Fort minor

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
Fbg739

Fort minor

Post by Fbg739 »

Så er "Fort Minor" Åbent men det er ikke helt færdig. Jeg ville selvfølig informere jeg når det er hunrede procent færdigt. Simon123123(præsident) Gufdavid(vicepræsident) Fbg739(borgmester) Jeg er ikke helt færdig med reglerne men der står nogen nedenunder. Men check Fort Minor ud nu og se om det er noget for dig. For du kan nemelig bygge på det med tilladelse. Gå til smp spawn og følg stien. Der er et skilt der viser dig vejen. :D Tjek det ud! :ugeek:

Reglerne (So far)
PT gælder de samme regler som der normalt er på serveren men der er tilføjet et par ekstra:

Gå ikke op på 2. sal i borgmester huset.
Lav ikke huse ud af jord.
Vi ville ikke se noget ild tnt eller traps der kan gøre skade på andre.
Huse skal sidde fast til jorden og må ikke flyve rund i luften
Man skal putte lwc på sine chests vis man ikke ved hvordan kan man evt. Spørge i chat eller skrive /lwc.
Man skal spørge om lov til at bygge på grunden! Spørg enten Fbg739 eller Simon123123
Man må ikke lave miner da vi har en fælles mine uden tilladelse.
Det du laver underjorden må ikke være større end hvad dit hus fylder.
Man skal bygge det creepers har ødelagt. Hvis du er skyld i det.
Man må kun putte lwc på sine døre hvis man gør så Fbg739, Simon123123, Gufdavid og dig selv self kan komme ind . Men man må godt putte det på sine chests uden at vi har adgang.
Huse der er bygget af ingen grund eller er knap så kønne... Ville ikke blive slettet men I ville få en påmindelse om at I skal lave det om.
Man skal skrive sit navn på et skilt uden for sit hus så andre ved hvis det er :D
I sekundet du har fået tilladelse til at bygge skal du skrive dit navn på tavlen bag rådhuset. Ellers ville du ikke få adgang til mad rummet mm.
Man skal putte fakler oven på huset så der ikke spawner mobs, om der fakler i dit eget hus er dog valgfrit

Da dette topic bliver lavet meget om bedes du tjekke det dagligt.
Har I nogen klager? Skriv det på "The Wall" I rådhuset.
:ugeek:
Last edited by Fbg739 on 12 May 2011, 21:18, edited 11 times in total.
bobiboblolo

Re: Fort minor

Post by bobiboblolo »

Og hvad gør i så når det World bliver restartet?
Image
Fbg739

Post by Fbg739 »

Hvad mener du helt præcist?
julemand101

Post by julemand101 »

SMP Normal og SMP Nether vil blive nulstillet hvis der kommer væsentlige opdateringer til Minecraft som fx nye resurser som kun kan opnås ved nye maps.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Fbg739

Post by Fbg739 »

No freaking way bliver alt så ødelagt vi har brug hunrede år på det?!
julemand101

Post by julemand101 »

Det er vilkårene for SMP banerne eftersom vi ellers bare ender med at have uendeligt antal maps. Hvis vi lader vores SMP stå og så bare oprette nogle nye hele tiden så ender det bare med vi fylder serveren op med maps som stort set ingen benytter alligevel hvilket jeg ikke synes skal være formålet. Årsagen til SMP maps blev lavet er fordi der var meget stor interesse i at indsamle nye resurser op samt slå mobs ihjel.

Hvis nogen ønsker at bygge større bygningskonstruktioner som de ikke ønsker at miste så byg det på vores standard map. Det har aldrig været meningen at der skal bygges større slotte og den slags på vores SMP maps og jeg kan allerhøjst gå med til at vi bevarer en SMP Nether map fordi vi netop ikke har noget standard Nether map.

Beslutningen har jeg taget ud fra det argument at vi stadig skal forsøge at gøre vores standard map til en flot stor verden hvor vi alle er samlet. Hvis der kommer alt for mange maps på serveren så ender det bare med at brugerne bygger på disse og bliver spredt ud over det hele uden nogen sammenhæng. Derved vil det fx være umuligt at bygge metro mellem folk fordi de bor i helt andre verdener og derved synes jeg vi mister en del af det community vi har.

Så selvom i har brugt en masse arbejde på jeres fort så vil jeg ikke ændre på den måde vores SMP kommer til at fungere på. Jeg kan trøste dig med at vi ikke i øjeblikket har planer om at lave en nulstilling men hvis Notch kommer med opdateringer med nye ressourcer så vil jeg planlægge en nulstilling. Jeg vil selvfølgelig skrive i god tid inden sådan en nulstilling forekommer så folk kan nå at flytte deres ting ud af mappet.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

Prøvede at sige det til jer flere gange ):
Image
MemorianX

Post by MemorianX »

Vil en rigtigt implenmentation af nether ikke være nok til et reset ?
http://notch.tumblr.com/
julemand101

Post by julemand101 »

(har skrevet om min holdning til dette en gang men det var inde i spillet så nogen kender den nok allerede)

Som det lige nu ser ud til så vil funktionaliteten af nether i Minecraft 1.6 være ligesom den der er i Single Play og derfor vil jeg gøre alt for at slå denne opførsel fra. Det kan virke meget negativt men der er flere gode grunde.

- Spillere kan selv placere portaler. Dette virker meget nice men sandheden er faktisk at det kan man allerede med de plugins der er på serveren men det er alt sammen noget jeg har slået fra. Problemet er ikke at folk bare kan lave portaler ned til nether. Derimod er problemet den automatisk placeret portal som oprettes i den modsatte verden. Der er i single play ingen mulighed for at kontrollere hvor denne placeres og det lader heller ikke til at det kommer til at ske i Multiplay. Problemet er så at når vi har et map der er så fyldt med huse som vores så skal der ikke meget fantasi til for at forestille sig hvor mange portaler der kommer til at havne uheldige steder.

- Minecraft 1.6 tilføjer intet nyt hvad angår nether. Ud fra de informationer der er givet indtil videre så tyder det mest på at funktionaliteten stort set bliver lavet sådan som alle plugins fungerer i dag hvilket fungerer uden problemer. Det eneste jeg håber er at notch gør at horisonten kan ændres således man ikke ser himlen nede i nether.

- Hvis der er nye materialer nede i nether så laver vi blot en nulstilling af vores SMP Nether map og så har vi de materialer uden at skulle bekymre os om de andre besværligheder.

Hvis nogen ønsker en personlig portal ned til en portal nede i nether kan det sagtens arrangeres når jeg er online (mest i weekenderne). Der er allerede nogle stykker på serveren der har fået portaler men jeg stiller bare følgende krav:

- Portalen skal se pæn ud.
- Det sted hvor Portal fører brugeren hen skal være flot i mine øjne og have en funktion som andre også kan have gavn af (fx se området).
- Hovedreglen er MAX 1 PORTAL. per bruger med mindre brugeren har andre gode steder. Forvent at 1. og 2. krav bliver større jo flere portaler der ønskes. ;)
Post Reply