Server Semi Up… ?

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
CptTomatoKing

Re: Server Semi Up… ?

Post by CptTomatoKing »

Hvis der er nogle der læser dette lige nu så er jeg lige kommet ind og jeg tror at andre også kan (men det stopper sikkert :? )
To mine, or not to mine...
imtheapache

Post by imtheapache »

håber virkeligt også at vi muligvis kunne starte en diskussion/afstemning om en ny verden.
Rekalty

Post by Rekalty »

Jeg kan naturligvis godt forstå at nogle ønsker et nyt map, især i lys af alle de mange updates der har været til spillet den sidste tid, nye træer, bedre biomes, fixes og så videre. Men på den anden side er det da helt klart, at mange ikke ønsker at miste alt det de har brugt uger/måneder på at bygge op...

Reset, eller 2nd server kunne være godt engang, og det ville ikke skade at folk spredte sig lidt ud, eller arbejdede sammen om at lave et spawn-sted der ikke så lige så tilfældigt ud som nu, uden nogen reel infrastruktur eller orden på bygninger i centrum af kortet.
kaffeluskeren

Post by kaffeluskeren »

Rekalty wrote:Jeg kan naturligvis godt forstå at nogle ønsker et nyt map, især i lys af alle de mange updates der har været til spillet den sidste tid, nye træer, bedre biomes, fixes og så videre. Men på den anden side er det da helt klart, at mange ikke ønsker at miste alt det de har brugt uger/måneder på at bygge op...

Reset, eller 2nd server kunne være godt engang, og det ville ikke skade at folk spredte sig lidt ud, eller arbejdede sammen om at lave et spawn-sted der ikke så lige så tilfældigt ud som nu, uden nogen reel infrastruktur eller orden på bygninger i centrum af kortet.
Jeg er personligt meget imod et map-reset. Hvis folk gerne vil opleve de nye biomes så kan de jo bare bygge ude i de områder der ikke er blevet opdaget endnu?
/kaffe
Rekalty

Post by Rekalty »

Der er desværre ikke flere områder tilbage, på world map, og jeg ved ikke hvor langt ude map border er, men det er minimalt hvor meget der er tilbage at udforske :) det ville måske hjælpe med nogle plugins, der giver lidt mere dybte til spillet, uden at ødelægge "vanilla" fornemmelsen.
Minecart Mania vil f.eks stoppe problemet med at gæster nakker minecarts & boosters, da boosters laves om til blokke.
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

Rekalty wrote:Der er desværre ikke flere områder tilbage, på world map, og jeg ved ikke hvor langt ude map border er, men det er minimalt hvor meget der er tilbage at udforske :) det ville måske hjælpe med nogle plugins, der giver lidt mere dybte til spillet, uden at ødelægge "vanilla" fornemmelsen.
Minecart Mania vil f.eks stoppe problemet med at gæster nakker minecarts & boosters, da boosters laves om til blokke.
Der er meget plads på world map og så vidt jeg ved er der ikke grænser på serveren lige nu ;)

Jeg syntes ikke man skal tilføje flere blocks til spillet eller give blocks underlige funktioner (efter min mening vel det ødelægge vanilla fornemmelsen på serveren)..
Rekalty wrote:Jeg kan naturligvis godt forstå at nogle ønsker et nyt map, især i lys af alle de mange updates der har været til spillet den sidste tid, nye træer, bedre biomes, fixes og så videre. Men på den anden side er det da helt klart, at mange ikke ønsker at miste alt det de har brugt uger/måneder på at bygge op...

2. server er nok udelukket af mange årsager:
Hvem skal være host? (tror ikke xcanner vel til at have 2 permanente servere)
Hvis de bliver kørt på en maskine vel det tage mange resurser og dermed sikkert give meget lag
Alt skal gøres 2 gange (promotes, mod installationer osv..)
Hvad så når den nye server bliver stor, mangler ting osv.. skal man så bare lave en til server?

Generelt syntes jeg at det er dumt med en til server :!: :(

Nyt map ville være godt da man også har mulighed for at lave noget nyt og har lidt mere erfaring så man ved lidt mere om hvordan man skal starte og hvad man skal lave (fx. er spawn lidt svært at ændre nu og der bliver mulighed for at få mere struktur på tingene)
Men inden man laver noget nyt map af nogen art så tror jeg at det er en god idé at lave en afstemning og en tråd hvor man kan komme med forslag til hvad der skal være fx metro, vejsystem etc...
fatKaizer

Post by fatKaizer »

Jeg er også imod reset af wold. På et tidspunkt, ville det måske være en god idé, for jeg kan sagtens følge pointerne, med at vores verden er outdated. Men om nogle måneder er den outdated igen. Når spillet bliver "udgivet", vil jeg nok være meget mere positiv over for et reset. Men næppe før. Som sagt, kan folk jo bare løbe længere ud, hvis de gerne vil opleve noget nyt.

Med hensyn til snydeblokke, er jeg MEGET imod. Minecraft handler om at være kreativ! jeg har brugt rigeligt af timer, på youtube og minecraftwiki, for at få inspiration til at lave en super sej booster. Skal al denne kreativitet nu pakkes ind i én blok? For mig set, er det det samme som at bruge /give kommandoer. Som Yahtzee så smukt siger, så er det udfordringerne, der gør at man sætter pris på det man har lavet.
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

Jeg er også meget mod map reset da jeg er sådan en der bygger ting, for at på et tidspunkt at komme tilbage og beundre de ting jeg og andre har lavet.
Image
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

At resette map den dag spillet udkommer er nok en god ide :)

Men derfor er det nok en god idé at lave en tråd (eller måske et forum) hvor man kan komme med forslag til hvordan den nye verden skal se ud (spawn, metro, skilte så man kan finde rundt, veje osv..)

Det kunne måske være en god idé at lave et forum om hvad der skal være i den nye verden for at kunne lave afstemninger (hvis forumet understøtter det) og lave tråde om hver enkelte ting (fx en tråd om hvad der skal være i spawn) :D
Rekalty

Post by Rekalty »

Minecart Mania her hverken nye eller "snydeblokke" - den gør Iron, Gold og Dia blokke brugbare, ved at lade carts der bevæger sig ovenpå dem blive boosted. De kan naturligvis stadig bruges til pynt, hvis man er til sådan noget ;)
Post Reply