så laver i det vel så nemt som muligt, så man ikke skal side og bakse med den ene hjemmeside efter den anden.- /back
Vi påtænker at fjerne adgangen til /back.
/back skal man istedet gøre sig fortjent til, ved at stemme på serveren på en Minecraft liste. Vi undersøger om dette er muligt.
/back debat
- astro379
Re: Møde den 18-08-2019
Me love Battlefield Intel® Core i7-6700K 4.4Ghz, MAXIMUS VIII RANGER, Nvidia GeForce GTX 1080 8 GB, 32 GB Kingston DDR4 -2132, SAmsung SSD 750 EVO 250 GB, Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
- Nielsen74
Så crafters skal til at være "like" hunters , en idé jeg syndes går imod ALT hvad crafters skulle stå for!, lige nu stemmer jeg på Crafters på en liste (https://minecraft-mp.com/server-s197652) så tit jeg kan komme til det, og det gør jeg fordi jeg syndes crafters er en god server at spille på, ikke for at "betale" for adgang til noget på serveren!JacobBoTollak wrote: - /back
- Vi påtænker at fjerne adgangen til /back.
- /back skal man istedet gøre sig fortjent til, ved at stemme på serveren på en Minecraft liste. Vi undersøger om dette er muligt.
Last edited by Nielsen74 on 23 Aug 2019, 06:00, edited 1 time in total.
- CasperSK
JacobBoTollak wrote: - /back
- /back skal man istedet gøre sig fortjent til, ved at stemme på serveren på en Minecraft liste. Vi undersøger om dette er muligt.
Skide god ide. Tilbage til de gode gamle dage hvor vi skulle stemme for at få/back.
Det kan måske også få nogle af de spillere der ikke stemmer til at sætte sig ind i hvordan man gør.
we've tried nothing and we're all out of ideas.
-
Jeg er kæmpe fan af idéen, det var jo sådan vi gjorde i gamle dage for dælen!JacobBoTollak wrote: - /back
Var det ikke noget med at /back var aktivt i 6 timer efter man havde stemt, og så kunne man stemme hver 12. time?
Så længe det kun er den ene serverliste som vi bruger, så håber jeg at det kan lade sig gøre.
- Toeffe
Kan godt se det genindført, dog på den Rigtige måde.JacobBoTollak wrote:
- /back
I stedet for 6-12 eller hvad end timer det nu var dengang, så skal du (Hvis "MinecraftListen" kun tillader at stemme 1 gang om dagen) have adgang til /back HELE dagen fra du stemmer.
Så stemmer du klokken 00:01 Fredag, så har du adgang til /back indtil Fredag 23:59. Hvorefter du kan stemme igen osv...
På den måde har du basically /back hele tiden, hvis du altså stemmer hver dag.
It Can be done, but do You have the time?
- CasperSK
Da vi startede på serveren havde vi 1 home, nu har vi 5 homes. da /back kom til havde vi det 8 timer, vi fik det hele tiden pga velstand. nu er det mere træge tider hvor der er flere servere til en mindre spillerbase.Toeffe wrote:Kan godt se det genindført, dog på den Rigtige måde.JacobBoTollak wrote:
- /back
I stedet for 6-12 eller hvad end timer det nu var dengang, så skal du (Hvis "MinecraftListen" kun tillader at stemme 1 gang om dagen) have adgang til /back HELE dagen fra du stemmer.
Så stemmer du klokken 00:01 Fredag, så har du adgang til /back indtil Fredag 23:59. Hvorefter du kan stemme igen osv...
På den måde har du basically /back hele tiden, hvis du altså stemmer hver dag.
Back er en luksus vi får, om det er 8, 12 eller 24 timer. Men det fjerner også en udfordring i spillet, med back får du mulighed for at, ja for at sige det mildt mine direkte ned, næsten uden konsekvenser.
Giv dog spillet lidt udfordring tilbage, /back i 8 eller 12 timer er da mere end rigeligt. og bruger du den lidt strategisk har du alt den /back du skal bruge.
we've tried nothing and we're all out of ideas.
- Relgus
Det lyder til at være en super fed ide, men jeg ville også ønske at vi kunne, ligge det op sådan at når man stemmer får vi adgang til /back resten af dagen, dette tror jeg selv på ville få flest spillere til at stemme.
jeg er ikke stor fan af de gamle dage, også selv om man havde det godt den gang og der var mange spillere, dog er der de sidste par år ikke været den store spillerbase, med den tilgang som spillet har lige nu skal vi udnytte til dens fulde inden den er over, her handler det om at få så mange spillere til at blive. For ikke at gå tilbage skal vi rykke os frem af, her kan man stadig "genbruge" noget af det gamle.
jeg er ikke stor fan af de gamle dage, også selv om man havde det godt den gang og der var mange spillere, dog er der de sidste par år ikke været den store spillerbase, med den tilgang som spillet har lige nu skal vi udnytte til dens fulde inden den er over, her handler det om at få så mange spillere til at blive. For ikke at gå tilbage skal vi rykke os frem af, her kan man stadig "genbruge" noget af det gamle.
medlem af UB. og Kaffe skal der til <3
- JBTollak
- Administrator
/back debat
Da det har skabt lidt debat, efter vores udmelding om at vi påtænker igen at gøre /back til en belønning for at stemme på serveren, samler jeg debat indlæggene i denne tråd.
Fortsæt gerne.
Fortsæt gerne.
- FedeAnderzen
Re: /back debat
Da vi oprindeligt fik adgang til /back var det for at xcanner kunne få folk til at benytte hans minecraftliste.
Selvom han på den måde ganske skamløst udnyttede sin egen minecraftserver til at få kliks på sin liste viste det sig at have en ganske fin effekt på vores tilgang af nye spillere. Selvom vi aldrig lå som nummer 1 på listen var vi alligevel altid i top 5 og der var mange nye der kom til via den vej.
Jeg tænker at netop med den øgede interesse for minecraft der er for tiden vil det være godt for vores tilgang af nye spillere at flere begynder at stemme på Crafters. Vi har længe haft en tekst besked der popper op i chatten uden at det har gjort den store forskel, det er nærmest kun Nielsen74 og jeg der stemmer dagligt. Ved at indføre /back som belønning burde vi kunne "nudge" de fleste spillere til at smide en stemme.
Jeg har spurgt en del af de nyere spillere og de har netop har fundet os på lister eller via google.
Adgangen til /back er en ret stor "gamechanger" i dette spil. Næsten ligemeget hvor man dør kan man altid vende tilbage med det samme og redde sine ting. Hvis vi ikke havde /back ville vi være nødt til at skulle være meget mere påpasselige i vores eventyr, overvej lige en gang hvor mange elytras der ville være gået tabt med vores nuværende tps udfordringer, hvis vi ikke havde adgang til /back.
På den anden side er kommandown jo i direkte strid med tanken om at køre serveren så vanilla som muligt, hvilket en del af spillerne ofte efterlyser og set i det lys er det nok på sin plads med denne debat.
Såvidt jeg kan se på det allerede skrevne i denne tråd, vil folk gerne have /back og helst så længe som muligt.
Da vi startede med /back i sin tid havde vi det i 6 timer og derefter måtte man pænte vente til dagen efter. Det gav de udfordringer at man skulle være lidt strategisk med hvornår på dagen man stemte. Jeg husker det dog ikke som noget prooblem, især ikke i hverdagene hvor de fleste alligevel kun spillede i aftentimerne. I weekenderne når jeg havde mere tid delt ud over dagen var det et spørgsmål om at planlægge hvad man skulle nå i løbet af dagen. Når der skulle mines eller hentes ressourcer stemte jeg og fik så skaffet alt det jeg skulle bruge den dag, resten af dagen blev så brugt på byggeri.
/back har en så stor indflydelse på risikoen ved at spille på serveren at jeg synes det er helt ok at skulle yde for adgangen til det, feks ved at stemme på en serverliste. Ved at sætte tidsgrænsen for /back til en antal timer der er mindre en 24/resten af dagen gør vi den mere eksklusiv, altså noget ikke alle vil have hele tiden.
Jeg så gerne at vi fik adgang til /back i 6 eller 8 timer af gangen, det burde være rigeligt for langt de fleste.
Selvom han på den måde ganske skamløst udnyttede sin egen minecraftserver til at få kliks på sin liste viste det sig at have en ganske fin effekt på vores tilgang af nye spillere. Selvom vi aldrig lå som nummer 1 på listen var vi alligevel altid i top 5 og der var mange nye der kom til via den vej.
Jeg tænker at netop med den øgede interesse for minecraft der er for tiden vil det være godt for vores tilgang af nye spillere at flere begynder at stemme på Crafters. Vi har længe haft en tekst besked der popper op i chatten uden at det har gjort den store forskel, det er nærmest kun Nielsen74 og jeg der stemmer dagligt. Ved at indføre /back som belønning burde vi kunne "nudge" de fleste spillere til at smide en stemme.
Jeg har spurgt en del af de nyere spillere og de har netop har fundet os på lister eller via google.
Adgangen til /back er en ret stor "gamechanger" i dette spil. Næsten ligemeget hvor man dør kan man altid vende tilbage med det samme og redde sine ting. Hvis vi ikke havde /back ville vi være nødt til at skulle være meget mere påpasselige i vores eventyr, overvej lige en gang hvor mange elytras der ville være gået tabt med vores nuværende tps udfordringer, hvis vi ikke havde adgang til /back.
På den anden side er kommandown jo i direkte strid med tanken om at køre serveren så vanilla som muligt, hvilket en del af spillerne ofte efterlyser og set i det lys er det nok på sin plads med denne debat.
Såvidt jeg kan se på det allerede skrevne i denne tråd, vil folk gerne have /back og helst så længe som muligt.
Da vi startede med /back i sin tid havde vi det i 6 timer og derefter måtte man pænte vente til dagen efter. Det gav de udfordringer at man skulle være lidt strategisk med hvornår på dagen man stemte. Jeg husker det dog ikke som noget prooblem, især ikke i hverdagene hvor de fleste alligevel kun spillede i aftentimerne. I weekenderne når jeg havde mere tid delt ud over dagen var det et spørgsmål om at planlægge hvad man skulle nå i løbet af dagen. Når der skulle mines eller hentes ressourcer stemte jeg og fik så skaffet alt det jeg skulle bruge den dag, resten af dagen blev så brugt på byggeri.
/back har en så stor indflydelse på risikoen ved at spille på serveren at jeg synes det er helt ok at skulle yde for adgangen til det, feks ved at stemme på en serverliste. Ved at sætte tidsgrænsen for /back til en antal timer der er mindre en 24/resten af dagen gør vi den mere eksklusiv, altså noget ikke alle vil have hele tiden.
Jeg så gerne at vi fik adgang til /back i 6 eller 8 timer af gangen, det burde være rigeligt for langt de fleste.
- astro379
Re: /back debat
der er da slet igen grund til at begrænse det, serveren får sin stemme
hvis serveren gerne vil have vi stemmer lidt oftere så kunne der vil også blive lavet en lille bar/icon på forside som sender en til hvor man skal stemme
eller at den fungere som en stemme knap der fra (Hvis det kan lade sig gøre)
serveren vil have en stemme men reklamere kun inde i spillet hvor folk har travlt med alt andet, jeg skal være ærlig her og erkende at jeg kun har lagt mærke til den tekst 2-3 gange over de seneste år
Me love Battlefield Intel® Core i7-6700K 4.4Ghz, MAXIMUS VIII RANGER, Nvidia GeForce GTX 1080 8 GB, 32 GB Kingston DDR4 -2132, SAmsung SSD 750 EVO 250 GB, Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.