Info om ændringer på Novus ifm opdatering.

Nyheder fra holdet bag crafters.dk samt events.
Post Reply
JBTollak
Administrator

Info om ændringer på Novus ifm opdatering.

Post by JBTollak »

Imens der ventes på genåbningen af Crafters.dk, kan her læses om de ændringer på serveren, I som spillere vil komme til at opleve.

Regelsættet opdateres.
Herunder listes ændringerne i reglerne:

“PvP, Adventure, Nether og The End er midlertidige verdener der vil blive resat ved større opdateringer.”
Ændres til:
“Miningworld og dens underverdener (Nether og The End), er midlertidige verdener. Disse vil blive resat hver 6. måned, eller ved større opdateringer.”

“Villagers figurerer udelukkende på serveren for at muliggøre automatisk landbrug. De må derfor kun bruges til at automatisere wheat-, carrot- og potatofarms.
Du må gerne breede villagers.”

Ændres til:
“Det er ikke muligt at bruge villagers til at lave en ironfarm. Dette er slået fra på serveren.”

“Man må ikke invadere andres miner. Der gøres krav på en mine ved at sætte fakler. Graves der ind i en mine med fakler, skal retningen ændres og hullet dækkes til.”
Ændres til:

“Man må ikke invadere andres miner. Der gøres krav på en mine ved at sætte et skilt med sit navn. Skiltet skal placeres synligt. Graves der ind i en mine, hvor man ser et sådan skilt, skal retningen ændres og hullet dækkes til.

“Når en admin eller moderator siger stop, skal alle PvP kampe stoppes!”
Ændres til:

Slettes fra regelsættet. (vi formoder at alle kan opføre sig ordentligt under turneringer)

“Det er ikke tilladt at efterlade ”single-block”-konstruktioner (1×1). Dette betyder også at tårne lavet af svampe eller træer (stablet ovenpå hinanden) ikke er tilladt. Nether og The End er undtaget."
Ændres til:

“Det er ikke tilladt at efterlade ”single-block”-konstruktioner (1×1). Dette betyder også at tårne lavet af svampe eller træer (stablet ovenpå hinanden) ikke er tilladt. Mining World, og dens underverdener er undtaget.”

“Skal der bruges større mængder af et givent materiale bør det hentes i PvP, hvor det ikke er nødvendigt at tage hensyn til miljøet.”
Ændres til:

“Skal der bruges større mængder af et givent materiale SKAL det hentes i Mining World, hvor det ikke er nødvendigt at tage hensyn til miljøet.”

“PvP er spillernes frirum, hvor kun reglerne fra nr. 1 til og med nr. 7 er gældende.”
Ændres til:

Slettes fra regelsættet.

Nye Verdener:
Der er et nyt “verdens” system på Novus.
Der er oprettet et Mining World, med 2 underverdener (Nether og The End)
Disse verdener er til afhentning af byggematerialer, og bliver resat.

Derudover er der tilføjet flg. permanente verdener:
Nether
The End
Disse verdener bliver ikke resat, og er derfor optimale at bygge sine mobfarms i.

Plugin ændringer:
Herunder listes de ændringer i plugins, der har synlige ændringer for spilleren:

TrainCarts / EasyCarts:
TrainCarts må desværre lade livet under denne opdatering.
Vi har været her før, ved opdateringen til 1.8, hvor pluginet også blev deaktiveret. Dengang åbnede der sig en mulighed for at fortsætte med pluginet, da en ny udviklergruppe overtog vedligeholdelsen af TrainCarts.
Desværre er det en meget kompliceret opgave at vedligeholde dette plugin, og følge med Mojangs opdateringer af Minecraft til 1.9, 1.10 og snart 1.11.
Dette har betydet at TrainCarts har holdt opdateringen af Crafters.dk tilbage, gang på gang.
Nu har vi taget konsekvensen af dette, og valgt at bruge pluginet “EasyCarts” istedet.

Ændringerne ved brug af metro bliver som følger:
  • Stationer og skilte til TrainCarts vil ikke have nogen funktion længere.
  • Derfor skal alle afkørsler skiltes med Stationer man kan køre til.
  • Alle kryds skal være med lige skinner (se billede forneden)
  • Når du stopper ved et kryds, vælger du retning med taster eller museklik.
  • EasyCarts kører med 4 gange normal hastighed, når der er spillere i carten.
Korrekt linjeføring med EasyCarts
Korrekt linjeføring med EasyCarts
LWC:
Det originale LWC er ikke blevet vedligeholdt længe. En anden udvikler har lavet en “uofficiel” version, med accept fra Hidendra, som er udvikleren på det originale LWC.
I denne version er tilføjet muligheden, at låse entities.
Ændringerne ved brug af LWC bliver som følger:
  • Bannere, itemframes, og armor stands bliver nu låst automatisk (ligesom kister)
  • Det er muligt at låse beacon, paintings og anvils.
Market:
Den nyeste opdatering til market fjerne mailbox systemet, som man tidligere skulle afhente sine varer i. I stedet har men et stock (lager), på 8 pladser i market, som varerne lander i.

Ændringerne ved brug af Market bliver som følger:
  • NY KOMMANDO: /market (/market listings udgår)
  • Mailbox fjernes
  • 8 stock pladser til de varer man køber, integreret i /market

Villager Plugin:
Pluginet styrer hvordan spillere kan interagere med villagers.

Ændringerne bliver:
  • Det tillades nu at trade med villagers.
Pars

Re: Info om ændringer på Novus ifm opdatering.

Post by Pars »

Fedt med endnu en vellykket opdatering. Godt arbejde og en masse respekt fra min side af. Jeg tror det er de færreste der har en ide om hvor meget arbejde der er i at holde en server som Crafters kørende, derfor, kæmpe skud ud til Jacob og Stick - og til resten af holdet bag.
JBTollak
Administrator

Post by JBTollak »

Pars wrote:Fedt med endnu en vellykket opdatering. Godt arbejde og en masse respekt fra min side af. Jeg tror det er de færreste der har en ide om hvor meget arbejde der er i at holde en server som Crafters kørende, derfor, kæmpe skud ud til Jacob og Stick - og til resten af holdet bag.
The Champ approves of this message!
Ninjastick

Post by Ninjastick »

Pars wrote:Fedt med endnu en vellykket opdatering. Godt arbejde og en masse respekt fra min side af. Jeg tror det er de færreste der har en ide om hvor meget arbejde der er i at holde en server som Crafters kørende, derfor, kæmpe skud ud til Jacob og Stick - og til resten af holdet bag.
Tak Pars, det var pænt af dig ^^
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
CasperSK

Post by CasperSK »

Camp Spandex er fucked, der er nye regler og vi er gamle og stædige. Det går aldrig for Pars og jeg. Vi må indse at det på tide at trække os tilbage fra Novus og holde os til Senex.

DET GAS!
Godt arbejde, det gik godt nok hurtigt.
we've tried nothing and we're all out of ideas.
GumZ1110

Post by GumZ1110 »

Market:

Kan det passe man kun kan sælge en stak af hver type item ?
GumZ1110, Xmod, handelsdude, eneboer og fedtet fyr.
Post Reply