Server nede julemanden abejder på at få den op

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
simon123123

Server nede julemanden abejder på at få den op

Post by simon123123 »

I dag kl 9:55 gik serveren ned begrund af strømafbrydelse der er problemer med at få serveren op igen men julemanden arbejder på at få den op. Jeg poster bare denne lille besked så i ved hvad der er sket følgende med i ikke kan komme ind. serveren er desuden oppe (derfor i kan se forummet) men der er lidt knas i at starte Minecraft delen op.

Julemanden har nu fundet ud af at der er DNS problemer.

Hilsen julemanden og simon123123
julemand101

Re: Server nede julemanden abejder på at få den op

Post by julemand101 »

Yes så kører vi igen og tak til simon fordi han gad informere folk herinde på forummet mens jeg rodede med serveren.

Fejlen har været en strømafbrydelse og da serveren kom op igen kunne den ikke få fat i xcanner's lokale DNS server hvilket resultere i nogle ret lange svartider. Jeg har nu skiftet over til at vi bruger opendns.com som midlertidig DNS indtil xcanner får startet sin egen op igen.

Eftersom strømafbrydelser ofte kommer på tilfældige tidspunkter har vi ikke kunne få Minecraft serveren til at gemme map data. Jeg kan ikke se hvor lang tid vi er gået tilbage men det er højst 1 time eftersom jeg tvinger den til at gemme hver time.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

Tak til Simon for at bruge sin tidsmaskine alene for at rejse tilbage og informere vi andre inden skidtet gik ned.
Image
julemand101

Post by julemand101 »

FedeAnderzen wrote:Tak til Simon for at bruge sin tidsmaskine alene for at rejse tilbage og informere vi andre inden skidtet gik ned.
Jeg har rettet hans indlæg så det giver lidt mening. :lol:
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Post Reply