Debat omkring reglen om "flyvende/svævende bygninger"
- pitti999
Re: Debat omkring reglen om "flyvende/svævende bygninger"
Sådan som jeg ser det, så er vi vidst enige. Reglen signalere blot, - som jeg har forstået det - at man slet ikke må bygge flyvende ting. Ved mindre de kan flyve i virkeligheden. Som flyvemaskiner, og åbenbart grise med en ballon.
Im mr meeseeks look at me...
- Relgus
Det største Problem, når der står i reglerne "virkeligheden", det er ordet der forvirrer og er træls. Selv om det er opløftet i citationstegn hvordan skal den tolkes af nye spillere ?
Hvordan skal man som spiller kunne definere sig til hvad man mener i reglerne. Især når jeg tænker på den spillerbase, som vi har og kommer til at få mere af er unge mennesker. Unge mennesker som ikke helt har styr på, hvad et citationstegn er. Det vi skal huske er at reglerne, ikke længere skal skrives på det jeg kalder, advokat skrift men det skal ned, på et plan hvor selv de unge spillere kan læse og forstå. her ved jeg godt at man plejer at sige, hvis der er noget de er i tvivl om skal de spørge. Men kan man stille spørgsmål ved et definition spørgsmål ?, ikke i følge mig, hvis man ligger op til at spilleren selv skal definere kan jeg ikke gå imod deres tolkning af reglerne.
Når det er sagt synes jeg at spørgsmålet om hvad man må bygge af flyvene ting, er det svært område, for man ville helst ikke gøre sig til smags dommer og fortælle folk hvad de må bygge og ikke må bygge. Derfor tror jeg at man kan diskutere dette område fra morgen til aften uden at komme med et svar.
Hvordan skal man som spiller kunne definere sig til hvad man mener i reglerne. Især når jeg tænker på den spillerbase, som vi har og kommer til at få mere af er unge mennesker. Unge mennesker som ikke helt har styr på, hvad et citationstegn er. Det vi skal huske er at reglerne, ikke længere skal skrives på det jeg kalder, advokat skrift men det skal ned, på et plan hvor selv de unge spillere kan læse og forstå. her ved jeg godt at man plejer at sige, hvis der er noget de er i tvivl om skal de spørge. Men kan man stille spørgsmål ved et definition spørgsmål ?, ikke i følge mig, hvis man ligger op til at spilleren selv skal definere kan jeg ikke gå imod deres tolkning af reglerne.
Når det er sagt synes jeg at spørgsmålet om hvad man må bygge af flyvene ting, er det svært område, for man ville helst ikke gøre sig til smags dommer og fortælle folk hvad de må bygge og ikke må bygge. Derfor tror jeg at man kan diskutere dette område fra morgen til aften uden at komme med et svar.
medlem af UB. og Kaffe skal der til <3
- JBTollak
- Administrator
Nu har vi brugt en uges tid på at fremlægge synspunkter.
Jeg vil gerne bede Jer være mere konkrete. Det er ikke nok at analysere reglen, eller fremlægge hvordan man tror andre læser den.
Jeg har brug for noget at arbejde med, og som jeg kan tage med til Serverrådsmøderne.
Derfor skal I skrive hvordan reglen skal lyde.
Hvis I mener den skal slettes, så skriv dét.
Det er fint at I har meninger, og deler disse. Men kommer der ikke nogle konkrete forbedringsforslag, bliver det den aktuelle tekst der bliver gældende.
Eneste indlæg af den slags, er indtil videre Pittis forslag.
Jeg vil gerne bede Jer være mere konkrete. Det er ikke nok at analysere reglen, eller fremlægge hvordan man tror andre læser den.
Jeg har brug for noget at arbejde med, og som jeg kan tage med til Serverrådsmøderne.
Derfor skal I skrive hvordan reglen skal lyde.
Hvis I mener den skal slettes, så skriv dét.
Det er fint at I har meninger, og deler disse. Men kommer der ikke nogle konkrete forbedringsforslag, bliver det den aktuelle tekst der bliver gældende.
Eneste indlæg af den slags, er indtil videre Pittis forslag.
- Relgus
Jeg kan ikke komme, med et forslag til hvordan reglen skal være, men jeg kan godt lide det forslag som Pitti kommer med. måske som pitti selv skriver at det er et forslag der skal arbejdes på. så det kunne være man kunne tænke på den i et stykke tid.
medlem af UB. og Kaffe skal der til <3
- JBTollak
- Administrator
Vi har til Serverråds mødet talt om Jeres input, og for at skubbe debatten i en mere konkret retning, har vi dette forslag til en regeltekst:
Hvis du vil bygge noget der ikke kan flyve i virkeligheden, så kontakt en moderator, og spørg om tilladelse.
Du må ikke bygge noget i luften over nogen andres byggerier.
Det er en supersvær regel at definere.
For at undgå tvivl om defineringen af reglen, har vi fjernet cititationstegn fra sætningen.
Ja, der kan bygges fantasiting, men det kræves så, at en moderator kontaktes og denne accepterer din idé. På den måde kan man få en slags dispensation.
Det vigtige, synes vi, er at undgå store grimme plader der bygges på, samt at undgå at der "bygges i lag".
Vi ønsker som hovedregel ikke at begrænse spilleres kreativitet, men bliver nødt til at afværge at vi får en server med byggerier i alle luftlag. Vi skal kunne færdes på serveren uden at det ligner en losseplads i luften.
Derfor er der brug for denne upopulære og kreativitetshæmmende regel.
Hvis du vil bygge noget der ikke kan flyve i virkeligheden, så kontakt en moderator, og spørg om tilladelse.
Du må ikke bygge noget i luften over nogen andres byggerier.
Det er en supersvær regel at definere.
For at undgå tvivl om defineringen af reglen, har vi fjernet cititationstegn fra sætningen.
Ja, der kan bygges fantasiting, men det kræves så, at en moderator kontaktes og denne accepterer din idé. På den måde kan man få en slags dispensation.
Det vigtige, synes vi, er at undgå store grimme plader der bygges på, samt at undgå at der "bygges i lag".
Vi ønsker som hovedregel ikke at begrænse spilleres kreativitet, men bliver nødt til at afværge at vi får en server med byggerier i alle luftlag. Vi skal kunne færdes på serveren uden at det ligner en losseplads i luften.
Derfor er der brug for denne upopulære og kreativitetshæmmende regel.
- keymorten
Jeg syntes slet ikke reglen burde være der. Vi har kunne styre hvad vi har bygget før i tiden. Ser derfor ikke nogen grund til at have en regl om det.
- JBTollak
- Administrator
Reglen har været der så længe jeg kan huske tilbage.keymorten wrote:Jeg syntes slet ikke reglen burde være der. Vi har kunne styre hvad vi har bygget før i tiden. Ser derfor ikke nogen grund til at have en regl om det.
Ja, du har ret i at vi har kunnet styre hvad "vi" har bygget før i tiden, men altså... med baggrund i den regel, der har defineret hvad der måtte bygges.