Status gør regelbrud ok?
- Damale91
Status gør regelbrud ok?
Ok, teoretisk set så ja, det er et soltegn og ja, den mangler én blok fra at være fuldendt.
Men for 99% af befolkningens vedkommende vil de nok se et hagekors medmindre de googler sig til et billede af forskellen.
Hørte så senere at det er bygget af Ch0x, men det virker fra chatten som om at det er ok i det tilfælde, siden det mangler en enkelt blok.
Kun for få dage siden var det samtidig undskyldt som en "smutter" af Betina da flere svævende træer var fundet efterladt af Neovo.
Så forstår jeg ikke hvorfor Doc's istempel blev krævet revet ned for at ligne en fallus, hvis man gør kortet fladt.
Jeg synes at vores moderatorer bør være mere upartiske i deres bedømmelser af regelbrud i forhold til de her eksempler.
Det er ikke for at stikke til nogen, jeg synes bare det bør få noget opmærksomhed.
/Damale
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
-
Re: Status gør regelbrud ok?
Jeg er enig med dig i at der ikke skal bygges noget der ligner et hagekors, hvilket også er derfor jeg fjernede det for lidt tid siden, på de andres vegne.Damale91 wrote:Moderatorenes hagekors.PNG
Hagekors.PNG
Man kunne jo undre sig lidt over hvordan det er gået til.
2018-01-21_21.46.23.png
Ok, teoretisk set så ja, det er et soltegn og ja, den mangler én blok fra at være fuldendt.
Men for 99% af befolkningens vedkommende vil de nok se et hagekors medmindre de googler sig til et billede af forskellen.
Hørte så senere at det er bygget af Ch0x, men det virker fra chatten som om at det er ok i det tilfælde, siden det mangler en enkelt blok.
Kun for få dage siden var det samtidig undskyldt som en "smutter" af Betina da flere svævende træer var fundet efterladt af Neovo.
Så forstår jeg ikke hvorfor Doc's istempel blev krævet revet ned for at ligne en fallus, hvis man gør kortet fladt.
Jeg synes at vores moderatorer bør være mere upartiske i deres bedømmelser af regelbrud i forhold til de her eksempler.
Det er ikke for at stikke til nogen, jeg synes bare det bør få noget opmærksomhed.
/Damale
Det du siger med en "smutter" fra Neovo, det synes jeg kommer lidt ude af kontekst.
Jeg er af den mening at vi kun skal jaile folk hvis det giver mening. Men at jaile en spiller som har spillet her siden serveren blev lavet, men ikke har været rigtig aktiv i over et år, for noget som han gjorde i 2016, det synes jeg ville være fjollet.
Neovo kender reglerne ud og ind, og han har altid overholdt dem.
Når vi jailer folk, så er det fordi vi enten mistænker at de ikke har læst reglerne, eller de er ligeglade med dem. Jeg vurderede at ingen af delene var tilfældet her. Så det er ikke fordi han er fra SC.
Toeffe var ude og vise mig et par flyvende træer, som var efterladt af flere forskellige spillere. Kun én af dem valgte jeg at jaile, og det var fordi der var flere af dem, og fordi det var sket for nyligt.
Dem jeg derimod IKKE jailede var folk som spillede herinde i en kort periode for 1 år eller mere siden. Hvis jeg jailer dem og de pludselig logger på igen og ser at de er jailede, så har de jo ikke en chance for at vide hvad de er jailede for, og så synes jeg at pointen går tabt.
Så ja, der er tilfælde hvor jeg bare rydder op og går videre, fordi jeg ikke vil virke som en magtliderlig moderator, der bare vil have så mange som muligt banned og jailed.
-
Damale91 wrote: Så forstår jeg ikke hvorfor Doc's istempel blev krævet revet ned for at ligne en fallus, hvis man gør kortet fladt.
Jeg synes heller ikke at man kan bruge det som argument, når bygningen stadig står og ligner en stor, flot fallos af sne.
- Damale91
Ok, det er da rart, jeg kunne bare ikke vide hvor længe det havde stået der, jeg ved bare at worldmap godt kan være et stykke tid om at opdatere til tider, så det kan have været der alt imellem en time og 30 sekunder.BetinaLerche wrote: Jeg er enig med dig i at der ikke skal bygges noget der ligner et hagekors, hvilket også er derfor jeg fjernede det for lidt tid siden, på de andres vegne.
Det er i den kontekst som at jeg inden for kort tid ser det der rent faktisk er direkte regelbrud blive henkastet uden nogen form for bemærkning til den/de ansvarlige spillere, fra den samme moderator.BetinaLerche wrote: Det du siger med en "smutter" fra Neovo, det synes jeg kommer lidt ude af kontekst.
Jeg er af den mening at vi kun skal jaile folk hvis det giver mening. Men at jaile en spiller som har spillet her siden serveren blev lavet, men ikke har været rigtig aktiv i over et år, for noget som han gjorde i 2016, det synes jeg ville være fjollet.
Jeg troede der blev modereret på regler og ikke på meninger trods alt.
Det var trods alt heller ikke kun et enkelt træ, der var 5+ brud på vores regler og jeg skulle da klart mene at det er vigtigere at sørge for at gamle spillere ikke bliver sløsede med reglerne, bare fordi de "har været her længe".BetinaLerche wrote: Neovo kender reglerne ud og ind, og han har altid overholdt dem.
Når vi jailer folk, så er det fordi vi enten mistænker at de ikke har læst reglerne, eller de er ligeglade med dem. Jeg vurderede at ingen af delene var tilfældet her. Så det er ikke fordi han er fra SC.
Toeffe var ude og vise mig et par flyvende træer, som var efterladt af flere forskellige spillere. Kun én af dem valgte jeg at jaile, og det var fordi der var flere af dem, og fordi det var sket for nyligt.
Hvis man spiller herinde i en kort periode og bryder reglerne, så er det da netop en pointe at gøre et eller andet for at gøre dem opmærksomme på at reglerne er blevet overtrådt. De bliver da ikke mere opmærksomme på reglerne af at slippe for "straf" for at overtræde dem og så kan nogen bruge tid på at finde det, rapportere det og en moderator kan bruge sin tid på ikke at jaile dem endnu en gang næste gang de kommer ind og spiller.BetinaLerche wrote: Dem jeg derimod IKKE jailede var folk som spillede herinde i en kort periode for 1 år eller mere siden. Hvis jeg jailer dem og de pludselig logger på igen og ser at de er jailede, så har de jo ikke en chance for at vide hvad de er jailede for, og så synes jeg at pointen går tabt.
Jeg synes det er en sløset holdning desværre.
/Damale
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
- Damale91
BetinaLerche wrote:Damale91 wrote: Så forstår jeg ikke hvorfor Doc's istempel blev krævet revet ned for at ligne en fallus, hvis man gør kortet fladt.
Jeg synes heller ikke at man kan bruge det som argument, når bygningen stadig står og ligner en stor, flot fallos af sne.
Doc forlod serveren siden da, det er ikke crafteres ansvar at fjerne den og serverteam har ikke gjort det.
Det ændrer dog ikke på den beslutning der blev taget om det dengang.
Du er til gengæld en af de meget meget få der mener det ligner en fallos både i spillet og på kortet, da den nu er omgivet af sne og praktisk talt usynlig.
-
Der bliver modereret på regler, men alting er ikke sort/hvidt. Vi er ikke robotter der reagerer på ethvert regelbrud med en konsekvent konsekvens.Damale91 wrote:
Det er i den kontekst som at jeg inden for kort tid ser det der rent faktisk er direkte regelbrud blive henkastet uden nogen form for bemærkning til den/de ansvarlige spillere, fra den samme moderator.
Jeg troede der blev modereret på regler og ikke på meninger trods alt.
Det var trods alt heller ikke kun et enkelt træ, der var 5+ brud på vores regler og jeg skulle da klart mene at det er vigtigere at sørge for at gamle spillere ikke bliver sløsede med reglerne, bare fordi de "har været her længe".
Jeg ved tilfældigvis at der er blevet gravet ud til en kanal i spawn, og så er det bare gået lidt stærkt, og der er et lille stykke på den meget lange rute, hvor træerne er blevet glemt. Det er ikke fordi han har været sløset.
Du skriver "uden nogen form for bemærkning til den/de ansvarlige spillere", men du kan selvfølgelig heller ikke vide at vi i SC mødes engang imellem. Jeg vurderede at sandsynligheden for at Neovo skulle komme ind og lave mere "ballade" inden jeg ser ham og får fortalt ham det, den var ret lille.
Hvis du følte at det var uretfærdigt, så kunne du lige have skrevet en private message til mig, og så kunne du få forklaringen. Ingen grund til at blæse det op.
Men hvis en spiller som har spillet herinde i kort tid ikke har været inde i et år, så går jeg ud fra at de ikke kommer tilbage, og så er der både det ekstra arbejde i det at jaile dem (Og tage billeder og lægge ind på sagen), men ikke nok med det. For efter et par måneder, så bliver sagen forældet, og vi bliver tvunget til at tage stilling til den igen. Så skal vi tage ud til det pågældende sted, rydde op efter spilleren og derefter banne dem for en inaktiv jailsag, så vi ikke har 5000 jailsager i systemet. Og så skal vi lukke sagen.Damale91 wrote: Hvis man spiller herinde i en kort periode og bryder reglerne, så er det da netop en pointe at gøre et eller andet for at gøre dem opmærksomme på at reglerne er blevet overtrådt. De bliver da ikke mere opmærksomme på reglerne af at slippe for "straf" for at overtræde dem og så kan nogen bruge tid på at finde det, rapportere det og en moderator kan bruge sin tid på ikke at jaile dem endnu en gang næste gang de kommer ind og spiller.
Jeg synes det er en sløset holdning desværre.
/Damale
Men det slutter ikke her, for hvis spilleren så efter et år finder frem til serveren igen, og finder ud af at de er blevet banned for et enkelt flyvende træ, på en server som de højst sandsynligt ikke kan huske at de har spillet på, så skal vi igennem en klage over ban, og spilleren har herefter nok ikke det bedste indtryk af serverens personale.
Derfor tænker jeg at det er lettere bare at fjerne det flyvende træ.
-
Jeg vil gerne lige pointere at jeg ikke har noget imod at bygningen står der, jeg har dog lidt sværere ved at acceptere at han fik at vide at han skulle fjerne den, men han vælger ikke at gøre det, og i stedet forlade serveren. Men ikke for good, for han har da været inde idag.Damale91 wrote:
Doc forlod serveren siden da, det er ikke crafteres ansvar at fjerne den og serverteam har ikke gjort det.
Det ændrer dog ikke på den beslutning der blev taget om det dengang.
Du er til gengæld en af de meget meget få der mener det ligner en fallos både i spillet og på kortet, da den nu er omgivet af sne og praktisk talt usynlig.
Det kunne løses meget nemt ved f.eks. at lave et par ekstra tårne på siden, så den ikke havde samme karakteristiske form. Igen, vi er ret fleksible, så det er ikke fordi vi bare siger "Fjern den, og det skal være nu". Vi er sgu åbne for andre muligheder.
- Zicy
Nu stopper jeg det lige her, før det går over gevind og risikere at blive til mudderkastning!
Alle har givet deres syn på sagen, og kritikken er noteret.
Jeg låser tråden.
Alle har givet deres syn på sagen, og kritikken er noteret.
Jeg låser tråden.