Hej alle,
Nu hvor der jævnligt kommer opdateringer til minecraft kunne det undrer mig lidt hvorfor Nether, the end m.v. bliver nulstillet ved større opdateringer. Når jeg spørger folk er det primært fordi det ser hullet ud, mangel på glowstone, quartz m.v. det kan jeg forstå kan være frustrerende for nogle, men er det virkeligt værre end verdenen bliver udvidet med x chunks hvert halve år eller større opdateringer?
Personligt synes jeg det er super kedeligt og tørt der
ikke har været nogen ændringer på nether og main world. Jeg ser mange små mini games som bliver fjernet af der endnu ikke er et PVP område i normal hvor folk kan bygge deres dødelige mini games, eller større projekter som bliver primitive og kedelige fordi folk ved at denne verden er temp hvorfor gøre noget ud af den hvis den alligevel bliver slettet.
Main world:
Det jeg foreslår at der bliver lavet et distrikt hvor folk kan lave skøre mini games og mødes spille imod hinanden og dræbe hinanden hvis det er.
Dette er muligt og det sikrer også at folks baser ikke bliver smadret. Det kunne gøres at folk kan bruge området men ikke smadre noget.
Nether:
Som i overworld har vi en metro til at nå fra A til B. Hvis folk mangler glowStone og quartz kunne man jo udvide verdenen, vælge ikke at være doven og grave efter de blokke der måske ikke lige er synlige.
Ses underverdenen for at være for grim kunne man jo indføre lidt orden hint (ingen tårne af 1x1) eksempelvis.
Så ja nogle tunneler der går fra 0 til (-)xz.
Hvem ved der kunne måske komme offentlige farms, et flot nether m.v.
End:
Nu hvor dragen kan blive spawned fra player siden bliver holdet bag stadig ved med at nulstille verdenen? For mig bekendt er den så stor som i selvfølgelig tillader den at være.
Just mine forslag til at gøre det anelse sjovere og motiverende at spille som regular spiller.
Note: Beklager eventuelle fejl, sidder på min Android på ferie og reflektere.
P.s. kommer der nogensinde x antal minet per spiller igen?
Doctorious
Nye tider nye muligheder?
- doctorious
- Posts: 58
- Joined: 03 Jun 2013, 16:08
- Location: København
Nye tider nye muligheder?
Last edited by doctorious on 09 Jul 2016, 00:51, edited 1 time in total.
I'all prevail - | - Just one more Block
- Toeffe
- Posts: 621
- Joined: 04 Dec 2010, 20:21
Re: Nye tider nye muligheder?
Helt sikkert enig i det du siger DoceDoc
It Can be done, but do You have the time?
- Damale91
- Posts: 126
- Joined: 19 Jun 2013, 22:37
Re: Nye tider nye muligheder?
Enig i at man måske godt kunne lægge hovedet i blød for at gøre crafters lidt mere attraktiv for nye spillere istedet for det er de samme gamle nisser der bare sidder afk på deres farms
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
- FedeAnderzen
- Posts: 2063
- Joined: 09 Mar 2011, 19:06
Re: Nye tider nye muligheder?
Altid dejligt med input fra spillerne, vi tager det med på vores ugentlige møde i morgen aften.
Ang Eventområdet.
Er der nogen grund til at der skal være et specielt område i Normal ?
Som det er nu kan man lave sine test ting i Creative og når de er færdige, bygge dem i Normal. Hvis det er noget der kræver Pvp eller TnT kan vi så der aktivere det indenfor det rette område. Ligesom vi har ovre på Senex med Pvp arenaen og Bomberman arenaen. De to arenaer får så "tændt" for pvp/tnt når der arragement.
Hvis vi har et område med Pvp aktiveret hele tiden på Normal skal vi have en markering af området, regler for det og måske mere mere opsyn hvis folk nu vælter ind. Det giver alt i alt en smule mere arbejde, ikke voldsomt, men i mine øjne får vi ikke noget for det som vi ikke allerede har.
Jeg er helt enig i at vi skal have tiltrukket flere spillere, jeg er også enig i at minigames kan hjælpe med det. Jeg mener dog ikke at vi skal være endnu en "hub" for en masse spil som ungerne så kan spæne rundt og more sig i.
Crafters har altid været en bygge server, vi har så afholdt en masse forskellige events, men det har ikke været noget der lokkede folk til, det har været for dem der allerede var her. Der er masser af servere derude for dem der vil spille prison eller lucky blocks eller hvad de nu hedder, den slags mener jeg ikke vi skal til og prøve at konkurrere med.
Når det er sagt så mener jeg dog godt at vi kan prøve finde en mellemvej hvor vi fortsat er en survival byggeserver men hvor vi samtidig tilbyder forskellige ting i vores byggerier. Det ville da være fedt hvis man selv kunne gå over i sandpyramiden og starte et spil MobArena eller i Bomberman og tage en omgang eller to med sine venner. Jeg mener også at vi tidligere har været omkring det, men at der var tekniske udfordringer ved det.
Men som jeg skrev allerførst, så tager vi snakken på mødet. Forvent dog ikke at vi laver an masse om i næste uge, det er en stor mundfuld det her.
Er der andre der har noget at byde ind med så kom frisk, vi vil gerne hære så mange meninger som muligt før mødet.
Ang Eventområdet.
Er der nogen grund til at der skal være et specielt område i Normal ?
Som det er nu kan man lave sine test ting i Creative og når de er færdige, bygge dem i Normal. Hvis det er noget der kræver Pvp eller TnT kan vi så der aktivere det indenfor det rette område. Ligesom vi har ovre på Senex med Pvp arenaen og Bomberman arenaen. De to arenaer får så "tændt" for pvp/tnt når der arragement.
Hvis vi har et område med Pvp aktiveret hele tiden på Normal skal vi have en markering af området, regler for det og måske mere mere opsyn hvis folk nu vælter ind. Det giver alt i alt en smule mere arbejde, ikke voldsomt, men i mine øjne får vi ikke noget for det som vi ikke allerede har.
Jeg er helt enig i at vi skal have tiltrukket flere spillere, jeg er også enig i at minigames kan hjælpe med det. Jeg mener dog ikke at vi skal være endnu en "hub" for en masse spil som ungerne så kan spæne rundt og more sig i.
Crafters har altid været en bygge server, vi har så afholdt en masse forskellige events, men det har ikke været noget der lokkede folk til, det har været for dem der allerede var her. Der er masser af servere derude for dem der vil spille prison eller lucky blocks eller hvad de nu hedder, den slags mener jeg ikke vi skal til og prøve at konkurrere med.
Når det er sagt så mener jeg dog godt at vi kan prøve finde en mellemvej hvor vi fortsat er en survival byggeserver men hvor vi samtidig tilbyder forskellige ting i vores byggerier. Det ville da være fedt hvis man selv kunne gå over i sandpyramiden og starte et spil MobArena eller i Bomberman og tage en omgang eller to med sine venner. Jeg mener også at vi tidligere har været omkring det, men at der var tekniske udfordringer ved det.
Men som jeg skrev allerførst, så tager vi snakken på mødet. Forvent dog ikke at vi laver an masse om i næste uge, det er en stor mundfuld det her.
Er der andre der har noget at byde ind med så kom frisk, vi vil gerne hære så mange meninger som muligt før mødet.
-
- Posts: 917
- Joined: 09 Sep 2012, 12:23
Re: Nye tider nye muligheder?
Som Fede siger, så snakker vi om det på mødet imorgen.
Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er tale om nogle specifikke minigames vi skal kigge på?
Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er tale om nogle specifikke minigames vi skal kigge på?
- doctorious
- Posts: 58
- Joined: 03 Jun 2013, 16:08
- Location: København
Re: Nye tider nye muligheder?
Nu tænkte jeg ikke på noget specifikt spil, men mere muligheden for at lave det uden at man skal spørge om lov. Endvidere tænkte jeg for eksempel noget ligne crafter arcade/game land eller lignende.
Jeg er klar over at crafters.dk er en bygge server, har ikke nævnt noget om vi skulle være et hub for lucky block eller noget i den stil, mere at vanilla end det er pt. Der er ret mange restriktioner alligevel af en vanilla server at være.
Fede nævnte bombemand, god ide, tnt arena battle, arrow arena, zombie mace osv.
For at det ikke kun skal handle om mini games vil jeg meget gerne have nogle ord på området omkring The end, nether, m.v. som ingen fra staff endnu har påtalt.
Jeg er klar over at crafters.dk er en bygge server, har ikke nævnt noget om vi skulle være et hub for lucky block eller noget i den stil, mere at vanilla end det er pt. Der er ret mange restriktioner alligevel af en vanilla server at være.
Fede nævnte bombemand, god ide, tnt arena battle, arrow arena, zombie mace osv.
For at det ikke kun skal handle om mini games vil jeg meget gerne have nogle ord på området omkring The end, nether, m.v. som ingen fra staff endnu har påtalt.
I'all prevail - | - Just one more Block
- Damale91
- Posts: 126
- Joined: 19 Jun 2013, 22:37
Re: Nye tider nye muligheder?
En tanke der har strejfet mig er vores adgangskrav er meget fleksible.
Afhængig af ansøgers alder og bekendtskaber på serveren, så er der stor forskel på om en ansøgning bliver godkendt eller afvist. Flere gange synes jeg at have set ansøgninger der normalt ville blive afvist, være godkendte på baggrund af at de kender nogen der allerede spiller hos os.
De fleste ansøgere går også under én af to kategorier; under 15 eller over 20, hvor at ansøgere over 20 virker til at have langt nemmere ved at komme ind end dem under 15. Jeg fastslår det ikke som fakta, men bare at det er en tendens jeg personligt synes at have lagt mærke til.
Realiteten på Crafters er at det kan være skide ligemeget hvad folk interesserer sig for i deres fritid for de fleste snakker alligevel sammen i mindre grupper og det ved jeg om nogen, da jeg selv blev medlem, så kan Crafters snildt være lige så ensomt som singleplayer, medmindre man selv tager venner med. Vi har ikke et fast playercount der rigtig gør det muligt at sætte eks. et lille hestevæddeløb op eller hvad det nu kunne være.
Mit forslag er at droppe vores ansøgningsmodel og bare sætte et konkret skema op med spørgsmål som ansøgere skal svare på. En slags kontrakt, så der ikke er nogen undskyldninger senere hen hvis de overtræder reglerne.
Muligvis skulle man også bare droppe testen helt, jeg er helt med på at det er perfekt til at vise om folk virkelig har læst reglerne, men altså, hvornår har det stoppet tidligere, nu bannede, medlemmer fra at griefe eller træde ved siden af på anden vis?. Vi har en del ansøgninger som bliver godkendt, men som aldrig bliver til andet fordi de aldrig modtager testen inde på serveren.
Hvis nu vi valgte at droppe både test og den frie ansøgning, så kunne man evt. også have en userclass der kunne tildeles betroede medlemmer, som ikke giver nogen anden rettighed andet end at man kan promote defaults og evt. kicke og/eller tempbanne urostiftere indtil en mod eller admin kan komme online og tage stilling til det pågældende problem. Vores mods og admins har jo deres egne liv, så de er jo sjældent online efter et vidst tidsrum, hvorimod andre spillere der ofte er sent online, vil kunne hjælpe med den opgave, især nu da alle skolebørnene har sommerferie og netop kan sidde oppe længe efter mods og admins kan.
Take it or leave it, men det er mine tanker om vores spillersituation
På et andet emne.
Måske virker det afskrækkende på nogle at man kommer ind på en server og så står man der og kan starte helt fra scratch igen.
Hvis det er, så kunne man lave et "startsæt" til nye VIP's, ikke at vi spawner ting, men er der en måde at lave en station eller "udleveringssted" af en art, som kun kan aktiveres én gang per spiller nogensinde? Jeg skulle gerne personligt kunne stå for at lave de her sæt, det ville inkludere et sæt diamond tools, en stak mad og måske et sæt armor, helt basale ting som hurtigt bliver kedeligt at skulle anskaffe sig hver gang man kommer til et nyt sted. Hovedsageligt for at opmuntre nye til at blive, da Crafters ellers hurtigt kan virke som om man står i en singleplayer verden med regler hvor man starter fra bunden af igen. Der må jo være en grund til at 80% af alle servere har donationssystem der giver items osv i bytte for 5$ og opefter hvad jeg har lagt mærke til. Og de her servere er jo af en eller anden grund utroligt populære, selvom jeg aldrig selv ville betale på den måde.
En tredje tilgang kunne være at lave et engelsk regelsæt, spillerbasen i DK er mildest talt tynd efterhånden og mange vælger de engelske servere netop pga. det højere spillertal. Tillad engelsk i chatten og kun engelsk udover dansk og det kunne måske gå hen og blive positivt.
Det jeg prøver at sige er at vi gør det jo heller ikke nemt for folk der netop bare gerne vil bygge og bare fordi man kun er 11-12 år gammel og ikke lige har udviklet den kognitive evne der skal til for at formulere en flot og tiltalende ansøgning, så betyder det jo ikke de er dårlige spillere der bare vil griefe os andre.
P.s. forbyd større cobblebyggerier i reglerne på normal, senex mappet ligner mildest talt lort og er for nemt et materiale at slippe afsted med
Afhængig af ansøgers alder og bekendtskaber på serveren, så er der stor forskel på om en ansøgning bliver godkendt eller afvist. Flere gange synes jeg at have set ansøgninger der normalt ville blive afvist, være godkendte på baggrund af at de kender nogen der allerede spiller hos os.
De fleste ansøgere går også under én af to kategorier; under 15 eller over 20, hvor at ansøgere over 20 virker til at have langt nemmere ved at komme ind end dem under 15. Jeg fastslår det ikke som fakta, men bare at det er en tendens jeg personligt synes at have lagt mærke til.
Realiteten på Crafters er at det kan være skide ligemeget hvad folk interesserer sig for i deres fritid for de fleste snakker alligevel sammen i mindre grupper og det ved jeg om nogen, da jeg selv blev medlem, så kan Crafters snildt være lige så ensomt som singleplayer, medmindre man selv tager venner med. Vi har ikke et fast playercount der rigtig gør det muligt at sætte eks. et lille hestevæddeløb op eller hvad det nu kunne være.
Mit forslag er at droppe vores ansøgningsmodel og bare sætte et konkret skema op med spørgsmål som ansøgere skal svare på. En slags kontrakt, så der ikke er nogen undskyldninger senere hen hvis de overtræder reglerne.
Muligvis skulle man også bare droppe testen helt, jeg er helt med på at det er perfekt til at vise om folk virkelig har læst reglerne, men altså, hvornår har det stoppet tidligere, nu bannede, medlemmer fra at griefe eller træde ved siden af på anden vis?. Vi har en del ansøgninger som bliver godkendt, men som aldrig bliver til andet fordi de aldrig modtager testen inde på serveren.
Hvis nu vi valgte at droppe både test og den frie ansøgning, så kunne man evt. også have en userclass der kunne tildeles betroede medlemmer, som ikke giver nogen anden rettighed andet end at man kan promote defaults og evt. kicke og/eller tempbanne urostiftere indtil en mod eller admin kan komme online og tage stilling til det pågældende problem. Vores mods og admins har jo deres egne liv, så de er jo sjældent online efter et vidst tidsrum, hvorimod andre spillere der ofte er sent online, vil kunne hjælpe med den opgave, især nu da alle skolebørnene har sommerferie og netop kan sidde oppe længe efter mods og admins kan.
Take it or leave it, men det er mine tanker om vores spillersituation
På et andet emne.
Måske virker det afskrækkende på nogle at man kommer ind på en server og så står man der og kan starte helt fra scratch igen.
Hvis det er, så kunne man lave et "startsæt" til nye VIP's, ikke at vi spawner ting, men er der en måde at lave en station eller "udleveringssted" af en art, som kun kan aktiveres én gang per spiller nogensinde? Jeg skulle gerne personligt kunne stå for at lave de her sæt, det ville inkludere et sæt diamond tools, en stak mad og måske et sæt armor, helt basale ting som hurtigt bliver kedeligt at skulle anskaffe sig hver gang man kommer til et nyt sted. Hovedsageligt for at opmuntre nye til at blive, da Crafters ellers hurtigt kan virke som om man står i en singleplayer verden med regler hvor man starter fra bunden af igen. Der må jo være en grund til at 80% af alle servere har donationssystem der giver items osv i bytte for 5$ og opefter hvad jeg har lagt mærke til. Og de her servere er jo af en eller anden grund utroligt populære, selvom jeg aldrig selv ville betale på den måde.
En tredje tilgang kunne være at lave et engelsk regelsæt, spillerbasen i DK er mildest talt tynd efterhånden og mange vælger de engelske servere netop pga. det højere spillertal. Tillad engelsk i chatten og kun engelsk udover dansk og det kunne måske gå hen og blive positivt.
Det jeg prøver at sige er at vi gør det jo heller ikke nemt for folk der netop bare gerne vil bygge og bare fordi man kun er 11-12 år gammel og ikke lige har udviklet den kognitive evne der skal til for at formulere en flot og tiltalende ansøgning, så betyder det jo ikke de er dårlige spillere der bare vil griefe os andre.
P.s. forbyd større cobblebyggerier i reglerne på normal, senex mappet ligner mildest talt lort og er for nemt et materiale at slippe afsted med
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
-
- Posts: 917
- Joined: 09 Sep 2012, 12:23
Re: Nye tider nye muligheder?
Damale - Noteret. Vores møde i aften er aflyst, men vi skal nok få snakket om det.
- Damale91
- Posts: 126
- Joined: 19 Jun 2013, 22:37
Re: Nye tider nye muligheder?
Det er fint, ingen stressBetinaLerche wrote:Damale - Noteret. Vores møde i aften er aflyst, men vi skal nok få snakket om det.
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
- doctorious
- Posts: 58
- Joined: 03 Jun 2013, 16:08
- Location: København
Re: Nye tider nye muligheder?
I approve this (:Damale91 wrote:En tanke der har strejfet mig er vores adgangskrav er meget fleksible.
Afhængig af ansøgers alder og bekendtskaber på serveren, så er der stor forskel på om en ansøgning bliver godkendt eller afvist. Flere gange synes jeg at have set ansøgninger der normalt ville blive afvist, være godkendte på baggrund af at de kender nogen der allerede spiller hos os.
De fleste ansøgere går også under én af to kategorier; under 15 eller over 20, hvor at ansøgere over 20 virker til at have langt nemmere ved at komme ind end dem under 15. Jeg fastslår det ikke som fakta, men bare at det er en tendens jeg personligt synes at have lagt mærke til.
Realiteten på Crafters er at det kan være skide ligemeget hvad folk interesserer sig for i deres fritid for de fleste snakker alligevel sammen i mindre grupper og det ved jeg om nogen, da jeg selv blev medlem, så kan Crafters snildt være lige så ensomt som singleplayer, medmindre man selv tager venner med. Vi har ikke et fast playercount der rigtig gør det muligt at sætte eks. et lille hestevæddeløb op eller hvad det nu kunne være.
Mit forslag er at droppe vores ansøgningsmodel og bare sætte et konkret skema op med spørgsmål som ansøgere skal svare på. En slags kontrakt, så der ikke er nogen undskyldninger senere hen hvis de overtræder reglerne.
Muligvis skulle man også bare droppe testen helt, jeg er helt med på at det er perfekt til at vise om folk virkelig har læst reglerne, men altså, hvornår har det stoppet tidligere, nu bannede, medlemmer fra at griefe eller træde ved siden af på anden vis?. Vi har en del ansøgninger som bliver godkendt, men som aldrig bliver til andet fordi de aldrig modtager testen inde på serveren.
Hvis nu vi valgte at droppe både test og den frie ansøgning, så kunne man evt. også have en userclass der kunne tildeles betroede medlemmer, som ikke giver nogen anden rettighed andet end at man kan promote defaults og evt. kicke og/eller tempbanne urostiftere indtil en mod eller admin kan komme online og tage stilling til det pågældende problem. Vores mods og admins har jo deres egne liv, så de er jo sjældent online efter et vidst tidsrum, hvorimod andre spillere der ofte er sent online, vil kunne hjælpe med den opgave, især nu da alle skolebørnene har sommerferie og netop kan sidde oppe længe efter mods og admins kan.
Take it or leave it, men det er mine tanker om vores spillersituation
På et andet emne.
Måske virker det afskrækkende på nogle at man kommer ind på en server og så står man der og kan starte helt fra scratch igen.
Hvis det er, så kunne man lave et "startsæt" til nye VIP's, ikke at vi spawner ting, men er der en måde at lave en station eller "udleveringssted" af en art, som kun kan aktiveres én gang per spiller nogensinde? Jeg skulle gerne personligt kunne stå for at lave de her sæt, det ville inkludere et sæt diamond tools, en stak mad og måske et sæt armor, helt basale ting som hurtigt bliver kedeligt at skulle anskaffe sig hver gang man kommer til et nyt sted. Hovedsageligt for at opmuntre nye til at blive, da Crafters ellers hurtigt kan virke som om man står i en singleplayer verden med regler hvor man starter fra bunden af igen. Der må jo være en grund til at 80% af alle servere har donationssystem der giver items osv i bytte for 5$ og opefter hvad jeg har lagt mærke til. Og de her servere er jo af en eller anden grund utroligt populære, selvom jeg aldrig selv ville betale på den måde.
En tredje tilgang kunne være at lave et engelsk regelsæt, spillerbasen i DK er mildest talt tynd efterhånden og mange vælger de engelske servere netop pga. det højere spillertal. Tillad engelsk i chatten og kun engelsk udover dansk og det kunne måske gå hen og blive positivt.
Det jeg prøver at sige er at vi gør det jo heller ikke nemt for folk der netop bare gerne vil bygge og bare fordi man kun er 11-12 år gammel og ikke lige har udviklet den kognitive evne der skal til for at formulere en flot og tiltalende ansøgning, så betyder det jo ikke de er dårlige spillere der bare vil griefe os andre.
P.s. forbyd større cobblebyggerier i reglerne på normal, senex mappet ligner mildest talt lort og er for nemt et materiale at slippe afsted med
I'all prevail - | - Just one more Block