Gave fra julemanden i anledning af 8 års dagen

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
julemand101

Gave fra julemanden i anledning af 8 års dagen

Post by julemand101 »

Jeg kom vidst nok til at love til en eller anden at jeg ville skrive en gæstepost indlæg i anledning af 6 års dagen... æh ja det fik jeg gjort men i kender mig jo efterhånden så det blev til et "meget" langt skriveri og det er fortsat endnu ikke færdigt. Så jeg nåede selvfølgelig ikke 6 års dagen eller 7 års dagen og nu nåede jeg heller ikke 8 års dagen... (amen for helvede).

Nå men til en trøst vil jeg give en lettere forsinket smugkig ind i første del af min "historie" som jeg faktisk blev færdig med for 2 år siden (det er alle de andre dele der tager tiden). Bare for at slå fast, så er første del det eneste der er skrevet som en "historie" og jeg må indrømme jeg hyggede mig lige lovlig meget imens jeg skrev det.

Nå men her er første del og forhåbentligt får jeg skrevet det hele færdigt til 9 års dagen og hvis ikke så bliver det bare speciel ting til fejring af 10 års dagen. :P

Julemandens historie del 1: Det skete i de dage...
Jeg er klar over mange allerede kender historien/fortællingen/legenden/myten/sagnet om hvordan Crafters.dk blev skabt. Men der er alligevel kommet mange nye ind på serveren igennem årene og starten har en betydning for slutningen af min fortælling. Så lad os tage den endnu engang som det står nedskrevet på de gamle harddiske til trods for mange detaljer er forvrænget en smule igennem årene:

Der var engang engang en lille landsby kaldet Dailyrush.dk. Befolkningen bestod primært af gamere og andet godtfolk der elskede at diskutere langt ud på natten om blandt andet negleklippere og om hvorvidt øl ude i sneen var kolde. Men som så mange andre landsbyer var der ikke ret mange initiativtagere og i stedet for at gøre noget ved problemerne foretrak beboerne at tale om dem.

En dag kom en af beboerne løbende ind i midten landsbyen og skyndte sig op på landsbyens officielle ølkasse kaldet “forummet”. Manden råbte her at han ude i verden havde set hvad fremtiden ville bringe og fremtiden ville denne gang hedde Minecraft. Som det sker for de fleste på ølkassen så gik folk blot forbi og enkelte gik over og sagde ting som fx “dit link er forkert” og “LORTE ÆBLER!” selvom ingen egentlig vidste hvad dette egentlig skulle betyde. Manden forlod ølkassen og skrev en note om hans vilde opdagelse på en tavle nær ølkassen i håb om nogen kunne bruge hans opdagelse til noget.

Livet fortsatte i landsbyen og som altid gik der ikke særlig lang tid før alt virkede som om intet var hændt. Folk fortsatte med at gå op på ølkassen, råbe om problemer for blot at træde ned igen uden at noget blev ændret. Nogle dage senere kom en af byens beboer forbi tavlen. Tavlen var som altid komplet tildækket af tilfældige budskaber men alligevel fandt han indlægget om Minecraft og fandt dette interessant.

Manden hed xcanner og var som sådan ikke nogen speciel person landsbyen men alligevel skrev han en tilføjelse til noten at han selv havde hygget sig med Minecraft i 3 timer og skrev følgende:
xcanner wrote:“..det er ikke specielt sjovt eller underholdende,- man bliver bare fanget”
Udover at enkelte nu også kom forbi med deres små meninger kom en stor kraftig fyr med hvidt fuldskæg forbi og skrev en længere beretning han havde haft i spillet for han havde også set hvad der skete ude i verden.

Og således blev der skrevet frem og tilbage i nogle dage og efterhånden startede en lille gruppe i landsbyen med det tilfælles at de alle egentlig ikke synes Minecraft var specielt godt men alligevel blev ved med at snakke om deres oplevelser i spillet. Og som det ofte skete var der pludselig en der stod op på en ølkasse og spurgte om der ikke var en der ville starte en server så gruppen kunne spille sammen.

Eftersom dette nu engang var Dailyrush.dk var der egentlig ikke nogen forventning i fællesskabet om at der blev startet nogen fælles server men xcanner sad i et hjørne og syntes egentlig godt om forslaget og 30 min efter var der oprettet en Minecraft server der kørte på hans egen desktop computer.

Få minutter efter opstarten kom den kraftige hvidskægget mand ind på serveren hvor kun xcanner fortsat var inde. Manden præsenterede sig som julemand101 og til trods for julemand101 byggede et hus der blev brændt ned hver dag så opstod der langsomt et fællesskab af flere og flere indbyggere fra Dailyrush.dk. Da xcanner så han ikke kunne gøre alt arbejdet alene spurgte han om julemand101 kunne være administrator sammen med ham.

Og dette blev starten på et mangeårigt venskab hvor Crafters.dk fælleskabet voksede sig større og større med xcanner’s fokus primært rettet mod hvordan spillerne havde det og julemand101 der sad nede i teknikrummet og planlagde fundamentet bag serveren.

Og resten er blot historie….

I næste indlæg vil jeg skrive mere om mig selv (julemand101) og hvor jeg forsøger at komme ind på hvorfor jeg overhovedet valgte at bruge så meget tid med Crafters.dk projektet.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
BetinaLerche

Re: Gave fra julemanden i anledning af 8 års dagen

Post by BetinaLerche »

Dejligt at høre fra dig igen, jeg glæder mig til at læse mere :D
FedeAnderzen

Re: Gave fra julemanden i anledning af 8 års dagen

Post by FedeAnderzen »

Fed historie, især hvis man kender til Minecraft tråden fra Daily Rush

Glæder mig til at høre mere, hvornår det så end bliver.
Image
Post Reply