Spiller Tilfredsheds Analyse og Server Vurdering

Post Reply
User avatar
Emiellouis
Posts: 228
Joined: 11 Jul 2011, 13:54
Location: København

Spiller Tilfredsheds Analyse og Server Vurdering

Post by Emiellouis »

På mødet snakkede vi om, hvordan det bedst muligt kunne lade sig gøre, at involvere hele communitiet, når der skal foretages ændringer på Crafters. Vi har valgt de første punkter ud fra den nylige kritik. Det er hensigten, at nå igennem de fleste forslag, i et tempo hvor der er tid til at debattere forslagene ordentligt, og alle kan nå at byde ind med deres mening.

For at undgå at craftere sidder inde med utilfredshed over beslutninger der er taget, i løbet af en længere periode, har vi besluttet os at der skal afholdes en STA SV, en Spiller Tilfredsheds Analyse og Server Vurdering. Dette skal være et sted hvor man kan lufte alle sine utilfredsheder. Hvilke tiltag kan vi gøre, for at sørge for at i får plads til at lufte jeres utilfredsheder? Hvor ofte skal sådan en holdes? Skritfligt, mundtligt, eller noget helt tredje?
User avatar
FedeAnderzen
Posts: 2062
Joined: 09 Mar 2011, 19:06

Re: Spiller Tilfredsheds Analyse og Server Vurdering

Post by FedeAnderzen »

Jeg tror ikke det skal være alt for ofte man laver de her undersøgelser. Hvis det feks. er hver måned mister folk måske interessen eller tænker at man venter til den næste.

Måske hvert kvartal eller halve år er mere passende.

Selve formen på en analyse bør nok være lidt som vores ansøgnings model.

Et skema man kan krydse af i med mulighed for uddybende tekst
Image
User avatar
Damale91
Posts: 126
Joined: 19 Jun 2013, 22:37

Re: Spiller Tilfredsheds Analyse og Server Vurdering

Post by Damale91 »

Måske kunne man lave det mere simpelt i form af en humørknap, som dem man ser i Elgiganten osv.?
De fleste som bærer utilfredshed og er med længe nok til at man kan gøre noget ved problemerne tjekker som oftest hjemmeside og forum ret ofte.
Hvis man kunne binde en skala fra 1-10 eller lignende sammen med enten forum eller forsiden, med mulighed for at trykke én gang om ugen per bruger, kunne man nemt holde løbende overblik over den generelle tilfredshed.
Bannede, jailede og evt. også mutede spillere skal selvfølgelig ikke have adgang til det, så der skulle findes en måde at binde det sammen på, men hvis humøret skulle gå hen og dale over tid vil det være noget nemmere at holde et fast, hurtigt og nemt overblik og så sætte ind når man kan se negativ udvikling på skalaen. Så vil det heller ikke kræve en masse tid at gennemgå en masse skemaer. Til gengæld giver skemaer en noget mere detaljeret info.
Muligvis kunne man frigive skemaet ved lejlighed, så der kan indsamles meninger og holdninger uden at det kommer til at skabe offentlig diskussion, som serverteam kan vurdere, debattere og fremlægge i dertil indrettet tråd på forum.
I den tråd vil et medlem af staff fremlægge hvad serverteam opfatter som værende de største problemer og derefter nævne hvad der betragtes som problemer hos enkeltstående spillere eller minoriteter af spillere og derfra kan man så åbne en debat blandt alle spillere i fællesskab.
Ved enkeltstående tilfælde eller hændelser, som skaber kritik skal spillere så være bedre til at bruge den dertil indrettede del af forum.

FedeAnderzen wrote:Jeg tror ikke det skal være alt for ofte man laver de her undersøgelser. Hvis det feks. er hver måned mister folk måske interessen eller tænker at man venter til den næste.

Måske hvert kvartal eller halve år er mere passende.
Jeg tror hver halve år vil gøre det for svært at holde trit med tendenser, der er ved at udvikle sig, men hver anden eller tredje måned lyder fornuftigt, netop så det bliver lidt mere "specielt" at vise en interesse for det.
Eller som jeg beskriver indledningsvist, at det kunne være en lejlighedsvis undersøgelse uden et fast skema. Det lyder som meget arbejde at skulle gennemgå måske 30 forskellige skemaer og bliver måske for uoverskueligt.
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
User avatar
Emiellouis
Posts: 228
Joined: 11 Jul 2011, 13:54
Location: København

Re: Spiller Tilfredsheds Analyse og Server Vurdering

Post by Emiellouis »

Fra serverteamets side af, har vi besluttet, at der skal afholdes en spiller tilfredshedsanalyse i form af et skriftligt skema. Vi vil som udgangspunkt afholde det hvert halve år. Det kan til nøds rykkes frem, hvis det viser sig at tilfredsheden fra jeres side af er lav. For at kunne måle jeres tilfredshed, skal vi have fundet på en slags humørknap.
Den umiddelbare tanke er noget i retning af en knap bestående af en sur og en glad smiley, ligesom man ser i nogle butikker, men hvis i har et helt andet forslag, skal i selvfølgeligt bare komme frem med det.
Post Reply