Argumenter for og imod de permanente Mining verdener ønskes.

User avatar
JBTollak
Administrator
Posts: 795
Joined: 19 Oct 2012, 11:38

Argumenter for og imod de permanente Mining verdener ønskes.

Post by JBTollak »

Der er som bekendt kommet en stor opdatering til Minecrafts nether verden, og mange tripper for at komme igang med at få udbytte af dette på Crafters.
Vi er på trapperne med opdateringen i mining verdenerne.
Men der er udfordringer med at selve formen af opdateringen.

Selve nether mining world er ikke et problem, da den i forvejen bliver resat en gang imellem.
Permanent nether er derimod en anden snak, da hele det nuværende map allerede er genereret i den nuværende version uden den nye nether update. Det vil sige at man ikke kan finde nogle af de nye biomer derude.

Vi valgte, da vi oprettede disse verdener, at kalde dem permanente, for det var intentionen at de skulle være dette. I dag når vi kigger på det, og har draget os erfaringer på brugen af perm verdener på Crafters, er vi tilbøjelige til at genoverveje dette.

Nu hvor vi har over 4 års erfaring fra disse verdener, kan vi se at succesen måske er udeblevet.
Her er nogle af vores betragtninger:

Oprindeligt lavede vi det permanente nether og end ud fra et ønske fra spillerne, om at kunne bygge baser og byer i dem, eller bare bygge noget pænt derude.
Spawn i perm end er blevet ganske fint, men derudover har vi ikke været istand til at finde andet.
I perm nether kan vi ikke se noget der indikerer at tiltaget er blevet brugt efter hensigten.

Samtidig var det også meningen at det permanente nether og end, skulle være verdener hvor man kunne bygge sine farme, uden at skulle tænke på at verden blev resat.
Her kan vi se at det er meget få spillere der har benyttet sig af dette.

-----

Vi har svært ved at finde argumenter for at beholde de permanente verdener, udover de 2 argumenter at nogle få spillere, har brugt tid og ressourcer på det, og at vi oprindeligt lavede verdenerne permanente.

Derfor har vi brug for at høre hvilke argumenter, I som spillere har for at de permanente mining verdener, skal beholdes eller afskaffes.

På baggrund af jeres input vil vi så træffe en beslutning, altså: vi har ikke truffet en beslutning endnu.

Vi er klar over at det er en varm kartoffel, og det er derfor vi endnu engang inddrager Jer spillere i beslutningsprocessen om et vigtig emne.
User avatar
Icy_troll
Posts: 73
Joined: 06 Jun 2012, 17:57

Re: Argumenter for og imod de permanente Mining verdener ønskes.

Post by Icy_troll »

Min tanker:

Vi kan tage udgangspunkt i Senex og Novus, de ”permanente” peaceful verdener som vi er godt bekendt med. Citationstegnet er til stede fordi at man med disse verdener til dels også har problematikken som I står med ift. perm End og perm Nether, når der udgives nye biomer og features i Normal world er det som regel ikke muligt at man kan få glæde af det på Novus da mappet allerede er fuldt genereret. Hvis man kigger på hvorfor vi oprindeligt gik fra Senex til Novus, var denne årsag (nye biomes og features) så vidt jeg husker en del af argumentationen (udover at mappet var ved at være fyldt op osv.). Dvs. nye biomes har før været med til at influerer hvorvidt vi skifter en permanent verden ud. Med Senex blev der dog taget beslutningen at lave det til en ”museums server” for ikke at miste alle de fede ting som folk har bygget igennem årene, hvilket gjorde at det ikke var så hårdt at starte op ovre på Novus når man vidste at alt det gamle på Senex ikke var væk for evigt.

Udover din pointe med at kunne bygge baser og byer Jacob, var argumentationen for perm End og perm Nether var så vidt jeg har kunne forstå også at have disse verdener i en form hvor de ikke destrueres af folk med beacons og Eff 5. Det oprindelige ønske om at verdenerne skulle være permanente falder lidt til jords i min optik, når vi allerede har set et skift som ved Senex/Novus. Løsningen med at lave museums-verdener af perm End og perm Nether kan her selvfølgelig også overvejes, men så er det i min optik et spørgsmål om hvordan man kigger på det: Skal man fra jeres (serverrådets) side tage beslutningen og sige ja/nej, vi laver altid/aldrig museumsverdener af End og Nether, eller skal man spørge spillerne om de har noget de gerne vil have bibeholdt og så lave en vægtning ift. om det er ”vigtigt” nok til at skulle lave en museums-version (hvilket bliver noget bøvl tror jeg).

Med formodningen om at Crafters kører videre og Mojang bliver ved med at udgive opdateringer til Minecraft, vil man uundgåeligt stå overfor den samme problematik med Senex/Novus igen: Nyt content har hobet sig op over årene, skal vi starte forfra på et nyt map? Og jeg forudsiger at man nok ville sige ja når den beslutning skal tages (igen).

Jeg synes personligt at man skal opdaterer perm End og perm Nether til nye verdener når der kommer noget stort ud til dem hver især. Nu her med de nye Nether biomes er der vel ingen grund til at opdaterer perm End, den kan sagtens kører videre indtil der sker noget nyt der, men fordi at der kommer så meget ud til Nether giver det ikke mening for mig at man ikke opdaterer den verden. Denne holdning er givetvis influeret af at jeg ikke har bygget noget bemærkelsesværdigt i den nuværende perm Nether, men også hvis jeg havde bygget noget ville det sandsynligvis være en farm som nok kan bygges anderledes og mere effektivt i den nye opdatering.

TLDR;

Opdatér perm verdener når der er brug for det. ”Museums”-verdener som Senex kan være en løsning hvis spillere gerne vil have deres byggerier bevaret.
I have no idea what's going on.
User avatar
astro379
Posts: 251
Joined: 16 Oct 2011, 15:44

Re: Argumenter for og imod de permanente Mining verdener ønskes.

Post by astro379 »

i stedet for at slette dem så kan de gøres mindre hvis problemet er at den tager performance
hvis man sletter/resetter dem så dræber man da alt lysten til at bygge større og kompliceret ting disse verdner

hvis det er man vil have nye nye bioms så kan man da halvere de verdner der er der nu og så udvide dem igen så man kan få de nye bioms med
Me love Battlefield Intel® Core i7-6700K 4.4Ghz, MAXIMUS VIII RANGER, Nvidia GeForce GTX 1080 8 GB, 32 GB Kingston DDR4 -2132, SAmsung SSD 750 EVO 250 GB, Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
User avatar
Toeffe
Posts: 621
Joined: 04 Dec 2010, 20:21

Re: Argumenter for og imod de permanente Mining verdener ønskes.

Post by Toeffe »

Som nok én af de få som faktisk har noget mindeværdigt dernede, er jeg ganske i mod reset.
Der er selvfølgelig tale om guldfarmen. Vi har været Mange om at lave denne og ville da være ganske ked af at den bare blev fjernet fra den "Permanente" nether.
Der må da være andre muligheder end Bare at Wipe nether...
Kunne komme på flere muligheder.

1. Tag og udvid mappet ligesom i Gamle dage. (Der kommer en speciel border som set på Senex)
2. WorldEdit mappet mindre, behold de "Værdifulde" ting. (Hør hvem der vil gemme deres ting, slet alt udenfor det)
3. WorldEdit potentielle mindeværdige ting ud og plant dem tilbage på det nye map. Nemmest, når der alligevel ikke er mange der har noget de vil gemme.

Der er ingenting Vanilla i at bruge WorldEdit til at flytte ting I de Nye verdner, men det er et fuldt reset af de ellers faste verdner sådan set heller ikke.
It Can be done, but do You have the time?
User avatar
Schreiber_
Posts: 128
Joined: 18 Mar 2014, 20:59

Re: Argumenter for og imod de permanente Mining verdener ønskes.

Post by Schreiber_ »

Toeffe wrote: 06 Dec 2020, 00:18 Som nok én af de få som faktisk har noget mindeværdigt dernede, er jeg ganske i mod reset.
Der er selvfølgelig tale om guldfarmen. Vi har været Mange om at lave denne og ville da være ganske ked af at den bare blev fjernet fra den "Permanente" nether.
Der må da være andre muligheder end Bare at Wipe nether...
Kunne komme på flere muligheder.

1. Tag og udvid mappet ligesom i Gamle dage. (Der kommer en speciel border som set på Senex)
2. WorldEdit mappet mindre, behold de "Værdifulde" ting. (Hør hvem der vil gemme deres ting, slet alt udenfor det)
3. WorldEdit potentielle mindeværdige ting ud og plant dem tilbage på det nye map. Nemmest, når der alligevel ikke er mange der har noget de vil gemme.

Der er ingenting Vanilla i at bruge WorldEdit til at flytte ting I de Nye verdner, men det er et fuldt reset af de ellers faste verdner sådan set heller ikke.
Da_Grisling og jeg har været med til at grave den nævnte guldfarm ud - der er blevet lagt en del sved og tårer i det kæmpe hul! Ville være rigtig ærgeligt hvis det bare forsvandt.
User avatar
FedderJr
Moderator
Posts: 125
Joined: 28 May 2019, 15:59

Re: Argumenter for og imod de permanente Mining verdener ønskes.

Post by FedderJr »

Nu ville jeg også være en del af debatten, omkring de permanente nether og end verdener.

For det første ville jeg sige, at jeg synes de permanente verdener skal beholdes. Dette mener jeg, da det giver mulighed for at bygge større konstruktioner, som ikke ligger i normal verdenen. Jeg har personligt ideer til projekter, både i nether og end, som jeg ikke ville lave i en midlertidig verden. Her snakker jeg ikke kun om farme, men også om større byggerier og pvp arenaer, som virker langt bedre i nether og end (Tag endelig fat hvis der er spørgsmål til disse projekter).

For det andet så er jeg splittet omkring at opdatere den permanente nether til de nye biomes. Argumentet jeg kan finde for at beholde det som det er nu, er at den eneste mob der ikke ville kunne farmes i det nuværende permanente nether er Hoglins, som dropper pork og læder, da de kun spawner i crimson forest og bastion remnant. Derudover kan jeg også forstå at dem der har større mob farme i nether, gerne ville beholde disse farme, men man kan altid lave farmene igen, hvis ikke man mener at de har givet nok drops allerede.

Jeg ville personligt foretrække at den permanente nether nulstilles helt, så vi får de nye biomes med på hele kortet. Derudover ville jeg også mene at dette bør være en fast beslutning, hvis der skulle komme en stor end update i fremtiden, eller endnu en nether update. Grunden til at jeg synes at hele den permanente nether skal nulstilles, er primært fordi nether bliver meget pænere, og mere interessant at være i. Det ville også give andre spillere endnu en grund til at bygge derude, da det nuværende permanente nether er kedeligt at se på, og de nye biomes ville have mulighed for at give det permanente nether nyt liv. Sekundært så ville nulstillingen af den permanente nether give mulighed for forbedrede farme, fx ville en wither skeleton farm, bygget i soul sand valleys være mere effektiv, da der er visse mobs der ikke spawner i disse biomes, og man kan nu lave en farm kun med magma cubes, da magma cube spawners kan findes i nogle bastion remnants. Derudover ville de nye biomes betyde at man faktisk kan lave hoglin farme, som man ikke kan lige nu.

Kort fortalt så er min mening at vi skal beholde de permanente verdener, og enden opdatere dem helt, når der kommer store opdateringer til dem, eller slet ikke opdatere dem, og lade dem være som de er på nuværende tidspunkt.
Og ud af haveskuret væltede der en gigantisk syndflod af sort-gule farver og med en brummen som 30 T4 California Folkevogne
Det var bierne. De var vågne. De var sultne
User avatar
GumZ1110
Posts: 434
Joined: 10 Nov 2012, 00:06
Location: Aalborg

Re: Argumenter for og imod de permanente Mining verdener ønskes.

Post by GumZ1110 »

Hey

Jeg har brugt mange timer, både med at hjælpe andre med at grave og grave for mig selv. samt smide masser af jord på nogle øer ude i the end, det har tager mange timer, så jeg vil klart stremme imod dette forslag,
GumZ1110, Xmod, handelsdude, eneboer og fedtet fyr.
User avatar
Relgus
Posts: 838
Joined: 01 May 2011, 18:58
Location: Ribe

Re: Argumenter for og imod de permanente Mining verdener ønskes.

Post by Relgus »

Jeg må også erkende at jeg også har smidt mange timer der ude. og der for kunne det være fedt hvis det forslag astro har lavet kunne gennemføres. det virker til at dette ville gøre alle glade :D
medlem af UB. og Kaffe skal der til <3
User avatar
doctorious
Posts: 58
Joined: 03 Jun 2013, 16:08
Location: København

Re: Argumenter for og imod de permanente Mining verdener ønskes.

Post by doctorious »

Jeg har desværre ikke været den mest aktive bruger siden min datter kom til verdenen og vi har købt hus.

Jeg har dog inden brugt mange timer på guld farmen,. Jeg er ikke den vildeste kreative når det kommer til bygninger m.v. men elsker at bygge farme og kommer nok tilbage i takt med den lille vokser :).

Jeg sad og tænkte at man kunne trække de store kreative bygninger, huller, farme ud fra det nuværende og sætte dem ind i den nye.

Der er vel også casual spillere som ikke gider bygge nyt hele tiden, lige pt er jeg selv en af dem.x

Alternativt kan man fjerne alle chunks som intet af værdi har.
Udvide i mod en af de fire retninger med x antal chunks.
Midlertidig verdener for de ressourcer og så må folk bygge deres egne biome i det eksisterende nether.

Jeg skal dog ikke kunne sige hvad der sker med hoglins, magma spawns.
Jeg synes selv den nye opdatering er fed. Den har dog gjort det lettere at lave farme for de enkelte ting som som ikke behøver at være monster store. Dog kan man ikke bare lige det med sådan én grande guld farm da vi jo ikke må bruge taget på nether.

De bedste julehilsen
Doc
I'all prevail - | - Just one more Block
User avatar
JBTollak
Administrator
Posts: 795
Joined: 19 Oct 2012, 11:38

Re: Argumenter for og imod de permanente Mining verdener ønskes.

Post by JBTollak »

Vi læser alle Jeres opslag, så bliv endelig ved.
Vi tager ikke en beslutning nu og her, da vi har brug for at tænke det igennem. Samtidig er det snart jul og nytår, så forvent ikke en beslutning før vi når et stykke ind i januar.
Vi vil ikke haste noget igennem.
Post Reply