Jeg må indrømme at jeg er meget triggeret lige nu, som alle ved har der været ild i forummet i den sidste uge og spillere som normalt er meget neutrale og ønsker at forholde sig neutrale laver et kort og meget relevant indlæg i tråden kritik af Crafters.
Indenfor en time og to minutter er han skudt ned med ting som "Det har vi altid gjort" og "hvis du eller andre fortsætter med at diskutere yderligere betragter jeg det som mudderkast" han får af vide at kritikken er noteret og vil blive behandlet fortroligt på søndags mødet hvor, hvis vi antager at alle admins og moderator deltager, 20% af de deltagende er medlem af den gruppering som er skyld i kritikken i første omgang.
Det hjælper så heller ikke at det er blevet bygget af, korrekt mig hvis jeg tager fejl, en spiller som tidligere har været bannet og der er skrevet af en admin i hans "klage over ban"
Det er sjovt hvor stor forskels behandling der forgår, når man tænker på "klage over ban" sager der også har været oppe og vende i denne uge. Jeg tænker naturligvis på Astro's sag hvor han er blevet bannet på stedet efter at have postet et link til en sang på Discord og skrevet “when moderators talk” han får efterfølgende af vide atEftersom serveren står til lukning/flytning har han lovet mig at opføre sig pænt, hvis det betød han kunne komme ind og få sig en sidste rundtur. Grundet hans fortid vil der selvfølgelig være nul-tolerance overfor ballade, da god opførsel er en betingelse for at være på serveren.
Til information er dette skrevet af den samme moderator som skriver at den først nævnte kritik betragtes som mudderkastning hvis den diskuteres yderligere."Dit regelbrud ligger langt ud over modenhedsreglen"
Hvorfor er det at den eneste straf der efterhånden eksistere på Crafters er et ban, hvorfor bliver der ikke taget andre straffe metoder i brug som jail eller mute, ligesom i gamle dage?, jeg tænker ikke kun på Astro's sag men det kunne være at det skulle taget op til overvejelse så ikke alle gamle og aktive spillere ender med at blive bannet hvis de ikke har en fod inden for i den "rigtige" gruppering og er venner med dem som tager de overordnet beslutninger.
Jeg er enig i at Astro havde brug for en irettesættelse, og en straf så han kunne forstå at det ikke er i orden, og man skal respektere de admins og moderator som prøver at gøre Crafters til en god Minecraft server og et godt community, men at skrive at "Dit regelbrud ligger langt ud over modenhedsreglen" er for hårdt, specielt når man tænker på at det kommer fra en moderator som i sin tid selv har været bannet og fået nedenstående svar på sin "klage over ban"
Denne moderator fik "perm ban" i første omgang, men efter en civiliseret samtale omkring sagens forløb endte det med et unban, og efter små fem år med god opførelse blev denne tidligere bannede spiller udnævnt til moderator.Jeg har snakket med xcanner og vi er begge enige om at du får samme straf som din ven hvilket vil sige perm ban. Sagen var ret omfattende så vi ser ingen grund til at lukke dig ind igen.
I mine øjne viser det at folk bliver ældre og mere modne efter en straf er udstået, måske man skulle overveje at udnævne Toeffe til moderator da han tydeligvis er vokser med opgaven som helper, og samtidig udnævne Astro til helper i håb om at han også vokser med opgaven?
Jeg forventer ikke at de spillere som går med skyklapper skal tage mig alvorligt, jeg har tros alt ikke været meget aktiv, hvis overhovedet de sidste tre år, men det betyder ikke at jeg stoppede med at følge med i hvad der sker på Crafters.
Til sidst vil jeg gerne gøre det klart, at de nævnte spillere, både navngivende og u navngivende, ikke har været en del af dette indlæg og det er min egen mening om de aktuelle sager som køre på Crafters i øjeblikket. Dette skal læses som et forum indlæg på det store internet og der vil forkomme stavefejl og grammatiske ukorrektheder.