Harj alle jer dejlige deltagere fra UHC i weekenden.
Til at starte med vil jeg gerne takke jer alle sammen for et super event, jeg hyggede mig i hvert fald. På trods af at mit hold wipede ret tidligt i spillet og på en trist måde.
Når det så er sagt, så har jeg listet nogen punkter her under som jeg selv har fundet frem til. Jeg vil meget gerne også høre jeres kommentarer til eventet samt forslag til forbedringer.
1: Tidspunktet
Søndag aften klokken 19.00 er måske lige sent nok til at vi kan nå et UHC fra start til slut.
Mit hold arbejdede ud fra den strategi at vi ville prøve at have nået det hele inden for de 3 timer som eventet oprindeligt ville vare. Men vi blev begrænset af at der kun var 2 timer til rådighed, så vi rushede lidt for meget i forhold til hvad vi ellers skulle.
Konklusion: En anden gang bør tidspunktet ligge tidligere på dagen. Men se punkt 3 for mere info.
2: Opstarten
Som vi nok alle sammen hurtigt bliver enige om, så er det ikke godt nok at det tager en time for mig at starte eventet op. Holdopsætningen skal vi nok gøre på en anderledes og bedre måde. Så det ikke er mig der skal sidde med det hele, men at vi måske er 2-3 stykker til at taste hold ind. Så dette bliver klaret hurtigere.
Der ud over skal vi have styr på spreadkommandoen, jeg havde afprøvet den. Men der er jo væsentlig forskel på at jeg sidder inde med min ekstra account og leger med den og så i forhold til at vi er 5 hold af 3 personer.
Konklusion her: Holdopdelingen kan måske klares med commandblocks, hvor folk selv trykker på den rigtige farve. Eller vi er flere til at taste holdene ind. Der ud over får vi spreadkommandoen til at virke ordenligt og får loadet verdenen ind på forhånd. Dette vil gøre at vi fremover kan starte spillet efter små 10 minutter.
3: Selve UHC
Nether
Netherportalen blev ret hurtigt campet af et hold, hvilket gjorde at der faktisk ikke var mulighed for andre hold at komme til Nether.
Konklusion: Jeg tror at der skal indføres en regel om at der ikke må sættes fælder omkring nether portalen, alternativt skal jeg sætte mig bedre ind i netherportaler og hvornår man ikke ender det samme sted. Men her vil jer gerne høre jeres meninger!?
Mining
Personligt (!!!) synes jeg at det er synd at begynde at lave kæmpe branchmines i et UHC. Det betyder at der er nogen hold der ender nede i et hul og bliver der i mange timer efterfølgende.
Konklusion: Det er en af de store faktorer der trækker et spil som UHC ud og jeg synes det er ærgeligt og bør begrænses, men vil igen gerne høre jeres mening om det!? Det kan også betyde for et UHC at der er hold som slet ikke kommer ind i kampen før den allerede er slut. Da de har travlt med at få det bedste gear.
Tilskuere
Der var åbenbart nogen der var af den overbevisning at det var muligt at komme ind som tilskuer. Til jer vil jeg sige at det ikke kommer til at ske. Enten deltager man eller også kan man ikke være med.
Der blev hurtigt snakket om at give nogen Gamemode 3 (Spectator mode), men ulemperne er for store og chancerne for snyd er alt for store.
Konklusion: Reglen om tilskuere bliver ikke ændret! Muligvis vil det være muligt for admins/mods og arrangørere (som jeg gjorde) at gå i Gamemode 3 for at tage billede og holde øje med snyd, når hele deres hold er døde. Men hvis dette bliver misbrugt vil det blive fjernet igen. (Igen vil jeg gerne pointere at jeg ikke sagde til Sort hold hvor Gul gemte sig, men hold da op en nedslagtning, det var underholdning!)
4: Efterspil
Afslutning
Normalt vil spillet ikke blive afsluttet før der er fundet en vinder. Det var et prøvespil hvor vi skulle lære ting og jeg havde personligt lovet folk at vi sluttede senest klokken 22.00.
Af den grund bliver spillet heller ikke lige pludselig forlænget. Specielt da de hold der måske har rushet en smule, ville have slappet mere af hvis de vidste at der ikke var nogen tidsgrænse.
Præmier og hæder
Der vil selvfølgelig blive opsat et podie hvor vinderne kan blive hædret og modtage deres præmier.
Det er måske endda noget som man kunne indarbejde i spawnbygningen i Novus i forbindelse med spawnkonkurrencen. Det kunne i hvert fald være fedt med et centralt hædringssted omkring spawn.
Tak til vinderne for at have doneret præmierne videre til næste UHC event.
Det var hvad jeg lige kunne finde på af kommentarer, jeg er sikker på at jeg selv kan komme på mere hvis jeg tænker mig bedre om, men jeg vil gerne høre jeres kommentarer imens vi stadig kan huske gode og dårlige ting
UHC bemærkninger, ris/ros, osv.
- Xuno
- Posts: 325
- Joined: 23 Jul 2011, 22:17
UHC bemærkninger, ris/ros, osv.
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
- Zirtel
- Posts: 335
- Joined: 09 Aug 2011, 22:31
Re: UHC bemærkninger, ris/ros, osv.
Læg det, så os med små børn kan deltager (nok ikke muligt på nogen måde desværre)
- JBTollak
- Administrator
- Posts: 795
- Joined: 19 Oct 2012, 11:38
Re: UHC bemærkninger, ris/ros, osv.
Ok. Der er godt nok ikke mange der har en mening om dette.
I hvert fald tøver de med at dele den offentligt.
Jeg var med til arrangementet, og jeg synes det var rigtigt sjovt.
Det er skægt efterfølgende at finde ud af hvor mange forskellige måder holdene valgte at gribe opgaven an.
Det er netop det der er sjovt under spillet: Hvor langt er de andre nået, hvad finder de på, hvor godt forberedte er de hvis vi mødes?
Der var helt klart nogle bump på vejen, her i første omgang af UHC på Crafters.
Her er et par forslag til næste omgang:
I hvert fald tøver de med at dele den offentligt.
Jeg var med til arrangementet, og jeg synes det var rigtigt sjovt.
Det er skægt efterfølgende at finde ud af hvor mange forskellige måder holdene valgte at gribe opgaven an.
Det er netop det der er sjovt under spillet: Hvor langt er de andre nået, hvad finder de på, hvor godt forberedte er de hvis vi mødes?
Der var helt klart nogle bump på vejen, her i første omgang af UHC på Crafters.
Her er et par forslag til næste omgang:
- Fullrender på verden på forhånd
- Hold sorteres på forhånd/alternetivt commandblocks
- Pvp slås fra indtil hold er tp'et væk
- Worldborder indskrænkes gradvist i løbet at spillet (tvinger folk sammen/undgår stripmining og spillet kan afsluttes hurtigere)
- Sværhedsgrad sættes til normal, stadig hardcore (folk tør bevæge sig over jorden)
- Netherportaler indstilles til ikke at linke til den samme portal i Nether