Vanilla/Bugs

Post Reply
User avatar
Toeffe
Posts: 621
Joined: 04 Dec 2010, 20:21

Vanilla/Bugs

Post by Toeffe »

--VanillaFries--

-Minecart Plugin
Fjern Minecart pluginnet'. Erstat det i stedet for med et redstone baseret system.
Kan ses på mit plot I Kreativ. /plot visit toeffe. Eller fang mig ingame.


Minecarts bliver ikke "Smadret" af lava eller kaktus. (WorldGuard)

-WorldMap
Gøre det muligt for moderatore at fjerne dem selv fra world mappet.(allerede muligt?)
alternative vinkler på worldmap. (Er allerede en mulighed?)
Mulighed for at Rotere Worldmap i browseren.


-The End/Nether
Slet midlertidig End og lav permanent End "uendelig"
Samme for midlertidige Nether.
For at undgå et totalt smadret spawn, lav "portaler" der sender spillere Langt væk 10x10k?
Hvis det ikke er muligt, så 100x100k. Evt med mulighed for udvidelse.
Ændre dragens loot table, så den dropper æg Hver gang den dør, så man dermed
kan bruge ægget til dekorationer.


-Hoppere virker ikke korrekt.
Hoppere "Suger" ikke altid items ud når de passere forbi.
Nogle gange tager den så alle items ud i stedet for... Minecraft eller spigot fejl?
hopper timings stemmer ikke overens med Vanilla Minecraft.



-Fire charges kan Ikke bruges... Overhovedet.
Kan ikke placeres i item frames.
Kan ikke tænde ild.


-Rydde op i plugins. evt fjerne ubrugte plugins.
InfoForNewUsers. Bliver af og til brugt, dog er det sjældent at folk forstår beskeden.
dndDice..?
DynaButton. Bliver ikke brugt.
NoTrade. Heller ikke brugt.
SilentDeath. /sd slår fra hver gang man logger af. Kan dette laves så det er slået til, indtil man selv slår det fra.
ButtonsPlus. Ved ikke om dette bliver brugt. Det er lidt som om at den kom ud af det blå.

-Nether Portaler
Mulighed for "Nether metro"
Portaler kan "beskytte" mod andres nye portaler i et 128x128 område fra den første.
Last edited by Toeffe on 06 Apr 2019, 18:16, edited 4 times in total.
It Can be done, but do You have the time?
User avatar
FedeAnderzen
Posts: 2062
Joined: 09 Mar 2011, 19:06

Re: Vanilla

Post by FedeAnderzen »

-Minecart Plugin
Fjern Minecart pluginnet'. Erstat det i stedet for med et redstone baseret system.
Hvad med fart ? Er der nogen mulighed for at sætte farten op i en 100% redstone baseret system eller skal vi bruge 20 min på at køre til Uldfarmen ?
-Nether Portaler
Mulighed for "Nether metro"
Portaler kan "beskytte" mod andres nye portaler i et 128x128 område fra den første.
Såvidt jeg husker har den været oppe og vende før, men blev valgt fra pga. portalen der kommer i Normal når man har lavet en portal i Nether, kan spawne midt i andres byggerier.

Hvis et sådan system skal kunne fungere skal vi finde en måde så det bliver muligt at beskytte bygninger i Normal
Image
User avatar
Toeffe
Posts: 621
Joined: 04 Dec 2010, 20:21

Re: Vanilla

Post by Toeffe »

FedeAnderzen wrote:
-Minecart Plugin
Fjern Minecart pluginnet'. Erstat det i stedet for med et redstone baseret system.
Hvad med fart ? Er der nogen mulighed for at sætte farten op i en 100% redstone baseret system eller skal vi bruge 20 min på at køre til Uldfarmen ?
-Nether Portaler
Mulighed for "Nether metro"
Portaler kan "beskytte" mod andres nye portaler i et 128x128 område fra den første.
Såvidt jeg husker har den været oppe og vende før, men blev valgt fra pga. portalen der kommer i Normal når man har lavet en portal i Nether, kan spawne midt i andres byggerier.

Hvis et sådan system skal kunne fungere skal vi finde en måde så det bliver muligt at beskytte bygninger i Normal

Selvfølgelig får du ikke den urealistiske høje fart i Vanilla Minecraft, hvilket jo bare er sådan spillet er og burde være.
Udover det er der jo Elytra til samme formål.

Du kan nemt beskytte dine byggerier ved at have en aktiv portal i det område.
It Can be done, but do You have the time?
User avatar
Damale91
Posts: 126
Joined: 19 Jun 2013, 22:37

Re: Vanilla

Post by Damale91 »

Jeg har længe gerne ville se noget mere vanilla på Crafters, vi pryder os jo trods alt af at være det.

Mht. portaler så ja, metroen ville måske blive en smule redundant, men er den ikke allerede det?
Jeg oplever ikke ligefrem at den er trafikkeret og jeg selv bruger som regel også bare elytra fra spawn eller et home.
Til gengæld ville det da være rart hvis jeg kunne vælge at lave en netherforbindelse til eventuelle overworld farms hvis et monorail over jorden skulle være for langt/langsomt og jeg ikke gider udgrave 300.000 blokke til en forbindelse under jorden.
Ja, en aktiv portal her og der, som nemt kan skjules under jorden ville være naturlig beskyttelse mod at "fremmede" portaler popper op i ens byggeri. :)
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
User avatar
FedeAnderzen
Posts: 2062
Joined: 09 Mar 2011, 19:06

Re: Vanilla

Post by FedeAnderzen »

Jeg har tænkt lidt over det med Nether metro og jeg synes det er en fed ide, jeg kan bare ikke få den til at passe ind i vores server.

Vi har brugt enorme mængder ressourcer, på at skabe en metro først på Senex og så på Novus. Det er et byggeri der cementerer sammenholdet på serveren (selvom det ind imellem hænger i laser), et vidnesbyrd på at vi sammen kan lave store og flotte ting. Det er hele essensen af hvorfor Crafters er som den er.

Jeg har aldrig tænkt Crafters som en vanilla server, eller haft en ide om at vi skal være vanilla, eller bare mere vanilla. Jeg tror at en af hovedgrundene til at Crafters stadig er i live efter 8½ år, er at vi har fundet vores hylde og er blevet på den.

Faktum er at Crafters har været vanilla i en meget kort periode i efteråret 2010 og siden er den blevet tilføjet en masse plugins til at styre spillerne med. I den tid jeg har været på serveren, har den været promoveret som en Byggeserver hvor man ikke snød ved at bruge creativemode, eller worldedit, men i stedet minede alle blokke selv og manuelt gravede ud til ens bygninger.

Da alle andre spillede Prison eller Skyblock og alverdens PvP spil, var Crafters stadig en byggeserver, og når de andre lukkede eller skiftede tema, vedblev Crafters med at være en bygge server.

Crafters ER en byggeserver og har ALDRIG sigtet imod at blive en Vanilla server. Vi har igennem årene forsøgt, at holde mængden af plugins så lavt som muligt, samtidig med at vi har forsøgt, at give så fed en oplevelse for vores spillere som muligt.

Hvor vil jeg så hen med alt det her ævl ?

Jo det jeg prøver at pointere er at Crafters stadig er her på grund af vores værdigrundlag, eller vores måde at køre server på, ikke på trods af vores værdigrundlag.
Af den grund alene skal vi passe på ikke at ændre for meget, for hurtigt på Crafters, for så risikerer vi at sænke skuden.

Hvis man vil spille Prison kan man finde en server der kører det, det samme med Skyblock og alle de andre ting og også Vanilla minecraft. Det vil være åndssvagt at begynde at ændre Crafters til en Vanilla server, den er slet ikke gearet til det. Hvis vi startede en ny verden kunne man overveje det, men ikke på Novus/Senex. (og lad nu være med at læse det som om jeg skriver “Find et andet sted at spille hvis du er utilfreds” )

Det bringer mig tilbage til Nether metro ideen, som sagt en fed ide, men ikke på Novus. Vi har gravet metro og hentet materialer til den del der mangler. Folk slutter sig på og bruger metroen til at komme ud til hvor de vil bygge, når de lige er kommet ind.
Os gamle bruger i stigende grad Elytra, men de hænger jo ikke på træerne (eller i startkits) og som ny er metroen et godt billigt alternativ. Jeg er sågar selv begyndt at bruge den efter jeg ikke længere kan tp, når jeg er med Farvader på sightseeing.

Et nether metro system vil ikke give os noget som den nuværende metro ikke kan give. Den kan spare afstand og materialer i form af skinner, men jeg har ikke oplevet at folk opgiver at komme på metroen fordi det er svært, tværtimod er der mange fede og flotte metro tunneller rundt omkring og udsigten til en markør på kortet har drevet flere til at lave en metro.

Og til hele sagen om hvor der skal placeres portaler for ikke at risikere at få en portal spawnet midt i sit byggeri.

Ja, jeg kan jo sagtens rende rundt og smide portaler over alt i mit område, men hvad med dem der ikke spiller herinde hver måned? Man risikerer jo at komme tilbage og finde sine ting ødelagt at obsidian kasser, som man må finde sig i fordi andre ikke lige gad grave metro.

Ideen er fin, men det skal smides på en ny server, ikke en der er bygget på i årevis. Jeg foreslår at ideén parkeres og tages op når vi har slidt Novus op og skal bruge et nyt kort.

Alternativt kan vi smide den på mining world næste gang den resettes, så kan vi få afprøvet om det er mere end bare en sjov ide.

En 100% redstone metro er også blevet foreslået og det kan jeg bedre lide. Som jeg skrev før, er problemet fart kontra afstande der skal køres.

Man kunne måske droppe vores nuværende plugin og finde noget simplere der kunne justere farten og så lade redstone klare resten ?
Image
User avatar
Emiellouis
Posts: 228
Joined: 11 Jul 2011, 13:54
Location: København

Re: Vanilla/Bugs

Post by Emiellouis »

Fra serverteamets side, har vi snakket om din tråd til mødet, og her er hvad vi er kommet frem til indtil videre.

Minecart plugin:
Det ville klart være en fordel at kunne undlade at bruge så mange plugins som muligt, dog oplever vi ikke noget problem fra vores nuværende minecart plugin, med hensyn til opdateringer. Ulempen ved at bruge et redstone baseret system, er at vi ville få meget langsommere minecarts. Vi mener at de ville blive så meget langsommere, at metronetværket ikke er brugbart. Metronetværket bliver i forvejen ikke brugt særligt hyppigt, og de få der stadig bruger det, ville muligvis stoppe helt med det.

Vi kan forstå, at det blev mistænkt, at vores metro plugin, gjorde så minecarts ikke blev smadret af kaktus eller lava blokke. Dette har vi fået afkræftet, og dette bliver faktisk forårsaget af worldguard, og vi vil undersøge om det er en indstilling vi sådan uden videre kan ændre på snarrest muligt.

Worldmap:
Vi kan i forvejen fjerne os fra worldmap.
Vi kunne sagtens rendere worldmap fra flere synsvinkler, men det bliver ikke aktuelt lige pt, da vi stadigvæk oplever lag på serveren, og det at rendere flere synsvinkler, vil trække på en del resourcer fra serverens side. Ellers er det en god idé, og vi vil gerne overveje det igen i fremtiden.

Vi skal nok komme omkring hele din tråd, men det vil tage flere møder at dække fuldstændigt.
User avatar
Emiellouis
Posts: 228
Joined: 11 Jul 2011, 13:54
Location: København

Re: Vanilla/Bugs

Post by Emiellouis »

På mødet i dag, fik vi snakket lidt mere om din tråd. Vi kiggede mere specifikt på din idé om at fjerne de midlertidige verdener, til fordel for at lave permanente verdener, der har portaler, der kan teleporte spillere langt væk, for stadigvæk at kunne finde nye materialer.

Af positive ting ved dit forslag, er der det at vi undgår at have mange portaler, og portaler inde i andre verdener end spawn. Dette ville gøre det meget lettere for specielt nye craftere, at finde ud af hvor de skal gå hen for at mine quartz for eksempel. I dag oplever vi at der ofte er folk der miner quartz i den permanente netherverden, og generelt ikke behandler den lige så pænt som vi ville ønske det.
Hvis vi fjernede den permanente verden, ville der også være færre verdener at holde styr på fra serverens side, og det sparer sikkert også nogle resourcer.

De ulemper vi kunne se, var først og fremmest at vi ville ende med at få en uendelig stor, nether verden, og med den mængde chunks der skulle loades og gemmes, ville de i sidste ende, optage meget plads på serveren. Der vil uden tvivl også være tilfælde af folk der flyver rundt med elytra, uden at tage hensyn til, at hver gang de flyver et nyt sted hen, skal serveren lave helt nye chunks, og det vil skabe meget lag. At have sådan en verden permanent, ville også betyde at der egentligt ikke er nogen grænse for, hvor meget der bliver minet i den, og efter nok tid, kan man forestille sig, at den ikke ligefrem ville være køn at se på, eller nem at navigere. I så fald ville vi enten skulle leve med det til evig tid, eller resette verdenen, inklusiv alle farmene i den.

Baseret på de tanker vi har tænkt, mener vi ikke at der er belæg for at fjerne de midlertidige verdener. Til gengæld kunne en del af den problematik vi lagde mærke til, i vores analyse af verdenerne, løses ved at gøre det lettere at komme til og fra de midlertidige verdener. Dette kunne løses med, for eksempel et portal hus, ligesom vi havde i gamle dage på senex, hvor der er plads til alle portalerne, i en hub. Det ville afhjælpe problematikken i, at folk har nemmere ved at finde ind i den permanente nether verden, og bruger den til at mine i, i stedet for den midlertidige verden. Dette er ganske vidst ikke en af de ting du følte var problematisk, men vi mener at det kunne hjælpe med at skabe en bedre bro mellem verdenerne, samtidig med, at folk bliver mere opmærksomme på, hvilken verden (permanent eller midlertidig) de befinder sig i.

Med hensyn til drageægget, blev vi enige om at beholde systemet som det er nu. Som vi ser det, er drageægget den sidste ting i spillet, der er særlig svær at få, og vi vil gerne bibevare den prestige der er i at eje et drageæg.
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Vanilla/Bugs

Post by julemand101 »

Det er også vigtigt at notere at en af årsagerne til at de midlertidige verdener blev oprettet i første omgang var fordi Mojang ikke introducerede alle nye features i eksisterende maps og det heller ikke var nogen garanti at disse features kom selv hvis man oprettede nye chunks.

Det var nemlig sådan i starten af serverens levetid at vores hovedmap havde en radius og når der så kom en opdatering til Minecraft så blev denne radius øget for at introducere nye features. Dette kan ses flere steder på vores map hvor chunks ikke er helt så heldigt genereret. Der kom så en opdatering til Minecraft hvor det ikke længere var nok bare at generere nye chunks på et eksisterende map og derfor blev det nødvendigt at introducere konceptet "midlertidige verdener". Årsagen til de blev midlertidige var fordi at vi ellers ville se et behov i at oprette en ny verden for hver ny version af Minecraft og dette ville så medføre et hav af verdener med ingen eller få spillere.

En side effekt ved disse "midlertidige verdener" er så at de er gode til farms og steder man henter ressourcer. Men det oprindelige behov var at give adgang til nye features i Minecraft uden at skulle nedlægge det oprindelige kort.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
Emiellouis
Posts: 228
Joined: 11 Jul 2011, 13:54
Location: København

Re: Vanilla/Bugs

Post by Emiellouis »

Vi har fået snakket tråden færdig, og vi har aftalt at kigge på worldguard, vi vil ændre på nogle instillinger, så man igen kan lave ild med fire charges, og gøre så man igen kan ødelægge minecarts med kaktus.
Det er egentligt ikke meningen at der skulle være noget i vejen med de ting, så vi ser på det som 'bugs' og så sørger vi selvfølgeligt for at få dem løst hurtigst muligt.

Med det sætter vi et punktum for denne tråd. Tak til Toeffe for de gode idéer og konstruktive forslag, og tak til alle jer andre for jeres personlige input.
Post Reply