Deltagere
EmielLouis
JacobBoTollak
Neovo1999
Relgus
Siig
Zicy
Regelændringer
Vi får nævnt at reglerne er gamle og uddaterede. Det kunne være en idé at ændre på dem, så de bliver kortet ned, og kun består af ting som er aktuelle, men det vil vi først tage op på et senere tidspunkt.
Eventmaster
Relgus bliver eventmaster. Han bliver den moderator man skal henvende sig til, når man vil afholde et event. Det er også ham der uddeler guldnavne. Denne rolle skal han varetage sammen med analytiker rollen.
Klage over ban
Vi har snakket om 2 klager over ban. Sagerne var på forhånd håndteret, men vi snakkede kort om procedurerne bag.
Mute
Ud fra vores snak om jail, kom vi frem til at det kunne være en idé, at folk der er i jail, bliver muted, så man kun kan pm'e til en moderator. Dette vil vi lave til et konkret forslag i "Idéer og forslag" forummet.
Ban efter 3 måneder i jail
Vi blev enige om at en spiller der er jailet i 3 måneder, ikke længere skal bannes. Istedet fikser moderator hvad der måtte være (såfremt det er grief), og den skyldige skal så erstatte det, der er blevet griefet når han kommer tilbage. Vi vil fremover fixe grief med det samme, når det bliver opdaget.
Stisystemet i spawn
Stisystemet i spawn har fået nyt design. Vi bliver enige om at det nye system skal udføres yderligere omkring enchantmentablet i spawn og "snefnug i snelandskab" ved siden af, samt ned til serverlageret.
LWC
Der er nogle specifikke blokke der ikke kan låses med LWC (/cprivate). I dette inkluderer lysegrå shulkerboxes og spruce trapdoors. LWC virker stadig normalt, der er bare enkelte blokke der ikke er blevet tagget. Dette vil blive fikset snarrest.
Automatisk lås på itemframes
Vi bliver enige om at fjerne automatisk lås fra itemframes. Det vil stadig være muligt at bruge /cprivate på itemframes. Den eneste grund til at de automatisk bliver låst indtil nu, er at logblock i gamle dage ikke kunne logge itemframes. Det kan den nu.
Nyt system til market
Grundet nogle problemer med nye blocks på market, vil vi få et helt nyt system til market. Alle spillere skal derfor sørge for at tømme deres stock på market. Pengebalancen forbliver den samme, og behøves ikke tømmes. Vi aftaler at sende en besked ud offentligt om netop dette, med specifik løbetid osv.
Lag
Entities giver meget lag, når der er mange spillere på. Vi overvejer at lave en forsøgsperiode, hvor vi sætter en tidsbegrænsning, på hvor lang tid man må stå afk, før man automatisk bliver logget af. Dette er for at undgå at bots står aktive, mens der er mange spillere online.
Der er i løbet af ugen blevet lavet nogle ændringer i logblock, og vi vil se på om disse ændringer vil lempe på laggen, før vi kan se om den ovenstående forsøgsperiode bliver aktuel. Hvor vidt det bliver aktivt, vil fremgå fra et senere møde.
Vi nævner også en mulighed for at ændre på hvor ofte dynmap opdaterer.
Forslag og idéer
Der er rigtigt mange konstruktive ting, så mange at vi lader diskussionerne løbe længere.
Vi opfordrer internt til at vi også deltager i debatten.
Møde den 03-02-2019
- JohnVanFly
- Posts: 11
- Joined: 27 Aug 2018, 13:56
- Location: København
Re: Møde den 03-02-2019
Jeg ved ikke om det er meningen man må kommentere her, men jeg prøver:
I forhold server-lag kunne det være lækkert, hvis en afk-timer først blev aktiveret når serveren nåede en på forhånd defineret belastning, så man ikke står og afk’er en lørdag eftermiddag, hvor der er en masse spillere på, der oplever lag, men man til gengæld kan afk over en nat, hvis man har en eller anden opgave man ønsker løst – f.eks. et nyt udbud af villagers
Jeg synes det er ret fedt at man ikke bliver smidt af efter ca. 15 minutter afk – som på mange andre servere – men det er selvfølgelig frustrerende med lag, manglende elytra-udfoldelse, fald og død.
I forhold server-lag kunne det være lækkert, hvis en afk-timer først blev aktiveret når serveren nåede en på forhånd defineret belastning, så man ikke står og afk’er en lørdag eftermiddag, hvor der er en masse spillere på, der oplever lag, men man til gengæld kan afk over en nat, hvis man har en eller anden opgave man ønsker løst – f.eks. et nyt udbud af villagers
Jeg synes det er ret fedt at man ikke bliver smidt af efter ca. 15 minutter afk – som på mange andre servere – men det er selvfølgelig frustrerende med lag, manglende elytra-udfoldelse, fald og død.
- Emiellouis
- Posts: 228
- Joined: 11 Jul 2011, 13:54
- Location: København
Re: Møde den 03-02-2019
Jaa, idéelt set ville du skulle lave en tråd under "Idéer og forslag", men måske det er en god idé at vente med det, indtil man har noget konkret at snakke om.JohnVanFly wrote:Jeg ved ikke om det er meningen man må kommentere her, men jeg prøver:
I forhold server-lag kunne det være lækkert, hvis en afk-timer først blev aktiveret når serveren nåede en på forhånd defineret belastning, så man ikke står og afk’er en lørdag eftermiddag, hvor der er en masse spillere på, der oplever lag, men man til gengæld kan afk over en nat, hvis man har en eller anden opgave man ønsker løst – f.eks. et nyt udbud af villagers
Jeg synes det er ret fedt at man ikke bliver smidt af efter ca. 15 minutter afk – som på mange andre servere – men det er selvfølgelig frustrerende med lag, manglende elytra-udfoldelse, fald og død.
Som sagt bliver det kun aktuelt, hvis laggen fortsætter. Vi har dog også tænkt på netop den idé du foreslår, problematikken ligger bare i, at vi skal ud og have et nyt plugin til serveren, for at kunne gøre ting såsom at kicke spillere der står afk, når der er x antal spillere på serveren. Kan godt se at det er noget af et indgreb vi laver på serveren, når vi kicker afk spillere, så den idé skal helt sikkert diskuteres yderligere.
Vi undersøger det helt sikkert nærmere, og den idé du har, er også den foretrukne løsning, men vi vil helst undgå flere plugins, så vidt muligt.