Sværdhedsgrad i mining world til svær

User avatar
FedderJr
Moderator
Posts: 125
Joined: 28 May 2019, 15:59

Sværdhedsgrad i mining world til svær

Post by FedderJr »

Hej

Jeg ville gerne anbefale at sætte mining worlds sværhedsgrad op til svær. Min tanke med dette er, at mining world ikke er den store udfordring, og man sjældent behøver være opmærksom på sine omgivelser. Udover at der ikke er den store udfordring, så ville den fremtidige opdateringen til 1.16 betyde at kan lave endnu stærkere udstyr, og derved bliver mining world endnu nemmere at opholde sig i.

Udover at mining world er for nem som det ligger nu, så ville en øget sværhedsgrad betyde at mob farme, som en raid farm, eller en generel mob farm, producere flere materialer end de gør nu, hvilket ville betyde at man ville skulle bruge mindre tid for at få den samme gevinst.

Med venlig hilsen
FedderJr
Og ud af haveskuret væltede der en gigantisk syndflod af sort-gule farver og med en brummen som 30 T4 California Folkevogne
Det var bierne. De var vågne. De var sultne
User avatar
GumZ1110
Posts: 434
Joined: 10 Nov 2012, 00:06
Location: Aalborg

Re: Sværdhedsgrad i mining world til svær

Post by GumZ1110 »

Jeg støtter dette opslag, da jeg gerne vil opleve noget mere modstand, og det bliver rigtig fedt med det nye gear i 1.16

- GumZ
GumZ1110, Xmod, handelsdude, eneboer og fedtet fyr.
User avatar
Toeffe
Posts: 621
Joined: 04 Dec 2010, 20:21

Re: Sværdhedsgrad i mining world til svær

Post by Toeffe »

Det kunne da være meget sjovt, lidt mere udfordring i Novus Mining World.
It Can be done, but do You have the time?
User avatar
JBTollak
Administrator
Posts: 795
Joined: 19 Oct 2012, 11:38

Re: Sværdhedsgrad i mining world til svær

Post by JBTollak »

Spændende forslag.

Med tanke på at vi arbejder med at give adgang til forskellige events/verdener gennem den ubrugte portal i Lobbyen, vil jeg gerne bede Jer vurdere om det stadig ønskes at sværhedsgraden i mining world ændres.

De nye events/verdener, som vil være midlertidige, kunne i nogle tilfælde indeholde sværere mobs/situationer.
User avatar
FedderJr
Moderator
Posts: 125
Joined: 28 May 2019, 15:59

Re: Sværdhedsgrad i mining world til svær

Post by FedderJr »

Jeg synes det lyder meget interessant med de midlertidige verdener og events, at man har noget ekstra udfordring i de mobs der ville blive genereret, hvis mobs er slået til, og jeg ville selv være interesseret i at deltage i disse events når de skulle ske.

Dog står jeg stadig fast ved mit forslag, da jeg mener at mobs bør give bare lidt udfordring, en følelse jeg ikke har lige nu, og som jeg også har skrevet i mit originale opslag, så ville introduktionen af Netherite armor og tools i 1.16 kun gøre mining world endnu nemmere.
Og ud af haveskuret væltede der en gigantisk syndflod af sort-gule farver og med en brummen som 30 T4 California Folkevogne
Det var bierne. De var vågne. De var sultne
User avatar
FedeAnderzen
Posts: 2062
Joined: 09 Mar 2011, 19:06

Re: Sværdhedsgrad i mining world til svær

Post by FedeAnderzen »

Ja vi nåede ikke at tale om dette forslag på sidste møde, men jeg havde tænkt mig at komme med mine input her i dag alligevel og kan se Jacob allerede har været i gang.

Følgende er kun mine tanker om forslaget og ikke serverrådets.

Mining world er til for at vi har et sted vi kan mine uden at skulle holde området pænt, og vi har endda lavet en regel derom:.
10.
Du må ikke smadre områder ved at ødelægge overfladen.
Skal du bruge større mængder materialer SKAL det hentes i Mining World.
Af samme grund mener jeg at vi skal beholde sværhedsgraden som den er.
Når vi kræver at alle skal mine derude så vi holder Novus Normal pænt, er vi nødt til at sigte efter laveste fællesnævner. Det skal altså være sådan at nye spillere, der kun ejer deres startkit har mulighed for at hente materialer til deres starterbase uden at skulle kæmpe for livet, bare fordi andre keder sig.

“Gamle” spillere har jo allerede bunker af udstyr og kan sagtens tage kampen op mod horder af monstre, men hvis du står i dit nye ufortryllede lædertøj med et standard diasværd er udfordringen en helt anden.
Når vi så kommer til 1.16 får de etablerede spillere endnu vildere gear og hvis vi så skal stille på sværdhedsgraen løbende, får de nye jo aldrig en chance for at overleve en simpel minetur .

Jeg tænker også på tiden før vi fik mining world, da hed det Adventure og vi havde også engang PvP world. Begge var normale verdener med og uden PvP.. Adventure svarede meget til det som der nu foreslås, en verden med mobs hvor man kunne slå sig løs, uden pvp, dog skulle man overholde de normale server regler, såsom at fælde træ helt og efterlade områder naturligt. Pvp var det samme som miningworld i dag, bare med pvp aktiveret.

PvP, blev brugt meget lidt, enkelte tog derud og sloges lidt for sjov, men mest var det noget med at folk sneg sig derud og hentede sand indtil paranoiaen blev for meget og man skyndte sig hjem igen. Adventure blev brugt til mobfarme, at mine og intet andet.
Vi lukkede begge to og erstattede dem med Mining World netop fordi, vores spillere kun brugte dem til det vi bruger Mining World til idag

Med hensyn til dropraten på farme, så synes jeg heller ikke det for nuværende er et problem. Dem der farmer meget, har jo i forvejen afk bots de bruger og hvis alle kunne få fyldte kister på kort tid, saboterer vi jo også Handelsbyen.
Hvorfor handle mob drops i en shop hvis man kan hente dem på kort tid selv?

Jeg tror at interessen hurtigt ville aftage igen, hvis vi lavede en ny adventure verden, men det ville jo passe perfekt på den 4. Lobby portal. Så i stedet for at lave mining world om, vil jeg da også heppe på at vi får gang i forskellige ting på Temp.

Er det teknisk muligt at man kan have sit inventory med fra Novus til Temp ?

Dem der gerne vil have lidt udfordring kan evt. tage over på Senex og rende lidt rundt i Adventure og se om det er sjovt i længere tid, de der ikke har gear i forvejen får så bare endnu mere udfordring.
Image
User avatar
Zicy
Posts: 277
Joined: 08 Jul 2011, 22:11
Location: DK

Re: Sværdhedsgrad i mining world til svær

Post by Zicy »

Jeg vil også lige give mit eget personlige input til denne sag,

I øjeblikket køre vi med sværhedsgraden sat til "Easy".
Men historisk har vi også før haft Mining world, Adventure og PvP sat til sværhedsgraden Normal.


Personligt vil jeg ikke have noget i mod at sværhedsgraden bliver hævet fra "Easy" til "Normal", eller "Hard" for den sags skyld.
fordi at på "Easy" er nogle Minecraft mechanics der er slået helt fra i "Easy".

Men om det så skal være "Normal" eller "Hard", for at sikre at alle skal kunne være med bør det nok være "Normal".
Dog vil jeg mene at alle burde kunne være med, når man tænker på det starter kit man får når man starter på Crafters (der vil selvfølgelig altid
kunne opstå en situation, hvor nye spillere mister deres Starter Kit indefor 5 min. fordi de falder i lava)


Jeg har herunder medtaget hvad forskellen er mellem de forskellige sværhedsgrader fra Minecraft WIKI
Easy
Hostile mobs spawn, but they deal less damage than on Normal difficulty. The hunger bar can deplete, damaging the player until they are left with 10♥♥♥♥♥ if it drains completely. Cave spiders and bees cannot poison players on Easy difficulty, and the wither does not cause the Wither effect, although wither skeletons do. Lightning sets only the struck block on fire, not surrounding blocks. Zombies do not break down doors, and do not turn villagers into zombie villagers. Zombies and skeletons will rarely wear full sets of armor. Hostile mobs like zombies, skeletons, and spiders, husks and strays will do about 1♥ or 2♥ damage.

Normal
Hostile mobs spawn and deal standard damage, about 2♥ or 3♥♥. The hunger bar can deplete, damaging the player until they are left with with 1♥ if it drains completely. Zombies do not break down doors, but villagers killed by zombies have a 50% chance of turning into zombie villagers. Zombies and skeletons will rarely wear sets of enchanted armor. Vindicators can break doors.

Hard
Hostile mobs deal greater damage than on Normal difficulty. The hunger bar can deplete, damaging the player until they die if it drains completely. Zombies can break through wooden doors and can spawn reinforcements when attacked. Spiders can spawn with a beneficial status effect (speed, strength, regeneration & invisibility), with these effects having an infinite duration in Java Edition. Villagers killed by zombies always turn into zombie villagers. Pillagers will spawn near the player, with their attacks dealing 4♥♥ damage.
Image
User avatar
Schreiber_
Posts: 128
Joined: 18 Mar 2014, 20:59

Re: Sværdhedsgrad i mining world til svær

Post by Schreiber_ »

Støtter op om jr´s forslag.
Man kunne måske starte med normal, for at se hvilket udslag det giver, inden man overvejer at køre den på hard?

Men ja, det ville da være lidt mere udfordrende :D
User avatar
Nielsen74
Posts: 374
Joined: 04 Dec 2012, 09:22

Re: Sværdhedsgrad i mining world til svær

Post by Nielsen74 »

Støtter også op om at hæve sværhedsgraden til normal :)
Image
User avatar
JBTollak
Administrator
Posts: 795
Joined: 19 Oct 2012, 11:38

Re: Sværdhedsgrad i mining world til svær

Post by JBTollak »

Vi har behandlet spillerforslaget i Serverrådet, og kan se fornuften i at sværhedsgraden ikke skal være på easy.

Derfor vil vi hæve sværhedsgraden til Normal, som spillets standard også er.

Vi laver en udmelding når det er blevet rettet til.
Post Reply