FPS problem

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Gulvballe

FPS problem

Post by Gulvballe »

Jeg har lidt problemer med mit minecraft..

jeg har meget få FPS med lag spikes helt ned omkring 5 fps..

har fundet et mod der hedder Optimine + Optifog som skulle kunne hjælpe med det..
eneste problem er at når jeg prøver installere det så ender det med en skærm hvor der står "done loading" også kan jeg se status baren mangler en cm for at være færdig... og den kommer ikke videre... det er ikke fordi min computer sidder fast eller noget..

Image

er der nogen der har nogen idé til hvordan jeg gør eller hvad jeg måske gør galt..

skal lige siges jeg sidder på en Mac men skulle vel ikke have så meget at sige.
julemand101

Re: FPS problem

Post by julemand101 »

Du har selvfølgelig prøvet at rode med de grafikindstillinger der er indbygget i spillet?
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Gulvballe

Post by Gulvballe »

Ja julemand dem har jeg leget en hel del med... lige nu spiller jeg med Fast Graphics, Power saver og tiny view distance.. så kan det lige gå...

Jeg havde optimine til at virke på 1.5 hvor jeg lå på omkring 70-90 fps hvilket er ganske fint... men kan simpelthen ikke få det til at virke med 1.6.6 selv om mod'et er blevet opdateret til det.
miscje

Post by miscje »

Power saver gør din computere "langsommere"... Det er ligesom i windows hvor du kan sætte den til high performance og battery saver, som er hhv. stor ydelse og mindre ydelse. Kan det ændre noget? Hvilken mac kører du med?
You stay classy
Gulvballe

Post by Gulvballe »

Jeg køre med en MacBook Pro 13"

Spec. 2.26Ghz
4GB Ram
nVidia 9400m grafikkort

Har også prøvet Max fps og Balanced er ca. samme mængde fps.
miscje

Post by miscje »

Jeg har præcis samme setup. Har du prøvet at geninstallere spillet?
You stay classy
miscje

Post by miscje »

FYI kører jeg: Graphics - fast, smooth lighting - on, 3D Anaglyph - Off, GUI scale - auto, Render distance - normal, performance - balanced, view bobbing - off og adv. opengl - off. Du har ikke aktiveret noget powersaver i selv OS X?

EDIT: Men jeg må indrømme, at mit spil også er blevet lidt sløvere efter 1.6.6.
You stay classy
Gulvballe

Post by Gulvballe »

Har fjernet spillet fra program mappen og fjernet den fra Application support, installeret spillet igen. startet spillet for at få mappen i Applecation support.

åbnet bin mappen omdøbt minecraft.jar til minecraft.zip
Unzippet
tilføjet class filerne
komprimeret til en zip fil
omdøbt til .jar
starter spillet
logger ind.
den viser billeder hvor der står done loading..

Hvis jeg ikke ændre noget som helst køre det fint..

der er ikke aktiveret noget power saving i SnowLeopard
Er næsten samme config af minecraft jeg køre ud over min render distance er short/tiny har dog heller ikke smooth lighting slået til...

Forstår det virkelig ikke..
Arbejder i Humac i Aalborg og havde den inde for at teste med vores test værktøj for at se om der var en fejl på hardwaren med en blæser, grafikkort hvad ved jeg. Men alt så fint ud. :S
miscje

Post by miscje »

Hvorfor alt det besvær? Jeg har bare hentet filen fra minecraft.net og smidt den ind i min Applications-mappe. Har du prøvet det også?
You stay classy
Gulvballe

Post by Gulvballe »

Ja det har jeg skam også prøvet men får utrolig lav FPS ud af det... 15-20 stykker da jeg havde Optimine installeret til 1.5 kørte jeg 70-90 fps i gennemsnit
Post Reply