Læste her for et par dage siden om at spawn er blevet åbnet for byggerier og jeg overvejer da et evt. projekt i fremtiden, som gerne inkluderer noget public farm af en art, men...
Skal der ikke opstilles en form for regler eller et eller andet?
Når jeg kigger på spawn i Senex, så er det jo et stort, forholdsvist fladt, område, men på Novus er der jo ret meget vand, skov og bakker omkring. De offentlige områder der allerede er bygget følger rimelig godt landskabet, så jeg tænker for mit eget vedkommende at det ville være rart hvis bestyrelsen lige ville snakke sammen og komme med et par guidelines for hvad der "forventes" af folk der bygger i spawn.
Jeg tænker fx. må der bare jævnes ud som man har lyst til eller skal vi prøve at tilpasse projekter til landskabet?
Skal der på et tidspunkt udvikles et sti-system eller stykkes der bare sammen af de designs som der med tiden bliver lavet?
Er der i det hele taget andre parametre der gerne må tænkes på når man bygger?
Jeg spørger fordi jeg var der ikke dengang på senex og jeg ved ikke hvordan i fik spawn stykket så flot sammen og jeg vil jo gerne have at vores spawnområde på Novus kan gå hen og blive lige så flot en dag
På en sidenote, har vi en minimum/maximum forventning til hvornår vi går over til 1.9?
Bare et vildt gæt er fedt for mig, jeg føler lidt jeg går i stå når jeg ikke kan lave mig en mobfarm i adventure, hvis jeg bare skal pille den ned om en uge og jeg brænder utrolig hurtigt gennem mine tools for tiden.
Åbningen af spawn
- Damale91
Åbningen af spawn
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
- FedeAnderzen
Re: Åbningen af spawn
Du bygger bare løs, men jeg håber da du gør dig umage med at få dit byggeri til at passe ind i det der allerede står der.
Stisystemet der allerede er bygget, er lavet efter den model som vandt konkurrencen, så jo mere dine stier ligner det jo bedre, men har du et andet system du absolut SKAL have må du bruge pæren og lave nogle pæne overgange.
Det samme gælder naturen, Spawn området på Senex har ikke altid set ud som nu, der er blevet nivelleret en hel del, bygget på andre steder og pyntet efterhånden som tiden er gået.
Selv ved Novus Spawn har vi måttet lægge jord på og grave ting væk for at få plads til bygningerne. Når du skal til at bygge så grav det ud du skal bruge og så lav det pænt bagefter så det passer ind i landskabet.
Dengang spawnbyen på Senex oprindeligt blev bygget var det et stort kaos af cobblestone, planker og slabs. Det blev hurtigt en labyrint som man ikke kunne finde rundt i og det var nærmest umuligt at "nyde" andres byggerier fordi alt lå presset sammen. Med tiden er der blevet ryddet kraftigt op og der er blevet pyntet lidt på det hele, nogle bygninger er blevet opdaterede med nye blokke osv.
1.9 aner jeg intet om hvornår vi er klar med. Spigot og hvad vi kører med af plugins skal være klar først. Der vil blive meldt ud i god tid for vi resetter verdner, så folk har tid til at pille farme ned. Indtil da kan jeg godt forstå hvis du ikke magter at bygge en xp farm, men spørg evt. ingame om der ikke er en du kan låne.
Vi har før haft en offentlig blazefarm ude i Nether, men jeg kan ikke huske om der er en pt.
Stisystemet der allerede er bygget, er lavet efter den model som vandt konkurrencen, så jo mere dine stier ligner det jo bedre, men har du et andet system du absolut SKAL have må du bruge pæren og lave nogle pæne overgange.
Det samme gælder naturen, Spawn området på Senex har ikke altid set ud som nu, der er blevet nivelleret en hel del, bygget på andre steder og pyntet efterhånden som tiden er gået.
Selv ved Novus Spawn har vi måttet lægge jord på og grave ting væk for at få plads til bygningerne. Når du skal til at bygge så grav det ud du skal bruge og så lav det pænt bagefter så det passer ind i landskabet.
Dengang spawnbyen på Senex oprindeligt blev bygget var det et stort kaos af cobblestone, planker og slabs. Det blev hurtigt en labyrint som man ikke kunne finde rundt i og det var nærmest umuligt at "nyde" andres byggerier fordi alt lå presset sammen. Med tiden er der blevet ryddet kraftigt op og der er blevet pyntet lidt på det hele, nogle bygninger er blevet opdaterede med nye blokke osv.
1.9 aner jeg intet om hvornår vi er klar med. Spigot og hvad vi kører med af plugins skal være klar først. Der vil blive meldt ud i god tid for vi resetter verdner, så folk har tid til at pille farme ned. Indtil da kan jeg godt forstå hvis du ikke magter at bygge en xp farm, men spørg evt. ingame om der ikke er en du kan låne.
Vi har før haft en offentlig blazefarm ude i Nether, men jeg kan ikke huske om der er en pt.
- Damale91
Re: Åbningen af spawn
Selvfølgelig vil jeg da gøre mig umage, det er derfor alting går så langsomt for mig, fordi jeg er for stolt til at "snyde" i creative, så jeg bygger lidt, retter til, bygger, retter til, bygger, retter til, finder ud af det står en blok forkert, fjerner det hele og starter forfra
Ja, nu du siger det, så husker jeg egentlig godt vi havde konkurrence om stisystemet også.. Doh..
Jeg har godt nok allerede en blaze farm, men jeg synes det går lidt langsomt med xp fra den, måske er det bare mig.
Men udover det, tak jeg kan bare godt lide at være sikker på tingene
Ja, nu du siger det, så husker jeg egentlig godt vi havde konkurrence om stisystemet også.. Doh..
Jeg har godt nok allerede en blaze farm, men jeg synes det går lidt langsomt med xp fra den, måske er det bare mig.
Men udover det, tak jeg kan bare godt lide at være sikker på tingene
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.