Mute i jail

Post Reply
User avatar
Emiellouis
Posts: 228
Joined: 11 Jul 2011, 13:54
Location: København

Mute i jail

Post by Emiellouis »

Vi har snakket om at anvende jail i højere grad end nu, da ban er en ret hård straf, måske endda for hård i nogle tilfælde. For at kunne gøre jailet mere alsidigt, har vi snakket om, om vi skulle tilføje et mute, til når folk bliver smidt i jail, og det kunne vi godt tænke os, at høre jeres meninger om. Vi vil undersøge om det kan lade sig gøre, at lave dette mute, så man kun kan skrive til moderatorer og admin.
User avatar
pitti999
Posts: 448
Joined: 18 Nov 2012, 16:17

Re: Mute i jail

Post by pitti999 »

Synes det er en fabelagtig idé, så længe I ikke bliver kimet ned med beskeder.
Im mr meeseeks look at me...
User avatar
Damale91
Posts: 126
Joined: 19 Jun 2013, 22:37

Re: Mute i jail

Post by Damale91 »

Let me get this straight.
Betyder jail at man faktisk skal stå online i jail for at aftjene sin straf eller at man i og for sig bare modtager et temp ban, hvor man pt kan logge ind på serveren og bruge chatten?

Hvis det betyder at man skal stå online, så ville chatten være et fint incentiv til at man fik udstået sin straf. Kunne da også være smart hvis man så blev kicket for AFK efter 10 minutter, så det rent faktisk blev en straf man kunne lære noget af, uden alt besværet og postyret med klage over ban osv.
Så ville der bare blive muted hvis en indsat spammer chatten e.l.
Desuden, hvis vi linker serverchatten til discord, så skal man samtidig også mutes på discord i samme mængde tid, så man ikke bare kan omgå det på den led.

Hvis det bare er et temp ban, så er jeg ret ligeglad, hvis jeg var jailet i tre dage ville jeg bare ikke spille minecraft i tre dage.
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
User avatar
CasperSK
Posts: 317
Joined: 07 Nov 2010, 10:44

Re: Mute i jail

Post by CasperSK »

Hvorfor stoppe ved mute i jail, hvorfor ikke have et fængsel?

Lad os gøre det “fedt” på den ufede måde. Vi laver sgu da alcatraz eller et kæmpe beton helvede. Her vil folk have adgang til fængslets kantine, ude områder, celler styrker center.
Der kan være små Easter eggs. I ved hele fængsels møllen, uden at nogen bliver møllet af rocker Ib fra den farlige vinge af fængslet.

Tilmed er der jo mulighed for at lave forskellige straffe, den ene kan være, du har adgang til fængslet og kan løbe rundt, den anden kan være isolation, straffen man får når Ban er for hårdt, men jail er for lidt.
we've tried nothing and we're all out of ideas.
User avatar
JBTollak
Administrator
Posts: 795
Joined: 19 Oct 2012, 11:38

Re: Mute i jail

Post by JBTollak »

Damale91 wrote:Let me get this straight.
Betyder jail at man faktisk skal stå online i jail for at aftjene sin straf eller at man i og for sig bare modtager et temp ban, hvor man pt kan logge ind på serveren og bruge chatten?
Som jail fungerer i øjeblikket, bliver spilleren placeret i et temmeligt mørkt, og lille rum, under lobbyen. Alle kommandoer er deaktiveret, så det eneste spilleren kan, er at deltage i chatten. Denne afsoner sin tidsstraf (feks. 3 dage/ 72 timer) uanset om vedkommende er online eller ikke. Med mindre spilleren er placeret der på ubestemt tid, naturligvis.
Det vi lægger op til er, om den indsatte skal mutes fra chatten samtidigt?

Vi vil gerne benytte jail mere, og ban mindre. Og for at jail skal være en straf som er så træls som muligt, tænkte vi at indsatte også kunne være afskåret chatten, så denne ikke kunne stå og hygge sig der.
Måske denne tråd udvikler sig til en debat om hele jail-pakken, det er fint.
Damale91 wrote:Hvis det betyder at man skal stå online, så ville chatten være et fint incentiv til at man fik udstået sin straf. Kunne da også være smart hvis man så blev kicket for AFK efter 10 minutter, så det rent faktisk blev en straf man kunne lære noget af, uden alt besværet og postyret med klage over ban osv.
Så ville der bare blive muted hvis en indsat spammer chatten e.l.
Hvis det bare er et temp ban, så er jeg ret ligeglad, hvis jeg var jailet i tre dage ville jeg bare ikke spille minecraft i tre dage.
Vil du ikke være rar at uddybe det du skriver her? Jeg har svært ved at forstå hvad du mener :-)
Damale91 wrote:Desuden, hvis vi linker serverchatten til discord, så skal man samtidig også mutes på discord i samme mængde tid, så man ikke bare kan omgå det på den led.
Korrekt, i det tilfælde at det vedtages at chatten skal kunne gå begge veje. (MC-Discord, og Discord-MC)
User avatar
JBTollak
Administrator
Posts: 795
Joined: 19 Oct 2012, 11:38

Re: Mute i jail

Post by JBTollak »

CasperSK wrote:Hvorfor stoppe ved mute i jail, hvorfor ikke have et fængsel?

Lad os gøre det “fedt” på den ufede måde. Vi laver sgu da alcatraz eller et kæmpe beton helvede. Her vil folk have adgang til fængslets kantine, ude områder, celler styrker center.
Der kan være små Easter eggs. I ved hele fængsels møllen, uden at nogen bliver møllet af rocker Ib fra den farlige vinge af fængslet.

Tilmed er der jo mulighed for at lave forskellige straffe, den ene kan være, du har adgang til fængslet og kan løbe rundt, den anden kan være isolation, straffen man får når Ban er for hårdt, men jail er for lidt.
Jeg synes det er en sjov idé. Det lyder som noget rigtigt fedt at bygge og implementere.
Der er enkelte dele, som jeg mener skaber nogle udfordringer.

Det at der gives så mange adspredelsesmuligheder, gør det sjovt og interessant at komme i jail. Det bliver næsten et lille minigame, og formålet med jail, er vel at det skal være en straf.
Det nuværende jail, under lobbyen, er virkeligt kedeligt. Du står i mørke, kan ikke se nogen byggerier, kun et tomrum. Samt at der ingen spillere er at se. Kun chatten er din livline til de øvrige spillere.

Jeg synes det er en spændende disskussion, og glæder mig til at høre hvad vi skal gøre med jail, selvom indlægget egentligt handlede om, om man skulle mutes samtidig med jail.
User avatar
Damale91
Posts: 126
Joined: 19 Jun 2013, 22:37

Re: Mute i jail

Post by Damale91 »

JacobBoTollak wrote:
Damale91 wrote:Hvis det betyder at man skal stå online, så ville chatten være et fint incentiv til at man fik udstået sin straf. Kunne da også være smart hvis man så blev kicket for AFK efter 10 minutter, så det rent faktisk blev en straf man kunne lære noget af, uden alt besværet og postyret med klage over ban osv.
Så ville der bare blive muted hvis en indsat spammer chatten e.l.
Hvis det bare er et temp ban, så er jeg ret ligeglad, hvis jeg var jailet i tre dage ville jeg bare ikke spille minecraft i tre dage.
Vil du ikke være rar at uddybe det du skriver her? Jeg har svært ved at forstå hvad du mener :-)

Selvfølgelig vil jeg det, jeg synes nu det virker ret simpelt :)
Anyhow, der er to muligheder for hvordan jail kan fungere.

1 - "Online jail time"
Hvis man bliver jailet i 24 timer, så skal man stå online i jail i sammenlagt 24 timer før man har afsonet sin straf.
På denne led kan et 24 timers jail snildt betyde at man er i jail i flere uger, hvis man ikke gider udstå sin straf.
Det medvirker til at folk ikke bare er offline i 24 timer for så at have "udstået" straffen og komme tilbage uden at lære noget af det.
Med kick når man bliver sat afk, vil man sikre sig at spillere rent faktisk bruger tid i jail og udstår en reel straf.
I samme omgang kunne et rigtigt, fysisk fængsel på serveren være en god idé, siden at der ville kræves en celle på fx. 5x5 blokke, så man kan bevæge sig rundt og undgå at ryge afk. Jeg går dog heller ikke ind for at det skal gøres interessant for andre end dem der kommer udefra for at kigge på jail.

2 - "Offline jail time"
Her er det komplet ligegyldigt om du er online eller offline, dine 24 timers jail time er afsonet efter 24 timer, uanset om du er online eller offline i løbet af de 24 timer. Denne mulighed ser jeg som ret ubrugelig, da hvis jeg personligt fik 24 timers jail ville jeg da bare spille noget andet i de 24 timer.

Konklusion, jeg synes jail time skulle kræve at man var online. Der skulle så implementeres et afk kick fra serveren, så man ikke bare kan lade minecraft køre i baggrunden mens man laver alt muligt andet eller lade den stå tændt i to nætter for at afsone straffen.

Jeg håber det hjælper på din forvirring :D
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
User avatar
FedeAnderzen
Posts: 2062
Joined: 09 Mar 2011, 19:06

Re: Mute i jail

Post by FedeAnderzen »

Jeg tror ikke vi vil få noge brugbart ud af at kræve at man er tilstede til at afsone sin straf.

I de år jeg har været med på holdet, har der været mange sager og de kan som regel opdeles i 2 hoved grupper.

1. Teenagere der xrayer eller laver hærvæk for at lave ballade.
2. Pre teens der laver regelbrud, som regel ved uheld eller fordi de ikke har læst eller forstået reglerne.

Den første gruppe bliver sjældent jailet, snarere banned. Dem der har lavet ballade har som regel ikke lyst til at være på Crafters alligevel.

Den anden gruppe er som regel dem der ender i jail. De ligger typisk i alderen 9 - 13 og er sjældent modne nok til at forstå hele fængsels pædagogikken. Hvis vi kræver at de skal være aktive i deres celle i 24 timer, vil det være det samme som et perm ban, de får det aldrig gjort.

Det er rigtigt som nævnt ovenfor at folk bare bliver væk i de dage de er jailet og spiller et andet spil, men det er vel også det der er meningen.
Straffen er at man er sat udenfor fællesskabet, at man ikke kan bygge med, eller deltage i hvad der nu foregår på serveren.

Det man kunne gøre var at justere perioden man er fængslet, så man i stedet for 24 timers aktivt jail, får et par uger eller 3. Det er lang tid at man ikke kan være med sammen med sine venner på Crafters.
Image
User avatar
Nielsen74
Posts: 374
Joined: 04 Dec 2012, 09:22

Re: Mute i jail

Post by Nielsen74 »

Super tråd :)
Hvad med flere forskellige Jails som vi har (haft) på Senex (bla. labyrinten, hvor du kunne finde udgangen, for kun at blive teleporteret til midten igen), det ene kunne så være en jail (det milde/lille jail til den lille forbrydelse) hvor man kunne gå rundt som CasperSK forslår, det andet er som nu, i et sort huld, men hvor man stadig kan kommunikere med andre spiller, og sidst en isolation, et sort huld med mute?.
Image
User avatar
Emiellouis
Posts: 228
Joined: 11 Jul 2011, 13:54
Location: København

Re: Mute i jail

Post by Emiellouis »

Vi har fra serverteamets side besluttet, at mute i jail som udgangspunkt ikke bliver normen, men kan gives til jailede spillere alt efter sagens omstændigheder, lidt ligesom det er nu, dog kommer vi fremover til at være mere liberale med brugen af mute.
Når det så er sagt, så er vi glade for at se jer komme med friske nye idéer, og idéen om at bygge et fysisk jail på serveren, er vi meget interesserede i at få diskuteret yderligere. Som det er nu, så er der nogle problemer med at lave et fysisk jail, da jail pt er i lobby serveren, men hvis der er stemning for det, så vil vi gerne opfordre jer til selv at lave en tråd, hvor i foreslår jeres vision om et fysisk jail.
Post Reply