kære kollegieadministration, så de ved, at jeg faktisk stadig studerer. Here goes:
Det var vist det. Så er det den næstes tur!
EDIT:
Pro mario-kostume forresten, Julemand!
Navn:
Thomas og mgenie i Minecraft.
Alder:
23 år
Bopæl:
København S.
Beskæftigelse:
Jeg læser datalogi på Københavns Universitet. Jeg er lige påbegyndt det der svarer til 6. semester (vi kører blokstruktur på DIKU; hvert semester deles op i 2 blokke, hvor man følger 2 kurser per blok). Det betyder desuden, at jeg er startet på mit bachelorprojekt!
Vi er en gruppe på 3 til projektet og vi har fået godkendt vores ide. Vi skal se om det er muligt (på en ordentlig måde) at manipulere 3D objekter i et 3D rum vha. Microsofts Kinect. Det er, synes jeg selv, et langt sjovere projekt end dem, som vejlederne smider i hovedet på en, hvis man ikke kommer med noget selv - en problemstilling omhandlende proteinfoldning, nej tak!
Når jeg ikke slaver på DIKU, arbejder jeg som tekniker i en computerbutik. Butikken befinder sig i Rungsted og jeg tropper normalt op 2 gange om ugen, medmindre der er større projekter der skal afleveres. Arbejdet som sådan kan være ret trivielt, men man oplever til gengæld en masse - ikke alle kunder er lige it-kyndige og det giver tit afkast, der kvalificerer som sig hylende morsomt
Andet
Jeg bor i et kollegieværelse sammen med min kæreste, Marlene. Vi har været sammen i lidt over 4 år nu, hvis jeg regner rigtigt.
Vi flyttede sidste sommer fra en 1-værelses på 33 m^2 til et 2-værelses på 55 m^2. Sidstnævnte virker måske ikke af meget, men når man kommer fra 33 m^2, så er det altså på grænsen af luksus! Det eneste minus er vores underboer, som har et nikotin-misbrug - og lugten af deres forbandende smøger fiser lige op i vores kollegieværelse. Føj
Når jeg ikke laver noget produktivt, så ynder jeg at spille HoN og Minecraft. Det har der så ikke været tid til her den sidste månedstid, særligt pga. mine sidste 2 eksamener, som har trukket tænder ud.
HoN spiller jeg fordi det er konkurrencepræget og jeg er da også med i en amatør-klan, hvor vi spiller nogle kampe engang i mellem. Vi er dog ret elendige
Jeg har faktisk lige siden jeg var en lille knægt, spillet i klaner. Jeg startede ud med Counter-Strike, som jeg spillede i en 5 år eller noget i den dur og fortsatte så med det infamøse WoW, som fik min tid i gymnasiet til at være en svag erindring end så meget andet!
Derudover har jeg en kammerat, som går meget op i hardball og det sker at jeg bliver hevet med ud, for at skyde nogle små unger. Det er dog ikke blevet til noget i de kolde måneder, da jeg pudsigt nok altid har en undskyldning!
Nå ja, og man skal vel også smide et billede op af sig selv. I er så heldige, at jeg netop har været nødsaget til at skanne mit studiekort ind, for så at printe det ud og aflevere det til min kære kollegieadministration, så de ved, at jeg faktisk stadig studerer. Here goes:
Det var vist det. Så er det den næstes tur!
EDIT:
Pro mario-kostume forresten, Julemand!
- RMJ1984
Kom for hurtigt ned af en trappe hmm :/iHint wrote:Hvad har du lavet med hånden =)
- UnbrokeNN
Kristian houe er navnet. Kommer fra en lille by ude fra vestjylland der hedder Klinkby. Er rimelig kendt i Counter strike 1,6 da jeg har spillet det i 8år. Været med i 1div slap [Liga] Jeg har 4 søskende. Agnes-Marie er min hel søster. De 3 andre er halv søskende men jeg ser dem som mine søskende, Heidi, Jesper og Linda. Heidi er den ældste og har 2 børn jeg holder utrolig meget af vi kalder dem terrorist 1 og 2 de kan simpelhel finde på det mest mærkelig selvom de kun er 11 og 10år. Jesper er min storebror som i nok kunne regne ud jeg er den anden mindste af 5 :b Yngeste er Agnes-Marie, Kristian (Mig), Linda, Jesper og heidi er rækkefølgen. De sidste 4-5 år af mit liv har været ekstremt svært da min lillesøster har kræft eller har haft. Hun går stadig til kontrol og alt det der. Jeg er hendes doner hvis hun skulle blive syg igen igen så det er ret hårdt for familien. De sodste 4-5år har jeg været meget alene hjemme og klaret mig selv min far sov hjemme og kørte kl 5.00 afsted til århus hospital. Så var jeg hjemme alene til 22.00 om aften eller sådan noget. De har brugt ekstremt meget tid på hende og for det meste glemt mig. Men har haft så meget støtte af venner famille og ikke mindst min dejlige storebror med hans 2 børn 2 og 5år. Passede dem mens Jesper og hans kone var på arbejde det er altid en glæde at passe den for det er simpelhent så søde. Som sagt er jeg 17år fylder 18 den 18.08.93 der er en fejl i min ansøgning den siger jeg er 18. Jeg har spillet håndbold siden jeg var 10år tror jeg nok. Jeg gik til 3 sports alle på elite plan Spring, Håndboldt og Fodboldt. Jeg går ikke til nogen sport mere for den 20oktober kl 17.36 præsis skete der en spring skade i mit knæ der stadig påvirker mit liv ekstremt meget. Det der skete var: Der sidder en knogle under knæet der holder et ledbånd så knæet bliver hvor det skal, den blev rykket af i trampolinen og drejet 180grader inde i benet på mig mens knæet fløj op i låret af mig. Ledbåndet var sprunget fandt lægerne ud af da de "åbnede" mit ben. Nogen læger siger jeg aldrig kommer til at løbe igen. Andre siger at den bliver så god som ny. Hvad skal man tror på? Så jeg træner mit knæ så meget jeg kan. Til den 20oktober 2011 er det 2 år det er sket.
Det er lidt om mig Spørg hvis i vil vide mere :b
Det er lidt om mig Spørg hvis i vil vide mere :b
- xcanner
Hvilket kaosjulemand101 wrote:Navn: Jacob Bang aka. julemand101
Er meget taknemmelig over at Xcanner viser mig den tiltro at jeg ikke smadre det hele så jeg er stadig ved at se forsigtigt på det kaos af filer der ligger rundt på serveren.
It's all about the community
- UnbrokeNN
Ja det har været ret meget kaos /:
-
sød dreng
Last edited by MightyPete on 12 Jun 2020, 18:56, edited 2 times in total.
Gode vibes
- Kofodz
Last edited by Kofodz on 28 Feb 2012, 21:18, edited 2 times in total.
Ordblindhed er ikke en svaghed men bare noget man skal tage højde for.
- Casper98dk
Kofodz wrote:
- Kofod
Det lignede så meget hinanden da jeg så dit billede kofodz xD
- Kofodz
Hahahahahahahahah
Det tager jeg som en kompliment
Det tager jeg som en kompliment
Ordblindhed er ikke en svaghed men bare noget man skal tage højde for.