Jeg kunne se i referatet fra sidste møde at det overvejes at lave en lille udlicitering af enterprisen med en ny PvP arena på det område Fantasykitten har reserveret tæt ved spawn (nøøøøj, det var den gang folk lavede ting for serveren istedet for sig selv...)
Jeg har i de seneste år flere gange haft designideer og koncepter netop med den arena i tankerne. jeg er gået død i det hver gang og jeg er efterhånden kommet frem til at vi IKKE bør bygge en PvP arena på den grund.
Hvorfor så ikke det ??
Vi har allerede en PvP arena ovre på Senex som der ikke er noget galt med, udover at ingen afholder events i den.
Den gamle arena, er nummer 3 vi har, alle bygget af ZX Corp, den første i Senex gamle PvP World og den 2 på samme plads som den nuværende ligger på. ZX drengene har arrangeret 14 PvP turneringer i de 3 arenaer alle efter samme model, men det er desværre en 3 år siden vi sidst havde et event i arenaen.
Selvom jeg gerne så en fed ny arena bygget, så er jeg bange for at det kommer til blive endnu en ubrugt arena. Dertil kommer at steder som den gamle arena, Bomberman, Kagen og Sandpyramiden er ting der stadig bruges og dermed knytter et bånd tilbage til Senex hvor vi kommer fra. Hvis vi fremover afholder PvP på Novus, kapper vi endnu et bånd til Senex.
Grunden til at vi ikke længere har PvP events er jo ikke at vi mangler en arena, men derimod at ingen tager initiativet til at afholde et event.
Hvis man kigger på de events som har været afholdt igennem tiden så er i omegnen af 95% afholdt af ZX og Sky City, og nu hvor ZX ikke har været aktive i årevis og SC kører på vågeblus, så er der jo ikke umiddelbart udsigt til noget i nær fremtid.
Før vi begynder at lave nye bygninger, vil det i mine øjne være vigtigere at vi får gang i nogle events og her skal de menige Craftere på banen. Server events på Crafters har altid været få og sådan bør det blive ved med at være. Crafters ejer, tilbyder en ramme som vi kan være i og så er det op til os at udfylde rammen. Førhen var vi gode til at gøre noget for andre Craftere, der var mange som lavede småting, ikke nødvendigvis konkurrencer, men bare ting der kunne styrke fællesskabet. Der var mange events i "gamle" dage, men vi har jo også haft Casper der startede avisen, eller vores søndags fisketure, jeg husker der var noget gemmeleg ude i Miami, der er en del labyrinter på Senex, osv.
Jeg synes desværre det nu om dage bare gælder om at passe sig selv, fylde sine egne kister og så ellers brokke sig over at det hele var bedre i gamle dage. I den store januar ballade i år var der flere der henviste til at tingene var bedre førhen fordi der var mere sammenhold og events, men de glemte at de tiltag jo ikke var serverskabte, men spillerskabte.
Jeg savner lidt initiativ fra spillerne og her må det så være de gode gamle spillere som har været her i årevis der tager teten, de burde have ressourcerne til at afholde et eller andet.
Men hvad så med den fine grund som Fanta så betænksomt reserverede ??
Jamen jeg synes da stadig vi skal lave en arena derpå, men bare ikke en klassisk PvP arena. Nu har vi jo en mulighed for at få en ny fed arena, et nyt spil/konkurrence/event eller whatever. Der må jo være hundredevis af forskellige spil i Minecraft som folk har fundet på, så hvorfor ikke tilføje en arena i stedet for at erstatte en ?
Jeg foreslår at vi laver en tråd hvor folk kan komme med fede ideer til arenaer vi kan lave og så afholde noget afstemning ibalndt de egnede forslag.
Det reserverede Arena område
- JBTollak
- Administrator
Re: Det reserverede Arena område
Jeg er fuldstændig enig i alt hvad du skriver.
Der er mange mange ord, både positive og negative omkring driften af serveren, og fællesskabet.
Der er utroligt få handlinger der bakker op dette.
Ærgerligt at flere ikke har kommenteret dette udmærkede indlæg med handlinger de gerne ville igangsætte.
Der er mange mange ord, både positive og negative omkring driften af serveren, og fællesskabet.
Der er utroligt få handlinger der bakker op dette.
Ærgerligt at flere ikke har kommenteret dette udmærkede indlæg med handlinger de gerne ville igangsætte.
- FedeAnderzen
Jaja bare fordi det ikke lige kommer på forum betyder jo ikke at alt håb er ude.
Jeg har talt med FedderJr ingame de sidste par dage og har har ideer til flere offentlige farme han vil bygge, så der er skam stadig gang i communityet endnu-
Jeg har talt med FedderJr ingame de sidste par dage og har har ideer til flere offentlige farme han vil bygge, så der er skam stadig gang i communityet endnu-
- Toeffe
Heh ja! Det kunne være totalt nice! ;Dfarvader wrote:Elytra PVP
It Can be done, but do You have the time?
-
Det lyder enormt interessant!farvader wrote:Elytra PVP
Jeg har desværre ikke tid til større projekter på Crafters lige nu, men når travlheden engang har lagt sig, så har jeg stadig events på Crafters i tankerne.